In de serie Terugblikken en Vooruitkijken vragen we iedereen mee te doen met een geautomatiseerd audio-interview. Je hoort vragen van Erwin Blom en wordt gevraagd die te beantwoorden. Dankzij Shoudio komt er na zes vragen een gemonteerd gesprek op de site. De vragen gaan over 2011 en 2012, we maken de balans op en kijken naar de toekomst. In deze aflevering Bert de Boer van Hollandstar. Waar hij “iets doet” met internet, marketing en strategie voor zowel nationale als internationale klanten. Daarnaast probeert Bert ook af ten toe een eigen concept op de markt te brengen.

Het geeft Bert voldoening dat klanten waarmee hij in het verleden al crisisscenario’s heeft doorgenomen, nu in de uitvoering stappen ziet maken: productaanpassingen, aanpassingen op gebied marketing en de organisatie. En daarmee wordt duidelijk dat met een goede focus het nog steeds mogelijk is om heel goed op de markt te opereren. Trots is Bert op het feit dat hij Yuri van Geest steeds beter kan volgen 🙂

Gevraagd naar een ontwikkeling die je in 2011 kon waarnemen, zegt Bert: hard met hagel schieten. Je ziet dat veel producten, diensten en merken geraakt worden in de kern van hun bestaan en dan denken dat de oplossing is zoveel mogelijk met hagel schieten over alle kanalen heen. Daar verbaast Bert zich over. Met name over de keuzes die men dan maakt.

Data is the next big thing. Dat zal zeker gelden voor 2012. Of het nu gaat om data die van apparaten afkomstig is – the internet of things – of de medische variant of de keuzes van consumenten… Daarmee om kunnen gaan, de interpretatie daarvan en iets kunnen toevoegen: dat is een uitdaging.

Wat betreft zijn wensen voor 2012 is Bert kort maar krachtig: innoveer en sta vooral alsjeblieft niet stil. En als persoonlijk doel noemt hij het concept van de ‘rescue badge’ succesvol naar de volgende fase brengen.