Ruim een week is de Fast Moving Community actief op Google+. Vorige week blogde ik enthousiast over de nieuwe mogelijkheid van Google om met groepen open of gesloten kennis en informatie te kunnen delen. We zijn nu een week verder. Wat leverde die week op?

255 leden Mooi natuurlijk. Maar een community wordt pas echt waardevol als mensen meedoen. Lezen is ook goed, maar zonder reacties en gesprekken geen community. De eerste stappen zijn hoopgevend. Bijvoorbeeld:

Discussies. Drie voorbeelden.

* Over het belang van het open web, aangezwengeld door Fred van der Ende, naar aanleiding van een artikel op GigaOm.

Citaat van Fons Tuinstra:

“Het lijkt op de situatie zoals die door internetgebruikers in China wordt omschreven. Je zit in een kooi, maar omdat die kooi steeds groter wordt, ben je toch blij. Uiteindelijk helpt ‘t alleen als je ontdekt dat buiten die kooi iets te vinden is dat mooier en beter is dan in die kooi.”

Lees en praat hier mee.

 

* Over het belang van een social media richtlijn, naar aanleiding van de aankondiging dat Hans Laroes (ex-NOS) te gast is in Top Names.

Citaat van Bart Brouwers (Dichtbij.nl). Deze mail stuurde hij aan de redactie:

“We gaan er van uit dat alle dichtbij-medewerkers (en zeker redacteuren) de social media waarop ze actief zijn met gezond verstand gebruiken en daarbij altijd beseffen wat de consequenties van een bijdrage voor zichzelf én voor dichtbij en TMG kunnen zijn.

Voor de rest zijn wij er vooral van doordrongen dat social media een onmisbare levensader voor ons vormen. Om nieuws te vergaren, het te verspreiden én als plek om ons publiek te ontmoeten.

Kortom: twitter ze!”

Lees en praat hier mee.

 

* Over de toekomst van het e-book en de e-reader naar aanleiding van bericht dat de laatste op zijn retour is.

Citaat Timo Boezeman (Bruna):

“Het is inmiddels bekend dat men op een tablet snel afgeleid is omdat er zoveel meer mee kan. En dat hoeft niets eens te komen door allerlei meldingen en geluiden die je naar je mail, Twitter of wat dan ook leiden, maar vooral ook puur het feit dát je er andere dingen mee kunt doen. En dat is een lastige. De grote uitdaging is hoe uitgevers en auteurs mensen kunnen verleiden om hun boek te lezen (voor X tijd) en dan niet afgeleid worden van al het andere.”

Lees en praat hier mee.

 

Wij zijn enthousiast, doe mee en praat mee in de Fast Moving Community. Hier!