Fast Moving Targets doet 10 en 11 januari verslag van Eurosonic Noorderslag Interactive. Twee dagen over muziek, innovatie en technologie. In de aanloop naar het evenement stellen we een aantal Nederlandse innovatieve bedrijven en startups voor. Zoals: Shuffler.FM.

Zo’n 500.000 mensen tunen maandelijks in op Shuffler.FM. Via de site of de app kun je muziek beluisteren die besproken wordt op muzieksites en/of blogs. Terwijl je luistert is het mogelijk het bijbehorende verhaal of de vormgeving te bekijken. Visuele radio samengesteld door muzieksmaakmakers wereldwijd. 500.000 bezoekers klinkt als veel, maar het is nog niet genoeg. Oprichter Tim Heineke wil meer. Niet 1 miljoen, “iedereen heeft tegenwoordig 1 miljoen bezoekers, maar 10 miljoen. Maar dat is niet eenvoudig. Vooral als je moet groeien zonder vet marketing budget.

En dan is er ook nog de kwestie geld verdienen. Bezoekers laten betalen? Of de dienst gratis houden en het geld op andere manieren verdienen. Het zijn een paar van de vele keuzes en beslissingen die je als ondernemer moet nemen. Tim Heineke weet als geen ander dat je er rustig onder moet blijven, je niet gek moet laten maken. Maar dat is soms makkelijker gezegd dan gedaan.