Met 2.000 bezoekers was The Next Web dit jaar groter dan ooit en ook nog eens uitverkocht. Een mooi evenement en en een pracht succes voor organisatoren Boris Veldhuijzen van Zanten en Patrick de Laive.

Wat het geheim is? Patrick vertelt: “De succesformule is dat we geen evenementorganisator zijn. Je kunt dit niet als algemeen buro doen en dan denken dat je een evenement over technologie gaat organiseren. Je moet in die sector zitten. Ik ken alle mensen die hier op het podium staan. Ze komen omdat ze weten dat we een goed product afleveren en ze gunnen het ons. We zitten echt in deze scene, dat werkt.”

Patrick de Laive signaleert dat het internet in hoog tempo professioneler is geworden. “Dat zie je aan alle kanten. Toen wij het The Next Web begonnen was een mailtje voldoende om een spreker hierheen te krijgen, nu zitten er veel vaker tussenpersonen tussen, het is veel complexer om deals te maken. Maar dat zie je ook in het internet in het algemeen terug. Bedrijven worden veel professioneler en het gaat steeds meer over geld verdienen.”

The Next Web heeft grote ambities: op termijn moet ieder continent zijn eigen conferentie hebben. Amsterdam blijft de oogappel, maar het moet groter. De eerste keer Brazilie is al een feit,  New York komt daar komend jaar bij. Daar zijn kosten nog wel een punt, want een vergelijkbare productie neerzetten als in Nederland kost in Amerika 3,5 miljoen euro, is de schatting van Patrick De Laive.

Roeland Stekelenburg en Erwin Blom verzorgden 24 interviews op The Next Web. Bekijk ze hier.

[De uitzendingen vanaf The Next Web werden mogelijk gemaakt door Keepgo, betaalbaar mobiel internet in het buitenland.]