We zijn net 2,5 week op weg met FMT Workforce, de dienst waar bedrijven tegen betaling vragen en opdrachten bij de FMT Community kunnen neerleggen, en ik wordt er alleen maar enthousiaster over. Waarom? Omdat de kwaliteit van de input hoog is, omdat ik ook als deelnemer aan het denken gezet wordt, omdat ik denk dat we hier iets met potentie in handen hebben.

Maar om van iets met potentie iets blijvend een succes te maken, is veel nodig. Om te beginnen doorzettingsvermogen. We hebben nu een proof of concept dat doorontwikkeld moet. En na de eerste bedrijven die ja hebben gezegd, moeten we door naar de volgenden. Dus wil je meedoen? Mail me op erwin@fastmovingtargets.nl !

Ik wil deze keer stilstaan bij één aspect: van het gesprek wordt álles beter!

We hebben al prachtige voorbeelden van goed en veel input. De bedrijven die de vragen en opdrachten hebben ingediend zijn tevreden. Maar wat mij betreft laat de laatste vraag de grootste kracht van iets als de FMT Workforce zien. Als er niet alleen losse antwoorden op vragen volgen, maar als er een gesprek ontstaat. Als niet alleen mensen op elkaar reageren, maar als ook de opdrachtgever zich laat zien.

Dan zijn antwoorden geen geïsoleerde bijdragen, maar krijgt een vraag meer van een brainstorm. Dan wordt het idee van samen weten we meer, samen kunnen we meer krachtiger.

Bijvoorbeeld.

Neem de volgende vraag van TMG: Wat voor soort beginnende ondernemingen passen het best bij TMG Startups?

In aantal antwoorden is het met 7 wellicht nog beperkt, maar wat zich daarachter afspeelt is levendiger dan bij andere vragen. Dat komt voor een belangrijk deel door de rol die Bart Brouwers van TMG speelt. Hij antwoordt, vraagt door, reageert en krijgt daardoor meer en betere input op zijn oorspronkelijke vraag. Dat is beter voor hemzelf, maar ook leuker voor de deelnemers. Er gebeurt iets met je bijdrage. EN nog leuker wordt het als opdrachtgevers zich in elkaars vraag gaan mengen. Dank bijvoorbeeld Roy Ploum van Vebego!

Dus …. een oproep aan alle opdrachtgevers om zich ook in het gesprek te mengen, maar ook aan de overige deelnemers om op elkaar te reageren, door te vragen, het gesprek aan te gaan. Want het maakt het beter! En heb je nog niet meegedaan? 3500 euro in de pot waarvan 2/3 naar de FMT Workforce, naar jullie dus,  gaat!

Doe mee met …