Iedere werkdag ontvangt een Fast Moving Target member exclusief een bericht over een artikel, een video of een tool die volgens ons de moeite waard is. En we leggen uit waarom. Want curatie is alleen waardevol met context. Hierbij een voorbeeld van een Handpicked zoals die donderdag 17 september 2015  is verschenen.

Handpicked

  • We zoeken allemaal naar bevestiging voor onze inzichten, meningen en overtuigingen. Ik beweer al tijden dat ik het gevoel heb dat het gat tussen de digitale voorhoede van mensen die hedendaagse communicatiemiddelen actief inzet en zij die dat niet doen groter wordt. Omdat die actieve groep op bijvoorbeeld social media de kracht van die tools inzet om kennis te delen, contact te maken, samen te werken.
  • Ik ben geen wetenschapper, dus het is altijd lekker als onderzoekers je van ondersteunend materiaal voorzien. How Twitter Can Generate Better Ideas vertelt het verhaal van onderzoek naar gebruik van Twitter en het effect op bedrijven: “New research suggests that employees with a diverse Twitter network – one that exposes them to people and ideas they don’t already know- tend to generate better ideas.”
  • Een citaat uit het onderzoek: “Twitter users and non-users generally submitted the same number of ideas. However, the ideas of Twitter users were rated significantly more positevely by other employees and experts than the ideas of non-users.”
  • Het open karakter van Twitter heb ik ook altijd als de grote kracht ervaren, dat je via de tweet van de een bij een interessante ander belandt, dat je door op een hashtag te klikken in een wereld belandt die niet de jouwe is. Daardoor krijg je nieuwe input en ideeen en ontmoet je nieuwe mensen of kun je die volgen. Mijn persoonlijke indruk is dat de communicatie op Twitter afneemt, dat het meer een zend-platform aan het worden is, maar dat is op dit moment ook vast al iemand aan het onderzoeken.
  • Twee tips uit het artikel over het onderzoek:
    • Use Twitter to become an idea scout. Door de juiste mensen te volgen, luister je mee met hun gesprekken en doe je ideeën op.
    • Use Twitter to be an idea connector. Breng mensen middels ideeën bij elkaar. De lijntjes via Twitter zijn kort.

Link: How Twitter Can Generate Better Ideas
Thema: social media, communicatie

Fast Moving Targets is community powered media.

Draag je wat we doen een warm hart toe, word dan FMT Member. Voor 10 euro per maand maak jij dan mede de site en de programma’s mogelijk. Daarnaast proberen we je toegevoegde waarde te bieden. Je krijgt naast de vrij toegankelijke inhoud exclusiviteit, overzicht en privileges terug!

FMT Support
Met jou steun maak je Fast Moving Targets mogelijk. Meer Members betekent o.a. meer gespecialiseerde programma’s die op geen tv-zender te zien zijn! Let’s make this happen!

FMT Handpicked
Iedere werkdag ontvangt een Fast Moving Target Member per nieuwsbrief exclusief een bericht over een artikel, een video of een tool die volgens ons de moeite waard is. En we leggen uit waarom. Want curatie is alleen waardevol met context.

FMT Archived
Alle Handpicked berichten worden speciaal voor FMT Members gebundeld en thematisch gesorteerd zodat ze makkelijk terug te vinden zijn wanneer je inspiratie om wilt zetten in realisatie.

FMT Books
FMT Members krijgen de e-books die FMT uitbrengt gratis!

FMT Goodies
Regelmatig speciaal voor FMT Members vrijkaarten voor evenementen, beta accounts van nieuwe diensten en korting op producten

 Word nu FMT Member VOOR 10 EURO