Iedere werkdag ontvangt een Fast Moving Target member exclusief een bericht over een artikel, een video of een tool die volgens ons de moeite waard is. En we leggen uit waarom. Want curatie is alleen waardevol met context. Hierbij een voorbeeld van een Handpicked zoals die dinsdag 31 mei 2016 is verschenen.
Een Snapchat verhaal gaat langer mee
- Toen Twitter klein was en iedereen maar een beperkte groep mensen volgde, was het eenvoudig om op de hoogte te blijven van wel en wee van een ieder. Nu de dienst groot is, zie je per bezoek aan Twitter nog maar een beperkt aantal berichten en mis je dus per definitie veel. Wie wil dat zijn bericht door zoveel mogelijk van zijn vrienden / followers gezien wordt, moet er wel voor kiezen om een verhaal meermalen te publiceren. Dat doen de meesten van ons niet en dus is een verhaal snel uit het zicht verdwenen. De halfwaarde tijd is klein. Facebook probeert voor ons te denken en laat volgens het algoritme belangrijker berichten vaker zien, maar dan bepaalt die dienst wat interessant is. Bij beide platforms geldt dat met het groeien van de publieken de vluchtigheid van verhalen is toegenomen.
- Mark Suster, ik berichtte eerder over zijn Snapstorms, wijdt een blogpost aan dit fenomeen. Hij constateert daarin onder meer dat verhalen op Snapchat langer mee gaan. Maar hij schrijft meer: “Snapchat is the biggest innovation in media right now and the biggest innovator in product design from a user perspective.”
- Een aantal punten uit zijn betoog:
- De grote innovatie van Snapchat is het introduceren van ‘the story’ geweest. De posts van 24 gebundeld in één ‘reel’. “Snapchat stories takes everything that I do in a 24 hour period and builds it into one cohesive story. On Twitter if I post at 7:35am and again at 8:15am there will probably be 150 Tweets in your stream between those meaning there is no cohesion in my successive Tweets and meaning that if you log in at 8:30am your chances of seeing my 7:35am Tweet is slim-to-none.” Natuurlijk kun je op Twitter naar de pagina van een persoon, maar dat doe je minder snel. Snapchat pusht de persoonlijke ‘story’ meer.
- Suster vindt dat hij door de ‘story structure’ een meer coherent verhaal vertelt. En ziet dat het publiek daar meer van consumeert. Snapchat heeft een veel langere half waarde tijd dan Facebook en Twitter, is zijn stelling: “Right now I’m getting about 9,000 views at the “top end of my funnel” video on my story. By about the 5th or 6th video I have about 25% of my viewers drop out. If you complete 10 videos of mine the completion rate to the end is like 85% meaning if you like the topic I’m sharing that day and invest in it you’re highly like to complete.”
- “For a content creator this is BIG. There is no ephemeral stream in which my content is mixed with others. People go to their stories and see whom they follow and decide whether to consume that story. So the consumption of my stories remains very consistent throughout the 24 hours when a story is live. I put a story out once and I’m done and for consumers they know that they don’t have to log in at the same time I’m producing in order to see my story.”
Fast Moving Targets is community powered media.
Draag je wat we doen een warm hart toe, word dan FMT Member. Voor 10 euro per maand maak jij dan mede de site en de programma’s mogelijk. Daarnaast proberen we je toegevoegde waarde te bieden. Je krijgt naast de vrij toegankelijke inhoud exclusiviteit, overzicht en privileges terug!
FMT Support
Met jou steun maak je Fast Moving Targets mogelijk. Meer Members betekent o.a. meer gespecialiseerde programma’s die op geen tv-zender te zien zijn! Let’s make this happen!
FMT Handpicked
Iedere werkdag ontvangt een Fast Moving Target Member per nieuwsbrief exclusief een bericht over een artikel, een video of een tool die volgens ons de moeite waard is. En we leggen uit waarom. Want curatie is alleen waardevol met context.
FMT Archived
Alle Handpicked berichten worden speciaal voor FMT Members gebundeld en thematisch gesorteerd zodat ze makkelijk terug te vinden zijn wanneer je inspiratie om wilt zetten in realisatie.
FMT Books
FMT Members krijgen de e-books die FMT uitbrengt gratis!
FMT Goodies
Regelmatig speciaal voor FMT Members vrijkaarten voor evenementen, beta accounts van nieuwe diensten en korting op producten
Word nu FMT Member VOOR 10 EURO
|