Marc-Paul Brandt en Arnoud Martens stonden 16 jaar geleden aan de wieg van e-Focus, een full service digital agency dat in de afgelopen jaren uitgroeide tot een firma met 200 man personeel. Met het oog op de toekomst is besloten tot opgaan in Valtech. Hierdoor wordt de internationale markt beter bereikbaar. Valtech is actief in 15 landen, heeft 2000 werknemers en hierdoor veel kennis en connecties in huis. “Wij brengen een sterke focus op design en digital marketing mee: daar worden we ook internationaal voor gevraagd. De tijd dat in Nederland een website wordt gebouwd voor de Nederlandse markt is voorbij.”

Brandt en Martens zien the internet of things als een belangrijke trend van dit moment. “Het samengaan van hard en software. Veel devices zoals bijvoorbeeld auto’s, zijn inmiddels uitgerust met enorm veel sensoren. Dat levert een bak data op, daar kun je dus van alles mee. Ander voorbeeld is de retail: wij laten hier vandaag een schoen met daarin een chip zien. Door de chip kun je een product op een andere manier in de winkel presenteren. De schoen is het navigatie device, op het scherm zie je de verschillende mogelijkheden. Bij schudden verandert hij van kleur. Het internet of things is zeer innovatief, maar het is voor veel klanten ook nog zoeken: wat kun je er precies mee.”