Sam Baker is oprichter van The Pool: een Brits crossmediaal platform voor vrouwen die te druk zijn om op zoek te gaan naar goede inhoud. The Pool levert die kant en klaar aan. Niet meer dan vijftien tot twintig stukken content per dag. “Dat is alles van blogs tot video tot podcast. Van verschillende lengtes.” The Pool trekt op dit moment circa 650.000 unieke bezoekers per maand. Een belangrijk deel van het publiek komt binnen via social media. Zowel Facebook als Twitter zijn erg belangrijk.

The Pool verdient een deel van haar geld met deals met grote merken. “Zij ons vertellen wat ze willen bereiken gedurende een jaar en dan komen wij met inhoudelijke voorstellen voor bijpassende inhoud. Dat werkt veel beter dan advertenties. Publiek vinden gaat goed op inhoud waar behoefte aan is. Print is op dit moment slecht in het voorstellen wat mensen willen.” De belangrijkste trend die Baker ziet? “De groei van desktop tijdens lunchtijd. Dat gaat feitelijk tegen alle trends in. Wat we ook zien: publiek blijft daar langer. Iets wat we dus goed in de gaten houden.”