Mia Mabante werkt aan product en brand marketing bij Quartz ofwel qz.com. “Een digitaal media platform over internationale economie. We zijn begonnen in 2012 op het moment dat mobiel groter werd dan desktop. Dus we hebben veel nagedacht over de mobiele ervaring. Technologie verandert enorm, net als consumenten veel veranderen. Journalistiek blijft daarbij achter. Maar wij denken na over hoe we consumenten toch een goede digitale ervaring kunnen bieden.”

Qz.com betaat inmiddels 4 jaar en heeft een staf van 200 man. Veel mensen daarvan werken niet in Amerika maar verspreid over de rest van de wereld. “Business gaat steeds sneller grenzen over. Onze kernlezer is in het algemeen geïnteresseerd in de wereld. Maar we zijn een open platform . Elk verhaal moet op zoek naar een publiek.”

Ook volgens Mabanta gaat video een steeds belangrijker rol spelen. “We geloven dat er nog veel meer kan gebeuren op het aanbieden van mobiel nieuws. Maar er zijn veel interessante trends. Ik verwacht dat er de komende twee jaar veel gaat gebeuren op het gebied van video: VR, AR. Snappchat, wearables. Wij hebben al Snappchats over de wereldeconomie. Maar formats komen en gaan. Onze emailnewletter is nog steeds erg populair: zo low tech als je maar kunt gaan. Het gaat in media vaak om sneller, beter, flashier, maar uiteindelijk draait het vooral om goede inhoud. En dan is het gewoon een heel erg goed geschreven email nieuwsbrief die de klus klaart.”