Zelf ben ik van de grote lijnen, maar ik ben dol op de details van anderen. Lees bijvoorbeeld de blogpost waarin WeTransfer beschrijft hoe het bedrijf met liefde en aandacht de mails aan klanten onder handen heeft genomen.

Bij WeTransfer moet alles super simpel zijn. De ouders van oprichter Nalden moesten de dienst kunnen begrijpen, was het uitgangspunt toen de filesharingsite begon. Maar WeTransfer wordt ook door veel professionals in de creatieve industrie gebruikt. Ook die doelgroep moet zich aangesproken voelen in design en interface. Product designer Sjoerd van Rijen beschrijft de uitdaging die hij zag als volgt:

“How are we going to design an email that first-time users are going to understand straight away, but one that also works for our super-users, who send lots of transfer every day? If this email is your first encounter with WeTransfer, how do we make that first encounter count? But equally how do we design something that’s not going to annoy you if you are seeing it 15 times a day?”

In zijn blog gaat Van Rijen in op het creatieve proces om de mails bij de rest van de organisatie te laten aansluiten. WeTransfer staat bijvoorbeeld bekend om zijn wallpapers met klasse. Dat gevoel wilde het bedrijf ook terugzien in de e-mails. En dus werkte het samen met 12 ontwerpers om mooie headers en aanverwanten te maken. En iedere mail met een ander doel, kreeg een andere aanpak.

Ik hou van bedrijven die een kijkje in de keuken geven. Daar is deze post een voorbeeld van.

“Details are the things people connect with the most. They make you memorable by building emotional connections with your users.”
Erwin Blom