ThingLink

Het concept van ThingLink is eenvoudig: voeg een interactieve laag toe aan een foto, video of 360 opname. In de media kun je eenvoudig hotspots bepalen, daar iconen aan meegeven en media linken. Audio, video, plaatjes, externe links.

Waarom je dat zou doen? Omdat je daarmee diepgang aan media kan meegeven. Omdat je aanvullende informatie kan toevoegen wanneer de kijker dat wil, zonder voor overdaad in beeld te hoeven kiezen.

Wat use cases zijn?

  • Een producent van matrassen geeft verdiepende. productinformatie bij een foto van het product.
  • Een uitgever voegt videos en verhalen aan een landkaart toe.
  • Een voetbalclub geeft uitgebreid uitleg bij een infographic.
  • Een modezaak voegt een koop-knop aan kleding op een foto toe.
  • Een leraar laat kinderen met Thinglink bewijzen dat ze de stof hebben begrepen.

Ik moet meteen terugdenken aan een van tijdschriften geleend format dat we bij VPRO Digitaal ooit naar online vertaalden. Een foto van een kamer waarbij de hoofdpersoon een verhaal bij alle voorwerpen vertelt. Daar was toen ingewikkelde techniek voor nodig. Dat kan nu iedereen zelf.

Kijk naar een voorbeeld: Blom & Stekel op ThingLink

En ploeg de site van ThingLink vooral door op zoek naar andere voorbeelden!