Doordat het produceren en distribueren van media goedkoop geworden is, kan ieder bedrijf of organisatie zelf zijn publiek bereiken met relevante verhalen. Een mooi voorbeeld van de stelling ‘ieder bedrijf is mediabedrijf’ is op dit moment De Coolste Baan van Nederland. Die tijdelijke ijsbaan in het Olympisch Stadion heeft duidelijk geld vrijgemaakt voor mooie verhalen die mij als schaatser interesseren. Ze komen regelmatig met relevante inhoud in mijn tijdlijn waardoor de Coolste Baan op mijn netvlies blijft. Zoals:

  • In een mini museum ter plekke is een hologram te zien met een schaatsende Jaap Eden.
  • Online worden dagelijkse mooie foto’s gedeeld.
  • In het stadion worden op een groot scherm de beste social media foto’s met hashtag #CBvNL getoond.
  • In een video van een minuut is te zien hoe een atletiekbaan in 21 dagen een ijsbaan wordt.
  • Onder de noemer ‘Meesters van de wereld’ worden mooie portretten gemaakt van grootheden als Eric Heiden, Kees Verkerk en Ard Schenk.
  • Etcetera

Ik ben overigens nog niet in het stadion geweest. Het bovenstaande heb ik allemaal via social media meegekregen. Steeds weer mediaprikkels in de vorm van foto’s en video’s om toch ook een keer te gaan. Steeds weer signalen die me vertellen dat schaatsen leuk is en dat de Coolste Baan van Nederland de plek is om dat te doen. Steeds weer die berichten die me lekker maken. Toch maar eens een kaartje kopen …

Leer dus van de Coolste Baan van Nederland: vertel je verhalen via de relevante kanalen. En ook als je dat een tandje minder professioneel doet, kun je er zeer succesvol mee zijn.

Erwin Blom

PS ten overvloede: wil je hulp bij het vertellen van jullie verhalen, Fast Moving Targets helpt met liefde! Kies voor ‘reply’ op deze mail en we praten verder!

Meesters van de Wereld