[Dit is onderdeel van het project De Realtime Revolutie. Koop het mooie door @wilg vormgegeven papieren boek (20 euro) of de ePub (10 euro)]

Naam:

Aaltje Vincent

Twitter:

@aaltjevincent

Wat is voor jou de kracht van Twitter?
– ik ben in dialoog met mensen die nieuw werk nodig hebben, ik kan hen direct advies en tips geven
– ik kan mijn know-how direct met volgers delen en zij kunnen het RT
– ik volg de ontwikkelingen in de voor mij relevante vakgebieden, mede met behulp van lijsten bepaal ik zelf wie ik niet wil missen
– ik kan dit ook weer delen, met een opmerking erbij, met mijn volgers
– ik kan mijn boeken sneller een weg naar werkzoekers laten vinden
– eveneens mijn trainingen en gratis workshops
– het volgen van conferenties op afstand

Wat is voor jou de zwakte van Twitter?
De kracht van real-time is tevens de zwakte, het is erg snel, ik moet er werkelijk iedere keer nadrukkelijk bij stilstaan wat ik tweet en wat niet.
Ik erger me aan zzp’ers van wie ik de weg van aanvraag offerte, tot offerte gesprek, tot offerte acceptatie, tot uitvoering kan volgen.
En aan tegeltjeswijsheden.

Wat is jouw meest waardevolle ervaring op Twitter?
– werkzoekers die mij direct vragen stellen over foto op cv, de kracht van LinkedIn, de lengte van een cv, sollicitatie voorbereiding etc. zijn goud waard
– het nieuw werk vinden met behulp van twitter door werkzoekers
– de verzoeken tot meewerken aan artikelen in de media zijn ook top
– de vele volgers
– het voorleven voor mijn vakgenoten de loopbaancoaches

Wat is jouw meest vervelende ervaring op Twitter?
– het gevolgd worden door zwoele dames, al block ik die dan meteen
– de DM spam
– de auto-replies als je iemand volgt

Wie is je favoriete Twitteraar en waarom?
Floor Nobels, zij deelt rechtstreeks uit de praktijk van een recruiter, dat is heel waardevol voor werkzoekers.

Wat is je favoriete Twitter-gebeurtenis en waarom?
Favoriet is ‘in real life’ ontmoetingen met twitteraars die ik volg!

Wat gezegd moet …
Ik vind de vrijheid van Twitter de grote kracht, je maakt je eigen ‘programma’ als verslaggever en anderen kiezen zelf of zij dit willen lezen en om met jou in dialoog gaan.