[Dit is onderdeel van het project De Realtime Revolutie. Koop het mooie door @wilg vormgegeven papieren boek (20 euro) of de ePub (10 euro)]

Naam:

Geert Verhoeff

Twitter:

@gjverhoeff

Wat is voor jou de kracht van Twitter?
Het mooie aan Twitter is het niet verplicht zijn om overal op te antwoorden. Gedachten worden aan de lopende band gespuit en het is aan jezelf om er op in te gaan. Bij andere social media is toch meer de verplichting om te antwoorden als jou een vraag gesteld wordt. Twitter is vrijblijvend en kan een schat aan informatie geven als je de juiste vragen stelt. ”

Wat is voor jou de zwakte van Twitter?
Het gaat af en toe net wat te snel. Om de paar uur kan de hele sfeer op Twitter totaal omslaan door een gebeurtenis in Real Life. Het terugvinden van relevante informatie is soms moeilijk door de snelheid waarop dingen gedeeld worden. Misschien ook wel de reden dat ik onder de honderd mensen volg.

Wat is jouw meest waardevolle ervaring op Twitter?
“Dingen voor elkaar krijgen via Twitter omdat mensen je dat gunnen. Kan me nog goed herinneren dat ik binnen een uur een bepaalde versterker moest hebben voor een optreden waar ik geluid deed. Een kwartier voor aanvang kwam er iemand binnen met de versterker en hebben we nog tot diep in de nacht biertjes gedronken. Daarnaast ben ik ook aan mijn laatste stage gekomen door Twitter. De kracht zit hem in de kleine dingen die met Twitter mogelijk zijn. Grote succesverhalen zijn schaars en eigen niet relevant. ”

Wat is jouw meest vervelende ervaring op Twitter?
Ik moet geen Twitter aanraken als ik dronken ben.

Wie is je favoriete Twitteraar en waarom?
De onbekende Twitteraar is voor mij de meest waardevolle. Gebruik de hashtag #durftevragen en je krijgt vaak antwoord op je vraag. Soms zit daar een pareltje tussen waar je echt weer iets nieuws van leert.

Wat is je favoriete Twitter-gebeurtenis en waarom?
Ik heb zelf aan een paar gebeurtenissen gewerkt die Trending Topic zijn geworden. De kleine kick die er dan door je heen gaat is geweldig. Mensen vinden wat je doet dus blijkbaar de moeite waard om over te praten. De statistieken achteraf zijn dan eigenlijk maar bijzaak.