[Dit is onderdeel van het project De Realtime Revolutie. Koop het mooie door @wilg vormgegeven papieren boek (20 euro) of de ePub (10 euro)]

Naam
Patrick Mackaaij

Twitternaam
@mackaaij

Wat is voor jou de kracht van Twitter?
“In 140 tekens to-the-point komen 🙂 Mooi hoe bij groot en klein drama Twitter samenspant- en leeft om van informatie te voorzien of gevoelens een plek te geven.”

Wat is voor jou de zwakte van Twitter?
“Toegankelijke Twitterlijsten en doorlezen waar je bent gebleven. Kan beide met Twitterific (dankzij TweetMarker) worden opgelost. Zonde is een grote stroom berichten waar je niets aan hebt zoals checkins, automatisch samengestelde daily’s, teveel zelfpromotie, #ff zonder motivatie etc. Vaak concentreert zich dat rond specifieke gebruikers die je dus kunt ontvolgen.”

Wat is jouw meest waardevolle ervaring op Twitter?
“Mensen helpen. Zoals laatst iemand met een foutmelding op de website en wat zaken die ze niet aan kon passen (contactgegevens). In vertrouwen gaf zij (zonder dat wij elkaar kenden) haar inloggegevens via DM. Een uur later was alles naar wens.”

Wat is jouw meest vervelende ervaring op Twitter?
“Vervelende ervaringen heb ik niet, op overbodige berichten na. Misschien de “jij ontvolgde mij dus ontvolg ik jou” instelling die je soms nog ziet. Lees vooral wat jóu interesseert. Wel vind ik het jammer dat meldingen van vakantie of dagjes uit worden misbruikt door inbrekers.”

Wie is je favoriete Twitteraar en waarom?
“@marineltwit, lekker veel social media nieuws. Eerst dacht ik té veel maar aardig wat haalt mij leeslijst :)”

Wat is je favoriete Twitter gebeurtenis / moment?
“Een voortdurende gebeurtenis: #durftevragen / #dtv waarmee ook Twitteraars met nog maar weinig volgers een groot bereik kunnen hebben.”

Wat gezegd moet …
“Ik hoop op verbetering van de clients van Twitter zelf, denk b.v. TweetDeck. Ik help niet voor niets mee met de vertaling :)”

[Lever input voor het boek ‘De Realtime Revolutie; Hoe Twitter (bijna) alles verandert’ door onze vragenlijst in te vullen. En als je wilt (je kunt die optie hier aanschaffen) kun je die inhoud in je eigen gepersonaliseerde boek in een oplage van één laten opnemen. Jouw boek.]