Company: Foodzy

Startups in Nederland: “Het gaat goed, maar het kan altijd beter!”

Een overvolle Top Names. Startups die eerder te gast waren, kwamen vertellen hoe ze ervoor staan. Een bont gezelschap schoof aan in het kader van de Amsterdam Startup Week.

Top Names SxSW special! Over trends en ontwikkelingen…

Een Top Names special uit Austin, Texas. Erwin Blom en Roeland Stekelenburg doen verslag van South By South West met de Nederlandse delegatie.

Fast Moving Trend: Doe Het Speels. Spel-elementen grijpen om zich heen

Langzaam maar zeker is het aan het gebeuren: games worden niet langer als de uitvinding van de duivel gezien 😉 En spel-elementen rukken op. Games en gamification zijn de woorden.

Fast Moving Trend: Doe Het Zelf. Zonder tussenkomst van producent naar consument

Fast Moving Targets zet de trends op rij. Als er één de boventoon voert is het Doe Het Zelf. Van zelf publiceren tot zelf fabriceren tot zelf meten en weten. De eerste in de serie Fast Moving Trends.

Boekentips voor onder de kerstboom van Marjolijn Kamphuis (Foodzy)

Leestips van boeken over startups door een van Nederlandse beste startups. Marjolijn Kamphuis van Foodzy over de boeken die haar inspirereren.

Terug & Vooruit: Johan Voets (CTO van Foodzy) hoopt op gedragsverandering op basis van datastromen.

Mensen verzamelen dankzij allerlei apps ongemerkt steeds meer data. Of het nu over hun reisgedrag, hun luistergedrag, hun eetgedrag of wat anders is. Die data opgeteld vormen een schat aan informatie. Maar ook op individueel vlak vertellen de gegevens heel veel over onszelf. Johan Voets ziet kansen. Kansen op het terrein van grondige data-analyse en daaraan gekoppeld zelfs mogelijk impulsen om gedrag te veranderen.

Marjolijn Kamphuis: Foodzy is speels met eten en gezondheid bezig zijn

Foodzy is een Nederlandse startup die internationaal aan de weg timmert. Het is een dienst die je helpt je eetgedrag te monitoren en – indien gewenst – te veranderen. Marjolijn Kamphuis te gast in Top Names van Fast Moving Targets.

Marjolijn Kamphuis (OKGO / Foodzy): iPad app van Facebook voegt niets toe

Facebook heeft deze week een iPad app uitgebracht. Van Marjolijn Kamphuis (OKGO / Foodzy) had dat niet gehoeven. De app biedt onvoldoende waarde in vergelijking met de gewone website.

Johan Voets: revolutie in krantenland

De digitalisering heeft overal ingrijpende invloed op. Ook op nieuwsgaring en nieuwsvoorziening. Johan Voets (Foodzy) wijst in het kader van #fmtessentials op ontwikkelingen bij Zite en NRC.