Company: NU.nl

Gert-Jaap Hoekman (NU.nl): “We openen de site voor andere uitgevers om nog relevanter voor ons publiek te worden”

NU.nl bestaat inmiddels zo’n 17 jaar. In die periode is de belangrijkste nieuwssite van Nederland uiterlijk nauwelijks veranderd. Maar onder dat uiterlijk gebeurt een hoop. Hoofdredacteur Gert-Jaap Hoekman vertelt in Top Names over de samenwerking met nieuwe partijen, de toename van video, de aanwezigheid op andere kanalen en nieuws dat moet.

Brechtje de Leij: “NU.nl wordt nog relevanter met persoonlijker en lokatie gebonden inhoud”

Wie denkt dat de grootste Nederlandse nieuwssite op haar lauweren rust zit er naast. Ondanks het succes blijft NU.nl werken aan veranderingen en verbeteringen. Nieuws op maat, locatie gebonden nieuws, extra Pinkpop bulletins op de festivalweide en een nieuwe responsive website. Brechtje de Leij weet er alles van en vertelt er over in Top Names.

Bart Brouwers (Dichtbij.nl): “De glorietijden van de journalistiek zijn voorbij”

De Sanoma Media Parade is een jaarlijks terugkerend evenement: drie dagen inspirerende sessies die voor iedereen (die zich heeft opgegeven) vrij toegankelijk zijn. Top Names streek ook neer op de Media Parade voor Top Names On Stage. Met in deze aflevering Bart VBrouwers van Dichtbij.nl en Wilma Haan van NU.nl.

Top Names On Stage donderdag vanaf de Sanoma Mediaparade

Komende donderdag zitten 8 mediatoppers aan tafel bij Erwin Blom en Roeland Stekelenburg. Ze doen vier uitzendingen van Top Names On Stage vanaf de Sanoma Mediaparade. De hele middag live te volgen!

Ik ben dol op de publieke omroep, maar of ze daarmee moet blijven …

Het is een terugkerend ritueel, kritiek van uitgevers op publieke omroepen. Nu is er kritiek op de NOS van Telegraaf, NU.nl en Volkskrant. Erwin Blom houdt van de publieke omroep. Maar ook hij ziet niet hoe dit systeem overeind kan blijven.

Terug & Vooruit: Jesse Burkunk (nu NU.nl straks BNN) ziet hoe het huidige uitgeefmodel onder druk staat

De definitieve doorbraak van mobiel internet zal veel gevolgen hebben. Uitgevers als nu.nl zullen hun huidige uitgeefmodel moeten aanpassen. En dan is er ook nog de steeds maar toenemende macht van Facebook. Jesse Burkunk maakt begin volgend jaar misschien wel niet voor niks de overstap naar BNN….

Michiel Buitelaar (Sanoma): Online video moet in minuten en advertenties een paar keer verdubbelen

Michiel Buitelaar is COO van Sanoma Digital. In een eerlijk en open gesprek met Erwin Blom en Roeland Stekelenburg gaat hij in Top Names in op de crossmediale strategie van Sanoma, op de potentie van tablets, de snelheid van de opmars van de mobiel, maar ook op het vertrek van de hoofdredacteur van NU.nl en de dramatisch verlopen migratie van Web-log.

Kees Zegers: Mijmeren is belangrijk!

In zijn bio staat dat hij in zijn vrije tijd graag uit het raam staart. Serial entrepeneur Kees Zegers (hij richtte onder meer NU.nl op) vindt mijmeren belangrijk, vertelt hij in Top Names in gesprek met Erwin Blom en Roeland Stekelenburg.

Jesse Burkunk (NU.nl): IFTTT is techniek voor de niet techneuten

If This Than That is simpel en dwingend. Een tool om taken mee te automatiseren. Dat klinkt nog steeds niet leuk, maar ga eens kijken, het is het wel! Jesse Burkunk van NU.nl kiest zijn #fmtessential