Company: Streamzilla

Stef van der Ziel (Jetstream): “Kies een niche en ga internationaal”

Nederland is te klein, ga naar het buitenland. Onze markt voor video en televisie wordt opengebroken, maar tegelijk komen andere markten binnen ons handbereik. In de aanloop naar het Mediapark Jaarcongres op 20 juni, bekijkt Stef van der Ziel van Jetstream en Streamzilla het landschap.

Vision. Gezocht: een half miljoen om een zender te beginnen

Vision is een serie programma’s over de toekomst van televisie, online video, oftewel het nieuwe kijken. In de tweede aflevering van deze door Streamzilla mogelijk gemaakte reeks proberen we in een uur een zender op te zetten. Hoeveel inhoud is nodig, hoe duur is studio en distributie?

Vision: de kosten van inhoud, studio en distributie van onze zender

Vision is een serie programma’s over de toekomst van televisie, online video, oftewel het nieuwe kijken. In de tweede aflevering van deze door Streamzilla mogelijk gemaakte reeks proberen we in een uur een zender op te zetten. Hoeveel inhoud is nodig, hoe duur is studio en distributie?

Vision: We beginnen een zender, op lifestyle en wonen zit ruimte!

Vision is een serie programma’s over de toekomst van televisie, online video, oftewel het nieuwe kijken. In de tweede aflevering van deze door Streamzilla mogelijk gemaakte reeks proberen we in een uur een zender op te zetten. Waar is ruimte? Wat zijn de kosten? Hoe gaan we geld verdienen?

Adverteerders blijven de belangrijkste inkomstenbron voor video

Waar zit het geld voor video? In het door Streamzilla mogelijk gemaakte Vision wordt het besproken. Het communicatiebudget betaalt, de adverteerders maken mogelijk of de kijkers trekken de portemonnaie.

Video op internet, uiteindelijk komt het ook technisch goed!

Kan het internet de snelle groei van video aan? Het is er niet voor gebouwd, maar uiteindelijk gaat de techniek de problemen oplossen. Conclusies uit Vision, een serie programma’s over nieuwe tv en online video.

Voor nieuwe vormen van tv is een lange adem nodig

De belofte was zo groot, de werkelijkheid weerbarstig. We dachten dat het publiek on demand kijken supersnel zou omarmen, dat komt nu pas echt opgang. En we hoopten op nieuwe vormen van televisie dankzij internet. Die komen er mondjesmaat. In Vision behandelt Fast Moving Targets de toekomst van tv en online video.