Company: VPRO

Lessons Learned: De VPRO leert dat interactief papier arbeidsintensief is en gebruikers er nog niet klaar voor zijn

Leonieke Verhoog is interactive papermaker bij de VPRO Gids en ze voegt met haar team wekelijks bewegend beeld, slideshows, extra interviews en foto’s toe aan het papier, die met de Layar app op je mobiel zijn te bekijken. Wat heeft zij van 20 verrijkte gidsen geleerd? Het is veel werk en de lezer is er nog niet klaar voor.

Top Names SxSW special! Over trends en ontwikkelingen…

Een Top Names special uit Austin, Texas. Erwin Blom en Roeland Stekelenburg doen verslag van South By South West met de Nederlandse delegatie.

Fast Moving Trend: Doe Het Altijd En Overal. Alles = internet

Alles is internet. Overal is internet. Mobiel internet is definitief doorgebroken en na mensen komen nu dingen online. Een boeiende ontwikkeling!

Fast Moving Trend: Doe Het Speels. Spel-elementen grijpen om zich heen

Langzaam maar zeker is het aan het gebeuren: games worden niet langer als de uitvinding van de duivel gezien ;-) En spel-elementen rukken op. Games en gamification zijn de woorden.

Jasper Koning (VPRO): Datajournalistiek heeft de toekomst

Nederland van Boven is een mooie tv-serie van de VPRO waarin met behulp van datavisualisatie Nederland in kaart wordt gebracht. Jasper Koning vertelt erover in Top Names.

Leonieke Verhoog (VPRO): online (1) + offline (1) = 3

Een mooi verhaal van Leonieke Verhoog: hoe online en offline elkaar versterken. En hoe ‘the internet of things’ werkelijkheid wordt.