Albert Fisher is directeur van investeringsmaatschappij Yellow&Blue, gericht op investeringen in schone technologie. Daarnaast was hij juryvoorzitter van de Accenture Innovation Award die de groene tulp uitreikte, de prijs voor het meest duurzame innovatieve concept. Yellow&Blue is is één van de startups en gevestigde gevestigde bedrijven die Fast Moving Targets op de Accenture Innovation Awards interviewde.

Albert Fischer over Innovatie:

“Innovatie is voor mij vier woorden: faster, better, cheaper, greener. Het gaat om producten die beter zijn, goedkoper zijn, die meer comfort leveren, maar ook beter zijn voor het milieu. Dat is de onderliggende uitdaging die we moeten oplossen met innovatie.”

“In landen waar je veel burgerparticipatie ziet in de energieketen, heb je veel duurzame energie. Dus burgerparticipatie geeft schone energie. Dat zijn een hoop mensen samen die willen ontsnappen aan het verstikkende nationale beleid.”

“Om innovatie een kans te geven moeten vrije ondernemers een kans krijgen.”

“Het doel is een leefbare samenleving creeëren waarbij we met steeds meer mensen steeds minder een beroep doen op de bronnen van de aarde.”

“Beleidsmatig zegt men: we moeten er wat aan doen. Maar als het neerkomt op het openbreken van businessmodellen en sterke keuzes maken, dan kiezen we vaak weer voor het oude. Jammer genoeg.”

[Fast Moving Targets was bij de Accenture Innovation Awards. Bekijk hier alle gesprekken]