Ben van der Burg is geen techneut, maar hij bevindt zich wel in een wereld doordrenkt van hardcore technologie. Hij is commercieel directeur van Triple IT. In deze Top Names gaat Van der Burg met Erwin Blom en Roeland Stekelenburg in gesprek over de impact van de digitalisering op zowel zijn werk als op zijn persoonlijke leven.

Triple IT is een innovatief Nederlands bedrijf dat websites beheert en consumentapplicaties ontwikkelt, zoals locatieapplicatie Repudo en de naar eigen zeggen te snel gelanceerde presentatietool Slidejockey. Wat het bedrijf bijzonder maakt? Van der Burg: “Triple IT, daar zit een ziel in. Het is een organisme. En daardoor komen er innovaties uit.” Voorbeelden zijn het gebruik van mobiel en connectiviteits- en 3G-technologie.

“Ik word er blij van als ik er niet uit kom”


Met het onontgonnen terrein dat mobiel internet heet is er op het moment echter nog relatief weinig geld te verdienen. Ondanks en zelfs daardoor raakt Van der Burg gepassioneerd: “Ik word er blij van als ik er niet uit kom en denk ‘Hoe gaan we dat nou doen?’ En ik vind het onwijs interessant dat we nog geen monetize-model voor mobiel hebben. Dat is een heel fundamenteel vraagstuk. Wellicht is het productiever om te denken aan mobiel als onderdeel van connected ervaringen in plaats van op zichzelf staand.”

“We worden niet oppervlakkig, maar op een andere manier vluchtig”


Ook persoonlijk maakt Ben van der Burg zich weinig zorgen omtrent digitaal: “Mijn vrouw wordt er gek van dat onze dochter en ik met onze mobiel bezig zijn terwijl zij graag samen televisie wil kijken. Maar ik maak me daar niet druk over. Ik ben sneller dan vijf jaar geleden afgeleid, maar volgens mij maakt dat niet oppervlakkig, alleen op een andere manier vluchtig.”

 

(Een verslag van Anke Hans)

Bekijk boven de samenvatting van vijf minuten (door Thierry van Remortel) en onder de complete aflevering.