Ieder bedrijf is een mediabedrijf, ook de Coolste Baan

Doordat het produceren en distribueren van media goedkoop geworden is, kan ieder bedrijf of organisatie zelf zijn publiek bereiken met relevante verhalen. Een mooi voorbeeld van de stelling ‘ieder bedrijf is mediabedrijf’ is op dit moment De Coolste Baan van Nederland.

Mag ik even voor eigen parochie preken?

Als ik om me heen kijk zie ik bedrijven nog zoveel kansen laten liggen. Waar ik weet dat nieuwe technieken en nieuwe (samenwerkings)vormen ze zouden kunnen helpen.

Support your locals!

Het is helemaal niks digitaals. Maar het is wel mooi. Elpee in Groningen is zo’n platenzaak waar er steeds minder van zijn. Een heel specialistische winkel met twee eigenaren die overlopen van liefde voor en kennis over muziek.

Een drempel is snel te hoog

Ik zag een bericht langskomen over Tellow, online boekhouden van de Rabobank. Laat ik eens kijken hoe mijn huisbank dat doet, dacht ik.

De blockchain als hoop in bange internet-dagen

Het is nog ‘early days’ in de dagen van de blockchain. Het is een beloftevolle techniek, maar anders dan de bitcoin en aanverwante cryptocurrencies, zijn er nog weinig succesvolle voorbeelden. Misschien wil ik teveel in een te vroege fase, maar het lijkt soms een oplossing op zoek naar een probleem.

Zo wapen je je tegen hackers

Laat Je Niet Hack Maken is een helder geschreven, toegankelijke site over de stappen die je kunt zetten om je zo veilig mogelijk op internet te bewegen.

Eis je digitale recht op

Deze week schreef Marleen Stikker van de Waag Society in Amsterdam samen met Jelle de Graaf van de Piratenpartij een ingezonden stuk in het Parool onder de kop ‘Slimme Amsterdammer, eis uw digitale recht op’. Ze maken zich grote zorgen om een beperkt aantal internationale technologiepartijen dat steeds meer het monopolie op data en relaties aan het vergaren is. Amsterdam is de aanleiding, maar dit stuk gaat natuurlijk over ieder andere dorp en stad. 

De tijd van het jaar: stoppen met eten, drinken en social media!

Vroeger waren de goede voornemens aan het begin van het jaar beperkt tot meer sporten en minder eten. Tegenwoordig is daar kennelijk stoppen met social media bijgekomen. 

Maar als we nu weer even bij het begin beginnen.

Welke deskundigheid hebben we bij Fast Moving Targets in huis?

Ik schrijf de Handpicked omdat ik graag kennis deel, maar met deze bijna dagelijkse nieuwsbrief wil ik ook kenbaar maken welke deskundigheid we bij Fast Moving Targets in huis hebben. Het is een uithangbord. In de hoop dat jullie bij ons aankloppen als je deskundigheid op het gebied van innovatie nodig hebt.