De tijd van de ontnuchtering

Even terug grijpend naar gisteren. Ik wees toen op een blog waarin geschreven werd dat we met zijn allen voor het effect beter gewoon maar reclame bij sociale netwerken kunnen inkopen dan hopen dat unieke eigen inhoud organisch zijn weg wel vindt. De cijfers die hij liet zien onderstreepten de beperkte impact van berichten op o.a. Facebook.

Natuurlijk was zijn verhaal extreem, maar tegelijk is het ook wel eens goed om weer even stil te staan bij belofte en werkelijkheid

Stop met alle ‘organic’ social media. Nu!

Avinash Kaushik schrijft dat alle tijd die bedrijven in ‘organic’ social media stoppen, zinloos is. Blogs zijn dood, Twitter is eenrichtingsverkeer geworden en Facebook converteert voor geen milimeter. Het heeft allemaal geen zin voor je bedrijf.

En wat nu? Dus idd stoppen met social media?

De pracht geschiedenis van de iPhone

‘The One Device: The secret history of the iPhone’ beschrijft op fascinerende wijze hoe de iPhone tot stand is gekomen. Dit boek van Brian Merchant had 10 jaar geleden niet geschreven kunnen zijn.

Inline Manual brengt uitleg waar ie hoort

Mensen zijn ongeduldig, mensen lezen slecht, mensen willen meteen aan de slag. Maar als ze dan niet uit je tool of site komen, willen ze ook worden geholpen. Ze dan naar een pagina sturen waar ze uitgebreide uitleg krijgen, het kan. Maar het is niet de beste methode.

je kunt je kinderen maar één keer zien opgroeien

Het laatste wat ik zal beweren is dat ik een goede vader ben. Integendeel. En ik zal ook niet pretenderen dat ik er altijd voor de kinderen (die nu inmiddels 19 en 20 zijn) was. Maar toch, maar toch … Eén ding weet ik wel zeker: ik ben blij dat ik de mogelijkheid heb gehad (VPRO) en gecreeerd (Fast Moving Targets) om flexibel te zijn. Juist ook met de kinderen.

Als ik hoofdredacteur was …

Het is al weer een tijd geleden dat ik voor mezelf de denkoefening deed ‘wat zou ik doen als ik de hoofdredacteur van een krant was’? Het was in de vroege dagen van het bloggen.

Remote working, alles of niks

Kun je op andere manieren werken of beslissingen nemen dan we gewoon zijn, het is een onderwerp dat me al lang bezig houdt. Online tools maken het bijvoorbeeld mogelijk dat je niet meer op één en dezelfde plek hoeft te werken.

This is tv, man!

We weten natuurlijk allemaal dat begrippen als radio en tv al lang totaal aan het vervagen zijn, maar soms heb je momenten nodig die dat onderstrepen. Dat was afgelopen weekeinde het geval dankzij het prachtige benefietconcert One Love Manchester.

TIS = 2! De balans van The Innovation Station

Het is vandaag twee jaar geleden dat The Innovation Station is gelanceerd. De 2000e video over innovatie is gisteren aan het platform toegevoegd. Er zitten veel parels tussen die ik anders niet had gezien. Kijk er eens rond!

Het idee van The Innovation Station was aldus: de grootste internationale collectie goede video’s over innovatie opbouwen om daarmee een internationale communicatie van nieuwsgierige mensen op te bouwen. Starten met curatie en daarbovenop eigen inhoud maken en daarmee mensen bij elkaar brengen om kennis te delen.