Top Names

Over Top Names

Erwin Blom en Roeland Stekelenburg praten wekelijks over de impact van digitalisering op de wereld. Van politiek tot entertainment, van sport tot gezondheidszorg, overal verandert de wereld ingrijpend door apparaten en mensen die via internet aan elkaar gekoppeld zijn. Wat zijn de gevolgen? Wat betekent dat? Waar gaat het heen? Iedere dinsdagavond om 21 uur live op Fast Moving Targets en daarna on demand.

Anouar El Haji (Veylinx): “Onze veilingen kunnen de gouden standaard van marktonderzoek worden”

Goed, betrouwbaar marktonderzoek doe je niet met enquetes, maar met veilingen. Dat stelt Anouar El Haji. De founder en CEO van Veylinx vertelt in Top Names over het voordeel van de veiling, de ambities van zijn bedrijf en de plannen voor de toekomst.

Anatoliy Babic (SciSports): “Met data de juiste voetballer vinden”

In de wereld van voetbal wordt weinig aan het toeval overgelaten. Data analyse waarmee alle acties van de spelers in kaart kan worden gebracht is dus een logische stap. Anatoliy Babic, founder van SciSports, vertelt in Top names over werken met videobeelden, de winst van data analyse en de dromen voor de toekomst.

Jeroen Hofs (EboSuite): “Ik maak video sampling toegankelijk voor een groot publiek”

Jeroen Hofs is kunstenaar en ondernemer. Hij werd bekend met sampling projecten waarbij zowel geluid als beeld een belangrijke rol spelen. Met zijn EboSuite, een betaalbare plug-in voor Ableton Live, maakt hij beeld sampelen bereikbaar voor iedereen. In Top Names vertelt Hofs over zijn dromen, ambities, sampelen en kunst.

Chris Obdam (Betty Blocks): “Applicaties bouwen zonder te programmeren”

Betty Blocks is een heerlijk nuchter Noord Hollands bedrijf wat zich langzaam maar zeker over de wereld uitbreid. Het bedrijf wil het mogelijk maken om applicaties te bouwen ook als je geen programmeur bent. CEO Chris Obdam vertelt in Top Names over de ambities, de bedrijfscultuur en democratisering van software binnen bedrijven.

Marleen Stikker (Waag Society): “Het is niet het internet dat niet deugt, het zijn de businessmodellen”

Marleen Stikker, directeur van het Amsterdamse Waag Society, waarschuwt al langer voor problemen rondom het internet. De laatste jaren krijgt ze steeds meer bijval. Een aflevering van Top Names over deelplatformen, businessmodellen, data en privacy en alternatieven.

Ger Baron (CTO Gemeente Amsterdam): “Voor digitale transformatie moet je 6 jaar nemen”

Hoe ga je als stad om met technologische vernieuwing? Ger Baron, CTO van de Gemeente Amsterdam, vertelt in Top Names over de plannen, de successen, de noodzakelijke cultuuromslag en zijn ambities.

Peter van Schaik (Uitvaart.nl): “Naast 65 sites, nu ook zelf uitvaartondernemer”

Inzoomen op een niche kan je veel opleveren. Zeker in het geval van Peter van Schaik. Hij runt inmiddels 65 websites met de uitvaart als gedeeld thema. Ook biedt hij sinds kort zelf uitvaarten aan. In Top Names vertelt Van Schaik over online, offline, de voorsprong die je kan krijgen door eerlijk te zijn en de Uitvaartbeurs.

Godfried Bogaerts (BeterDichtbij): “De zorg slimmer organiseren”

Godfried Bogaerts heeft een missie: de zorg in Nederland beter organiseren. Een messenger app is de eerste stap. In Top Names vertelt Bogaerts, CEO van Beter Dichtbij, over zijn visie, de app, het overwinnen van weerstand en hoe meer informatie kan helpen de zorgvraag omlaag te brengen.

Gerard Dielessen (NOC*NSF): “Sportbonden moeten een antwoord hebben op een steeds digitalere en individuelere wereld”

Grote bedrijven en instituties worstelen met de digitalisering van de samenleving. Maar langzaam maar zeker weten ook zij zich aan te passen. Algemeen directeur van het NOC*NSF Gerard Dielessen vertelt in Top Names over kansen, mogelijkheden, transparantie en wat er inmiddels al is veranderd.