Kevin Vink (Uscoutfor): “Opa en oma krijgen straks automatisch de doelpunten van kleinzoon opgestuurd”

Een doelpunt van Ronaldo is leuk, maar een doelpunt van je eigen kleinzoon misschien nog wel leuker. Een app met geautomatiseerde doelpunt technologie moet dat idee werkelijkheid maken. Oud voetballer Kevin Vink, co-founder van Uscoutfor, vertelt in Top Names over onderaan beginnen, de held van de club en de ambities voor zijn bedrijf.

Dadara: “Solipmission onderzoekt de grenzen tussen realiteit en virtual reality”

Kunst is soms een spiegel. Dat geldt zeker voor de Solipmission. Een grote zwarte doos die tijdens Burning Man moet verrijzen en waarin de werkelijkheid door 4 van hun omgeving afgesneden kunstenaars weergegeven zal worden. Kunstenaar Dadara vertelt in Top Names over de missie, realiteit versus virtual reality en de filter bubble.

Han de Groot (VOC Capital Partners): “Wij zijn bouwers, geen bankiers”

Van internationaal succesvol ondernemer naar investeerder. Dat is de weg die Han de Groot heeft afgelegd. In Top Names vertelt hij over de kwaliteiten die een ondernemer moet hebben, de toegevoegde waarde van een investeerder en het huidige startup klimaat.

Martijn Migchelsen (FIRM24): “De blockchain biedt uitkomst voor de echtheid van contracten bewijzen”

Veel mensen kennen de blockchain als verhicel voor de bitcoin. Digitaal geld. Maar de blockchain biedt veel meer mogelijkheden. Het vastleggen van allerlei afspraken en contracten. FIRM24 gebruikt de blockchain om BV’s op te richten. Een tussenstap vertelt Martijn Migchelsen in Top Names. De blockchain opent de weg naar zogenaamde smart contracts.

Cees Links (Qorvo): “Een leven zonder wifi is nu bijna onvoorstelbaar”

Vroeger zat elke computer met een draad met het internet verbonden. Cees Links bracht daar samen met collega’s verandering in. Na twaalf jaar knokken volgde de doorbraak. Vandaag de dag werkt Links nog steeds aan wifi. In Top Names vertelt hij over zijn ontmoeting met Steve Jobs, GreenPeak en de verbeteringen die nu voor de deur staan.

Taco Carlier (VANMOOF): “Door alles in eigenhand te houden, kunnen we onze fietsen sneller innoveren”

Productontwikkeling komt door nieuwe apparaten en vindingen in een stroomversnelling. De VANMOOF fietsen zijn daar een mooi voorbeeld van. Sterk, praktisch en innovatief. Ondernemer Taco Carlier vertelt in Top Names over bikehunters, de ontwikkeling van de perfecte stadsfiets en de ambities van VANMOOF.

Frank Smilda (Nederlandse Politie): “Door slimme inzet van mens en techniek is er geen nieuwe Project X gekomen”

De komst van de nationale politie heeft een enorme ontwikkeling op het gebied van politie onderzoek tot gevolg gehad. Frank Smilda, sectorhoofd regionale informatieverzameling bij de politie, vertelt in Top Names over nieuwe manieren van onderzoek, voorspellende data en het betrekken van het publiek.

Emilie Tabor (IMA): “Micro influencers zijn de trend”

Je kunt een spijkerbroek proberen te verkopen door middel van een doorsnee reclame of je huurt de vlogger in die fan is van je broek en hem toch al regelmatig draagt. Dat laatste noem je influencer marketing. Het Amsterdamse bedrijf IMA is daarin gespecialiseerd. Emilie Tabor vertelt in Top Names over echte mensen, de kracht van de niche en de toekomst.

Stephan Okhuijsen (Datagraver): “Droge feiten geven houvast”

Data zijn hot. Ze komen in het digitale tijdperk meer en meer beschikbaar. Maar data goed analyseren is een vak op zich. Stephan Ockhijsen is data expert. Begonnen in de it heeft zijn nieuwsgierigheid hem richting data analyse gedreven. In Top Names vertelt hij over zijn bedrijf Datagraver, betrouwbare en onbetrouwbare data en de kleur van auto’s op de weg.