Martijn de Meulder (Meteo Server): “Ik maak open weerdata toegankelijk voor een groter publiek”

Open overheidsdata zijn een goudmijn voor programmeurs die ermee aan de slag willen. Martijn de Meurs is zo iemand. Hij bouwt de apps die hij zelf wil gebruiken en verkoopt ze aan anderen. Daarnaast stelt hij datasets ter beschikking via zijn dienst Meteo Server. In Top Names vertelt hij over zijn hobby en werk en wat hij nog beter zou kunnen doen.

Rochdi Darrazi (Boldking): “Alles wat je nodig hebt voor je dagelijkse badkamerritueel”

De hipsterbaard mag dan een aanslag zijn geweest op het scheren, maar mesjes worden nog steeds gekocht. Sterker nog je kunt ze zelf per abbonement thuis laten bezorgen. Founder Rochdi Darrazi van Boldking vertelt in Top Names over zijn eigen frustraties, de groei van zijn bedrijf, bedrijfscultuur, merkidentiteit en maatschappelijke betrokkenheid.

Sem Schuurkes (CityHub): “Ons hotel speelt in op de behoefte aan authenticiteit”

Drie jaar lang deelde Sem Schuurkes zijn woning met hotelgasten op zoek naar een nieuwe hotelformule. Inmiddels heeft het minimal viable product zich had bewezen en staan de eerste CityHub hotels op de kaart. In Top Names vertelt founder Schuurkes over het concept, de groei en de hobbels die nog te nemen zijn.

Emily Jacometti (Flavour): “We gaan met gamification voor maatschappelijke impact”

Het is niet eenvoudig om als bedrijf om te schakelen van werken in opdracht van klanten naar zelfstandig opereren. Medewerkers vinden het laatste vaak interessanter, maar het is dan wel een uitdaging om geld te verdienen. Emily Jacometti, CEO van Flavour, vertelt in Top Names over die omschakeling, gamification en de huidige projecten.

Ruben Wolvekamp (Kever Genever): “De grote merken hebben moeite de jongere doelgroep aan te spreken”

De meest gedronken sterke drank van Nederland is nog steeds jenever. Met 11 miljoen liter per jaar staat dit oubollige goedje stevig bovenaan. Kever Genever wil het imago opschudden. Co-founder Ruben Wolvekamp vertelt in Top Names over het veroveren van de drankmarkt, de likeability factor en de toekomst.

Bas Verkaik (SPIKE Techologies): “Een accu moet een saai product zijn dat altijd werkt”

Het is de bedoeling dat we onszelf steeds meer elektrisch gaan verplaatsen. Daarvoor is het wel belangrijk dat de accu’s steeds beter woden. SPIKE Technologies uit Helmond draagt bij een de intwikkeling van accu’s. Founder Bas Verkaik vertelt in Top Names over duurzaamheid, degelijkheid en de toekomst van zijn bedrijf.

Jeroen van Velzen (Roadmap): “Een complete reis-app op maat voor de zakelijke reiziger”

Een app voor je vliegticket, een app voor je hotel. Een beetje reis vraagt al snel om tientallen apps. Roadmapp brengt daar verandering in. Nu nog alleen voor de zakelijke reiziger. CEO en co-founder Jeroen van Velzen vertelt in Top Names over verouderde automatisering, een verrot businessmodel en hoe Roadmap de reiswereld gaat opschudden en dwingen tot innovatie.

Ellie Karssemakers (Wanderwatch): “Wij bieden een interactieve component voor buiten spelen”

Buiten spelen is goed voor kinderen. Alleen moet buitenspelen het vaak zonder interactieve gadgets stellen waar kinderen zo dol op zijn. De Wanderwatch brengt daar verandering in. Co founder Ellie Karssemakers vertelt over het kinder horloge, de concurrentie en de plannen voor de toekomst.

Thomas Bunnik (Whoppah): “Wij zijn een marktplaats voor eersteklas tweedehands”

Mensen kopen veel te veel spullen. Met alle gevolgen van dien. Door de koopdrang wordt de productie aangejaagd en dat betekent een aanslag op de wereld. Whoppah hoopt hier verandering in te brengen. CEO en co-founder Thomas Bunnik vertelt in Top Names over het platform, disruptie van het digitale model en een betere wereld.