Topic: Business

Jouw meest waardevolle bezit nu nog waardevoller

Wat is het meest waardevolle dat jij bezit? Voor mij is het antwoord simpel. Het is tijd. Mijn tijd kan ik maar één keer besteden; aan het voeren van een gesprek met een potentiële zakenpartner, aan het verzorgen van inspiratiesessie bij een klant of – zoals jij nu ook doet – aan het lezen van [...]

Toch liever gericht, dan met hagel schieten

Onlangs publiceerde Jay Baer een artikel op zijn website, waarin hij schreef dat bedrijven hun social media strategie wellicht volledig zouden moeten wijzigen. Jay beschrijft de ‘rifle approach’ die nu vooral wordt aanbevolen en de ietwat vreemd klinkende ‘shotgun approach’. Ik hield gemengde gevoelens aan het artikel over en besefte me dat sociale media nog steeds veel als advertentising tool worden ingezet in plaats van relatiemiddel.

Drie jaar Top Names: 277 gasten, veel bier en interessante gesprekken

Drie jaar Top Names. dat betekent feest. Tijdens een speciale uitzending vanuit Studio Desmet: Top Names on stage met vijf opvallende gasten uit het verleden. Maurice de Hond, Yme Bosma, Raimo van der Klein, Roos van Vugt en GabyGaby vertellen hoe hen het is vergaan.

Paul Valk (TNO): “Concurreren om elkaar scherp te houden, maar ook samenwerken om vooruitgang te boeken”

Het missie statement van TNO laat er geen misverstand over bestaan: TNO verbindt mensen en kennis om innovaties te creëren die de concurrentiekracht van bedrijven en het welzijn van de samenleving duurzaam versterken. Paul Valk was te gast in Top Names en legt uit hoe dat in praktijk uitpakt.

Hans Nipshagen (Akamai): “Het WK is een klein piekje in een nog altijd explosief groeiende videomarkt”

Het van oorsprong Amerikaanse bedrijf Akamai zag al in 1995 de noodzaak om de datastromen over het internet goed te verspreiden. Die gedachte kwam van een professor van het MIT, onderdeel van de Universiteit van Boston. Hij voorspelde dat er congestie zou optreden op het internet wanneer de groei zou doorzetten op een schaal die [...]

Groningen kent een hoge gunfactor #Groningenspecial

Top Names was op bezoek in Groningen. Negen lokale innovatieve bedrijven schoven bij Top Names On Tour vanuit het mooie EMG Faktors. Een rondje Groningen met Jarno Duursma van The Social Media Club Groningen, Tjitte Folkertsma van Noorderlijke Online Ondernemers en Rutger van Zuidam van onder meer Senanga, EAZE, Intobitcoin en de Hanzehogeschool Groningen.

90% van de omzet van het Groningse Dataprovider komt uit het buitenland #Groningenspecial

Afgelopen week was Top Names op bezoek in Groningen. Negen lokale innovatieve bedrijven schoven bij Top Names On Tour vanuit het mooie EMG Faktors. In deze aflevering Christian Branbergen van Dataprovider.

Peperzaken wil geen bullshit verkopen, aldus Dirk-Jan Huizingh #Groningenspecial

Afgelopen week was Top Names op bezoek in Groningen. Negen lokale innovatieve bedrijven schoven bij Top Names On Tour vanuit het mooie EMG Faktors. In deze aflevering Dirk-Jan Huizingh van Peperzaken.

Met 50 werknemers en maandelijks 600 miljoen pageviews, timmert Crowdynews aan de weg #Groningenspecial

Afgelopen week was Top Names op bezoek in Groningen. Negen lokale innovatieve bedrijven schoven bij Top Names On Tour vanuit het mooie EMG Faktors. In deze aflevering Edwin Kuipers van Crowdynews.