Topic: Business

Doki Tops (Utomik): “Wij zijn de Netflix van het gamen”

Voor muziek, films en televisie series bestaat het al: het platform waar je tegen een vast bedrag per maand alle content die je maar wilt kun beluisteren of bekijken. Voor games is een vergelijkbaar model in aantocht. Utomik, nu nog in closed beta, zal nog dit jaar live gaan. CEO Doki Tops vertelt in Top Names over de plannen, de problemen en de ambities.

Johan van Mil (Peak Capital): “Een goede startup heeft een hacker, een hustler en een hipster”

Geld verdienen met investeren is niet eenvoudig. Veel bedrijven waar geld in wordt gestopt worden nooit een echt succes. Daarom is het belangrijk vooraf kritisch te kijken. Peak Capital kijkt daarbij vooral naar een team achter een bedrijf. Co-founder Johan van Mil vertelt in Top Names over het perfecte team, red flags, succes en de veranderende markt.

Wart Fransen (LeadBoxer) “Wij weten in meer dan 30% van de gevallen wie jouw website bezoekt”

Ruim 12 jaar geleden, nog voordat Google Analytics op de markt kwam, begon Wart Fransen een web analytics bedrijf. Het lukte alleen nooit om het heel groot te maken of te verkopen. Met zijn nieuwe bedrijf LeadBoxer haalde hij vijf ton aan investering binnen en plukt hij de vruchten van de database met gegevens die hij met Opentracker verzamelde.

Ronald Kouvelt (StuComm): “Altijd en overal de juiste informatie voor studenten”

Studenten eigentijds en makkelijk op de hoogte houden. Dat is wat de app StuComm doet. En waar grote behoefte aan bestaat, zo blijkt. Binnen één jaar tijd kochten al 8 onderwijsinstellingen het systeem. Aan het eind van dit jaar ligt dat aantal waarschijnlijk op 20. In Nederland, maar ook daar buiten. CEO Ronald Kouvelt vertelt in Top Names over de app, de ambities en wat er geleerd is.

Quintin Schevernels (Suits & Hoodies): “Een startup moet een gevecht op leven en dood strijden”

Over het starten en runnen van een succesvol bedrijf zijn vele boeken geschreven. Quintin Schevernels voegde er nog één aan toen. In Suits & Hoodies kijkt hij naar gemeenschappelijke succesfactoren voor startups en corporates. In Top Names praat Schevernels onder meer over zijn zeven essentials, het belang van een goed product en de overwaardering van startups.

Andreas Willemse (Flo): “Wij zijn autoriteit zijn op het gebied van rijstijl-analyse op basis van gps”

Netjes rijden met behulp van een app. Dat is wat Flo na streeft. Met een eenvoudige interface wordt goed (groen scherm) en slecht rijgedrag (rood scherm) direct beoordeeld. Verzekeraar Whoosz! is zo enthousiast dat het gebruikers de mogelijkheid biedt korting te verdienen. Product boss Andreas Willemse vertelt in Top Names over Flo, de kansen, mogelijkheden en kanttekeningen.

Angelique Schouten (Cloudtract): “Geen geld over de balk voor ongebruikte contracten”

Eén helder probleem heel goed oplossen. Dat is wat Cloudtract doet. Het biedt MKB-ers een dienst waarin je al je contracten kunt opslaan. Wanneer een contract op het punt staat stilzwijgend te worden verlengd krijg je een alert, zodat je eventueel op kunt zeggen. Co Founder Angelique Schouten vertelt in Top Names over de kracht van eenvoud, ambities en haar andere werkzaamheden.

Kars Veling (Q42): “Ik wil dat we meer impact op de samenleving hebben met wat we doen.”

Succesvolle internet bureau’s kiezen of voor product of voor projecten in opdracht. Strategisch technisch internet bureau Q42 doet het allebei. Die eigenwijze en misschien ook risicovolle aanpak legt het bedrijf vooralsnog geen windeieren. Oprichter en CTO Kars Veling vertelt in Top Names over passie, hard werken en impact hebben.

Tom Vroemen (BuzzMaster): “Wij maken congressen interactief”

Tom Vroemen is gegrepen door het idee van de maakbare wereld. Een principe dat hij zelf in praktijk brengt: of het nu gaat om programmeren of solderen. Het leverde al twee winstgevende bedrijven op: BuzzMaster en CrowdAboutNow en op dit moment werkt Vroemen aan een betaalbare gps tracker coor particulieren. Een Top Name over passie.

Karim Akhlal (Recrout): “Wij matchen werkzoekenden en werkgevers op basis van soft skills”

Het vinden van de perfecte werknemer of de perfecte baan is niet eenvoudig. Ook met op papier de juiste kwaliteiten gaat het nog wel eens mis. Reden dat Recrout het anders aan pakt: niet beginnen bij de cv, maar bij de assessment. CEO Akhlal vertelt in Top Names over soft skills, bedrijfscultuur en het bedrijf dat hij over 20 jaar nog wil leiden.

Arjen Noorbergen (Triggi): “Wij mikken op 100 miljoen klanten binnen 10 jaar”

Van slimme thermostaten naar een platform waarmee je diensten en apparaten binnen- en buitenshuis aan elkaar kunt koppelen is maar een kleine stap als je Arjen Noorbergen mag geloven. De man achter Toon en nu initiatiefnemer van Triggi. Noorbergen vertelt over zijn ambities, het bereiken van de massa en de concurrentiestrijd met If This Then That.

Michel Willems (BimBimBikes): “We zijn de Booking.com van de fietsenverhuur”

Je kunt eenvoudig online hotelkamers huren. Of auto’s. En sinds mei dit jaar ook fietsen. BimBimBikes bemiddelt in die verhuur. Zo zijn 109.000 fietsen op 720 plekken in 40 verschillende landen beschikbaar. Bedenker Michel Willems vertelt in Top Names over zijn drijfveren, de samenwerking met de KLM en zijn ambitie.