Topic: Business

Marianne Zwagerman (innovatie strateeg): “Abonnementen passen niet bij de swipende generatie.”

Innoveren kun je leren, maar alleen als je het echt wilt. Dat betekent niet veranderen om de winst vast te houden of om kosten wat het kost te blijven bestaan als bedrijf. Bij echte innovatie draait het om kansen zien en uitdagingen grijpen. Innovatie strateeg Marianne Zwagerman vertelt in Top Names over waar het vaak mis gaat bij innoveren. Zowel bij mediabedrijven als in de rest van de wereld.

Bram Kanstein (Product Hunt): “We zijn voor velen de opstap naar een groter publiek”

Het Amerikaanse Product Hunt is hot. De site is een online community voor het ontdekken van nieuwe diensten en producten in de tech hoek. De community bestaat uit drie schillen: mensen die direct mogen posten, mensen die suggesties mogen doen, die na curatie al dan niet worden toegelaten en mensen die stemmen. De Nederlandse Bram Karnstein is in dienst als de Europese community manager. In Top Names vertelt hij zijn verhaal.

Dirk Jan Dokman (CX Company): “Wij doen alles rondom digitaal klantcontact”

Na een spectaculaire start volgde magere jaren, maar inmiddels is online klant contact specialist CX Company weer volledig op koers. Met 80 grote klanten in 60 verschillende landen behandelt CX Company 100 miljoen klantvragen per jaar. Het overgrote deel geautomatiseerd, maar indien nodig ook door een mens. Dirk Jan Dokman was te gast in Top names en vertelt over het wel en wee van de perfecte customer experience.

De week van Bitcoin, 18 juni om 21 uur met serie ondernemer Erik Voorhees

Deze week praten we met Erik Voorhees, een Amerikaanse serie bitcoinondernemer, over zijn nieuwe venture Shapeshift en waarom hij de regulering uit New York weert.

Toine Verheul (Coosto): “Wij monitoren online content in 200 landen in 150 talen”

Volgens sommigen een vloek, maar volgens vele anderen een zeggen. Het professioneel monitoren van social media en meer in opdracht van bedrijven. Dat is wat Coosto doet en waarmee het bedrijf langzaam maar zeker in heel de wereld voet aan de grond probeert te krijgen. Met succes, al is het niet eenvoudig. CEO Toine Verheul vertelt in Top Names over data, sentimenten en groei.

Erwin van der Vlist (Speakap): “Met één druk op de knop iedereen binnen de organisatie bereiken”

De interne communicatie in een klein bedrijf is meestal geen probleem. Maar zijn er meer dan 50 medewerkers, soms ook verspreid over verschillende locaties dwars door het land, dan wordt het ingewikkelder. Facebook work, Whatsapp of email lijken niet te voldoen. Speakap biedt een oplossing. Bedenker Erwin van der Vlist is te gast in Top Names en vertelt over de in’s en out’s van bedrijfscommunicatie.

Waag Society en Fast Moving Targets presenteren: Fix The Internet!

Waag Society en Fast Moving Targets presenteren: Fix The Internet, een interviewserie over de vraag wat er stuk is aan internet, hoe dat komt, maar ook: hoe dat internet te repareren valt. Internet is begonnen als een idealistisch en wellicht een tikkeltje naief informatie- en communicatieplatform, maar naast die krachten zijn er zwaktes bijgekomen. Einde aan de privacy, controle door de commercie, monitoring door overheden.

Maarten den Braber (Rockstart Digital Health): “Met zeuren verander je niks. Je moet aan de slag.”

Technologische vernieuwing in de gezondheidszorg is noodzakelijk, maar vraag extra doorzettingsvermogen. Ondernemers krijgen niet alleen te maken met gebruikers, maar ook met ziekenhuizen, artsen, verzekeraars en de overheid. Toch start accelerator Rockstart met een nieuwe divisie en gaat op zoek naar vernieuwers in de gezondheid. Maarten den Braber vertelt in Top Names over het hoe en waarom.

Korstiaan Zandvliet (Symbid): “Wij zijn hét platform voor financiering van MKB-bedrijven”

Omdat banken steeds voorzichtiger zijn met het verstrekken van krediet zijn alternatieve wegen om geld te verkrijgen in trek. Van de Crowdfunding staat daarbij voorop. In 2015 gaat Symbid verder dan dat. En daarmee rammelt het bedrijf met succes aan het bestaansrecht van de gevestigde financiële partijen. Zowel in binnen- als buitenland. CEO Korstiaan Zandvliet vertelt in Top Names vertelt over de strategie en wat daar bij komt kijken.