Topic: Business

Oscar Kneppers: Rockstart is veel meer dan een accelerator

Het zijn goede tijden voor Nederlandse accelerators. Met de aanstelling van startup ambassadeur Neelie Kroes, lijkt de startup steeds serieuzer te worden genomen. Dat merkt ook Rockstart, één van de twee Nederlandse accelerators. Initiatiefnemer Oscar Kneppers vertelt over de plannen en ambities. Een nieuwe aflevering van Top Names.

Bas Köhnke (Impraise): “In personeel investeren in plaats van controleren”

In een doorsnee bedrijf staat eens tot tweemaal per jaar een functioneringsgesprek op de agenda. Maar als je als medewerker wilt weten wat je collega’s nu echt van je vinden dan blijft die vraag vaak onbeantwoord. Niet wanneer je de app van Impraise gebruikt. Medewerkers en leidinggevenden kunnen hiermee anoniem commentaar geven of vragen. Met als doen: iedereen laten groeien. Co-founder Bas Köhnke legt in Top Names uitwaar het idee vandaan komt en wat de ambities zijn.

Kim Liebregts (Tesla): “We luisteren écht naar onze klanten. Dat maakt ons ook innovatief”

Kim Liebrechts werkt voor Tesla, het eerste echte elektrische automerk dat kan concurreren met het top segment van de automarkt. Sinds 2003 toen het bedrijf van start ging, heeft de nadruk altijd gelegen op de ontwikkeling van de batterijtechnologie. Tesla produceert inmiddels een auto met een range van 500 kilometer, waarmee die geschikt is voor dagelijks gebruik. Tesla is is één van de startups en gevestigde gevestigde bedrijven die Fast Moving Targets op de Accenture Innovation Awards interviewde.

Mark Studholme (CrowdyHouse): “Design is de online trend van de toekomst”

Waar niemand het tien jaar geleden voor mogelijk hield dat mensen massaal hun kleding online kopen, geldt nu nog hetzelfde voor design. Toch denkt Mark Studholme van CrowdyHouse zeker te weten dat mensen ook meubels en andere designproducten online gaan kopen. Omdat het een internationale markt is en het je de mogelijkheid biedt iets exclusiefs aan te schaffen. Mark Studholme was te gast in Top Names.

Albert Fischer (Directeur Yellow&Blue): “Faster, better, cheaper, greener. Dat is voor mij innovatie.”

Albert Fisher is directeur van investeringsmaatschappij Yellow&Blue, gericht op investeringen in schone technologie. Daarnaast was hij juryvoorzitter van de Accenture Innovation Award die de groene tulp uitreikte, de prijs voor het meest duurzame innovatieve concept. Yellow&Blue is is één van de startups en gevestigde gevestigde bedrijven die Fast Moving Targets op de Accenture Innovation Awards interviewde.

Innovatie: wat, waarom en hoe? 15 vernieuwers vertellen! #AIA14

“R&D is geld uitgeven om nieuwe kennis en kunde te vergaren, innovatie is met die nieuwe kennis en kunde geld verdienen.“ Fast Moving Targets interviewde tijdens de Accenture Innovation Awards 15 vernieuwers over innovatie. Wat is innovatie? Waarom is innovatie belangrijk? Hoe veranker je innovatie in een bedrijf? Aanstormende talenten en gevestigde namen aan het woord. “Neem mensen aan die het niet met je eens zijn.”

Handpicked: Silk democatiseert data en visualisatie

FMT Members krijgen vrijwel dagelijks een met liefde geselecteerd en geschreven nieuwsbrief in de mailbox. Een verhaal over een bericht of een dienst of een video die wij de moeite waard vinden. En we leggen uit waarom. De reacties zijn enthousiast. Steun Fast Moving Targets en word ook member!

Rob van Leen (DSM ): ”Innovatie is voor ons bedrijf belangrijk om te transformeren en dat te blijven doen”

Rob van Leen drijft als Chief Innovation Officer de innovatie binnen DSM. Dat betekent enerzijds de innovatie intern zo veel mogelijk versnellen en anderzijds nieuwe businesses voor het bedrijf te bouwen die in de toekomst een belangrijke rol zullen gaan spelen. In 2013 werd Van Leen uitgeroepen tot de Accenture Innovater of the Year. DSM is één van de startups en gevestigde gevestigde bedrijven die Fast Moving Targets op de Accenture Innovation Awards interviewde.

Paul Nunes (Accenture): “Echt innovatieve bedrijven leggen zich niet neer bij kleine verbeteringen, maar willen grote vooruitgang boeken”

Paul Nunes staat aan het hoofd van de internationale denktank Accenture Institute For High Performance. Hij is een van de innovators van startups en gevestigde gevestigde bedrijven die Fast Moving Targets op de Accenture Innovation Awards interviewde. Over Big Bang Disruption, over groot versus klein, over innovatief Nederland.