Topic: Business

Bas Godska (Acrobator Consultancy|Ventures): “De e-commere sector in Rusland groeit op dit moment zo’n 100% per jaar.”

Ondernemen in Rusland klinkt misschien niet direct als een goed idee, maar Bas Godska doet het al een aantal jaar en is voorlopig niet van plan te stoppen. Godska, marketing specialist, investeerde inmiddels al in meer dan 30 startups. In Top Names vertelt hij over zijn werk, de kansen en gevaren.

Philip van Traa (GrownDownTown): “Wij gaan Amsterdam vergroenen en vergroenten.”

Onze sperciebonen komen uit Kenia en de boerenkool komt uit Italië. Maar waarom kunnen we dat niet dichter bij huis zelf kweken. Zeker met hulp van techniek waarmee licht en water kunnen worden gereguleerd. Philip Van Traa CEO van GrownDownTown houdt zich daarmee bezig. In Top Names vertelt hij over het systeem, de mogelijkheden en de toekomst.

Paul Blok (Marketing Strateeg) : “Mensen meekrijgen in verandering is de grootste uitdaging”

Bedrijven van binnenuit veranderen is misschien wel één van de moeilijkste dingen om te doen. Marketing strateeg Paul Blok heeft er zijn specialisme van gemaakt. De afgelopen tien jaar was hij bij vele veranderingsprocessen betrokken. In Top Names vertelt hij over de succesfactoren en de valkuilen.

Christiaan Solcer (Startpage.com): “Wij zijn een privacy veilige zoekmachine”

Bij zoeken op internet laat je sporen achter. Dat is niet nodig. Startpage.com is een zoekmachine die privacy garandeert. Daarbij maakt de dienst gebruik van Google search, maar weet dankzij een groot filter gegevens te anonimiseren. CMO Christiaan Solcer vertelt in Top Names over de noodzaak van privacy, het ontbreken van een gevoel van noodzaak en Startpage als bedrijf.

Bram de Zwart (3D Hubs): “Nu de hype voorbij is, vinden de grote innovaties in 3D printen plaats”

3D printen lijkt de hype voorbij. Maar ondertussen staan de ontwikkelingen niet stil. Betere machines, meer gebruikers, steeds meer ingenieuze prints. 3D marktplaats 3D Hubs doet dan ook goede zaken. CEO Bram de Zwart vertelt in Top Names over de ontwikkelingen, de hype en het decentraliseren van productie.

Willem van Roosmalen (Homerun): “Wij maken recruitment software voor de creatieve industrie”

De wereld van HR staat over het algemeen niet bekend als hip en bruisend. Het proces verloopt nog vaak hetzelfde als tientallen jaren geleden. Onterecht, want dankzij de mogelijkheden die online biedt is het proces eenvoudiger en inspirerender te maken. Dat laat Homerun zien. Creatief directeur Willem van Roosmalen vertelt in Top Names over de uitdagingen en kansen van HR.

Buffer is transparant, ook als het minder gaat

Iedere werkdag ontvangt een Fast Moving Target member exclusief een bericht over een artikel, een video of een tool die volgens ons de moeite waard is. En we leggen uit waarom. Want curatie is alleen waardevol met context.

In deze Fast Moving Targets Handpicked: het was altijd al mooi hoe Buffer, de dienst die het eenvoudig maakt om social media posts te organiseren en plannen, aan transparante bedrijfsvoering doet. Ze hebben een speciaal onderdeel van de site ingericht om open en eerlijk te vertellen over inkomsten, uitgaven, salarissen, diversiteit, aandelen en veel meer. Op ieder moment van de dag kun je de geldelijke dashboard van het bedrijf volgen.

Jeroen Nas (VEMT): “Ook onze programmeurs leiden we op in psychologie en marketing”

Een beetje winkelier kent zijn vaste klanten. Dat geldt nog steeds. En daarom doen webshops er alles aan om gewoonten, koopgedrag en voorkeuren van klanten te achterhalen. VEMT gaat nog een stap verder. Het bedrijf voegt psychologie toe aan de data. CEO Jeroen Nas vertelt in Top Names over consumenten psychologie, goede en foute aanbevelingen en de concurrentie.

Sven Pluut (ZonnepanelenDelen.nl): “Wij maken zonne-energie goedkoper, leuker en makkelijker”

Hoewel veel mensen zonne energie in theorie een warm hart toe dragen, blijkt het in praktijk vaak lastig. Een goed dak of voldoende geld wil nog wel eens ontbreken. ZonnepanelenDelen.nl helpt om beide elementen samen te brengen. Mede oprichter Sven Pluut vertelt in Top Names over de kansen en uitdagingen van zonne energie.

Robert Gaal (TQ): “Europa moet een voedingsbodem worden voor bedrijven die de wereld willen veroveren.”

Het nieuw te openen startup verzamel gebouw TQ gaat verder waar veel incubators ophouden. Het begint met een brandende internationale ambitie. De wil om niet alleen in Nederland groot te worden, maar wereldwijd. Managing director Robert Gaal vertelt in Top names over de plannen, de partners, waaronder Google, en het verschil tussen werken in Amerika en Nederland.

Peter van der Schaar (Netwinst): “Onze software maakt de taak van de marketeer eenvoudiger”

Marketing heet een creatief proces te zijn, maar in praktijk komt er heel veel productie bij kijken. Zorgen dat een boodschap op de juiste manier, op de het juiste moment bij de juiste mensen belandt. Netwinst heeft software ontwikkeld waarmee een groot deel van dit proces geautomatiseerd kan worden. Oprichter Peter van der Schaar vertelt in Top Names over marketing 2.0.

Marnix Broer (StuDocu): “Elke student wil sneller en makkelijker studeren, wij helpen daarbij”

Iedereen kent het principe: één iemand maakt een samenvatting en de hele klas heeft er lol van. Dat gebeurde vroeger en ook vandaag de dag . Verschil is: door techniek kunnen die samenvattingen veel makkelijker verspreid worden. StuDocu speelt hier op in. In Nederland, maar ook steeds vaker internationaal. Co-founder Marnix Broer vertelt in Top Names over zijn bedrijf.