Topic: Business

Rutger van Zuidam: Ik wil het met microwebshop Senanga beter doen dan banners

Iedereen kent het: ooit een keer een schoenen site bezocht en nog weken daarna blijven de laatst bekeken schoenen overal op internet opduiken. Irritant en zinloos, want inmiddels had je al schoenen gekocht. Aan die praktijk wil Senanga een einde maken. Door advertenties werkelijk relevant te maken. Bedenker Rutger van Zuidam vertelt in Top Names over het hoe en wat.

Ik ben er wel een beetje klaar mee

Ik ben er wel een beetje klaar mee. Het zakelijk inzetten van sociale media komt nog maar bij weinig bedrijven echt van de grond. Waar dat door komt? Wat mij betreft is de oorzaak heel simpel: bestuurderschap en eigenaarschap zijn binnen veel bedrijven niet besloten in dezelfde groep mensen. Daar moeten we iets mee.

FMT Workforce: Van het gesprek wordt álles beter

We zijn net 2,5 week op weg met FMT Workforce, de dienst waar bedrijven tegen betaling vragen en opdrachten bij de FMT Community kunnen neerleggen, en ik wordt er alleen maar enthousiaster over. Waarom? Omdat de kwaliteit van de input hoog is, omdat ik ook als deelnemer aan het denken gezet wordt, omdat ik denk dat we hier iets met potentie in handen hebben.

Peter Verhaar: “Mensen worden bedonderd door de pensioenfondsen, BrightNL gaat dat anders doen”

Op allerlei terreinen in de samenleving zijn er mensen die in toenamende mate het heft in eigen handen nemen. Zo ook in de wereld van pensioenen. BrightNL wil een transparant en betaalbaar pensioen voor zelfstandigen gaan regelen, waarbij de deelnemers ook zeggenschap krijgen. Commercieel directeur Sjaak Zonneveld en financieel specialist Peter Verhaar lichten de plannen in Top Names toe.

Stef Gallé (Nouncy): Nieuws wordt relevant als mensen om je heen er veel over praten

Een persbericht versturen kan beter. Dat is het idee achter Nouncy. Dus weg met de email en het netwerk aan het werk. Bedenker Stef Gallé was te gast in Top Names om te vertellen over Nouncy.

Ronald van den Hoff (Seats2Meet): “De geest is uit de fles, die stop je niet meer terug”

Ronald van den Hoff en Neal Gorenflo zien in de huidige crisis een overgang naar een nieuwe samenleving. Waar oude vormen van bijvoorbeeld bestuur of werken gaan verdwijnen en plaats zullen maken voor nieuwe vormen: Society 3.0. Dat is ook de titel van het boek dat Van den Hoff schreef en uitbracht voor een internationale markt. Een Top Names special over Society 3.0

AFAS – Niet alleen transparant en snel, maar ook persoonlijk

Vorig jaar december was ik een ochtend te gast bij AFAS, de softwareleverancier die ondanks de economisch mindere tijden in 2013 flink groeide ten opzichte van het voorgaande jaar. AFAS kenmerkt zich door een uiterst transparante bedrijfscultuur, een snelle, daadkrachtige werkwijze en – zo blijkt – een hele persoonlijke aanpak.

Martine de Ridder (Rewear): Wij willen er voor zorgen dat je kledingkast eindeloos wordt

Top Names besteedde eerder aandacht aan het delen van auto’s, gereedschap en huizen. Deze week zijn de kleren aan de beurt. Dames kleren om precies te zijn. Martine de Ridder, één van de initatiefneemsters van Rewear, is te gast in de studio.

Global strategist Marc Teerlink: IBM is innovatiever dan ooit

IBM is een oud bedrijf. Maar dat wil niet zeggen dat de onderneming vastgeroest is. Sterker nog: innovatie staat hoog in het vaandel. Zowel intern als extern. Global strategist Marc Teerlink is te gast in Top Names en komt met mooie voorbeelden.