Topic: Business

De week van Bitcoin, 28 mei om 21 uur met Vincent Everts en Rutger van Zuidam

Deze week praten Paul Buitink en privacy activist Ancilla Tilia met de organisatoren van de conferentie ‘Geld dat Werkt’ (22 juni), Rens van Tilburg en Heidi Leenaarts, over nieuw geld en de trend richting een cashloze samenleving.

Christiaan Solcer (Tiqets): “We lossen een probleem op voor toeristen én voor musea en theaters”

Waar je in London de box offices hebt waar toeristen kaartjes voor voorstellingen kunnen kopen, heeft Amsterdam Tiqets: een site hetzelfde doet, maar dan digitaal. Met als grote voordelen: direct een vrijwel compleet overzicht, geen tijd verdoen in de rij en met een kaartje op je telefoon via de snelle rij naar binnen. Mede-oprichter en hoofd marketing Christiaan Solcer vertelt in Top Names over de plannen van Tiqets.

Paul Veugen (Human): “Ons belangrijkste doel? Hard groeien in aantal gebruikers”

Ieder mens elke dat minimaal 30 minuten laten bewegen. Dat probeert de Human app te bewerkstelligen. Een mooi streven, maar het is de vraag hoe Human hier ooit geld mee gaat verdienen. Werd aanvankelijk gedacht aan verkoop van de data, nu lijkt het bedrijf meer op lidmaatschappen of andere betaal diensten te koersen. CEO Paul Veugen in Top Names over de zoektocht van Human.

Robert Verwaayen (Keen Venture Partners): “We zijn een investeerder die niet afwacht, maar pro-actief handelt”

Keen Venture Partners is bezig 150 miljoen bij elkaar te krijgen om daarmee te investeren in zo’n tien tot twaalf bedrijven. Daartoe wordt anders dan vaak gebruikelijk pro actief gezocht: drie terreinen zijn als interessant gedefinieerd, de rest valt af. Robert en Ben Verwaayen en Alexander Ribbink zijn dan ook door de wol geverfd en weten wat ze doen. Robert Verwaayen vertelt in Top Names over investeren en alles wat daarbij komt kijken.

Joost de Valk (Yoast): “Zonder open source waren wij er niet”

Wanneer The Guardian haar online koppen niet door een speciaal team van specialisten laat schrijven kost dat 1 tot 2 miljoen unieke bezoekers per dag. Search engine optimization is een vak en de Nederlander Joost de Valk weet er alles van. Zijn blog yoast.com groeide in acht jaar tijd uit tot een toonaangevend bedrijf op dit terrein. In Top Names vertelt De Valk over hoe dat is gegaan.

Slaven Mandic (Wayne Parker Kent): “Wij combineren data en creativiteit”

Online uitgeverij Wayne Parker Kent groeide de afgelopen tweeënhalf jaar tijd flink. Het bedrijf, met titels als Culy, Famme, Froot en Beautify, maakt daarbij handig gebruik van data. De effectiviteit van een concept, de inhoud en social media, alles wordt gemeten. CEO Slaven Mandic praat in Top Names over creativiteit, data, het businessmodel en het buitenland dat lonkt.

André Oosterhuis (Suyzer): “Nieuw vervoersysteem kan morgen in productie”

Iedereen die wel eens op de weg zit kent het gevoel: het wegennet slipt dicht. Tijd dus voor een revolutionair andere aanpak. Suyzer is een nieuw mobiliteitssysteem waarbij reiscapsules over een magneetbaan boven de straat bewegen. Schoon en veilig en volgens André Oosterhuis klaar om gebouwd te worden. In Top Names vertelt hij over de plannen.

Gert Jan Spriensma (Zazzy Jewelry): “Ons doel is 3D printing naar de gewone consument brengen”

3D printing voor de massa, te beginnen met juwelen. Dat is de missie van Zazzy Jewelry. Waarbij het sinds kort niet alleen meer draait om unieke juwelen voor privé gebruik, maar ingezet wordt op een verkoop platform. CEO Gert Jan Spriensma was te gast in Top Names en vertelt over de strategie.

Ronald van den Hoff over het succes van Seats2Meet: “Wij maken plekken onverwacht relevant”

Het gaat goed met Seats2Meet. In drie jaar tijd wist het bedrijf één miljoen stoelen te verhuren in ruil voor sociaal kapitaal. En dat zonder sales afdeling, marketing afdeling, pr afdeling of reserveringsafdeling. Het aantal verstigingen binnen Nederland nam gestaag toe en tegelijkertijd sloeg S2M haar vleugels in het buitenland uit. Founder Ronald van den Hoff schuift aan bij Top Names en vertelt over het succes.