Topic: Business

Slaven Mandic (Wayne Parker Kent): “Wij combineren data en creativiteit”

Online uitgeverij Wayne Parker Kent groeide de afgelopen tweeënhalf jaar tijd flink. Het bedrijf, met titels als Culy, Famme, Froot en Beautify, maakt daarbij handig gebruik van data. De effectiviteit van een concept, de inhoud en social media, alles wordt gemeten. CEO Slaven Mandic praat in Top Names over creativiteit, data, het businessmodel en het buitenland dat lonkt.

André Oosterhuis (Suyzer): “Nieuw vervoersysteem kan morgen in productie”

Iedereen die wel eens op de weg zit kent het gevoel: het wegennet slipt dicht. Tijd dus voor een revolutionair andere aanpak. Suyzer is een nieuw mobiliteitssysteem waarbij reiscapsules over een magneetbaan boven de straat bewegen. Schoon en veilig en volgens André Oosterhuis klaar om gebouwd te worden. In Top Names vertelt hij over de plannen.

De week van Bitcoin, 30 april om 21 uur met Bitcoin Foundation voorzitter Brock Pierce

Deze week is Brock Pierce te gast. Venture capitalist met wereldfaam en vers benoemde voorzitter van de Bitcoin Foundation.

Gert Jan Spriensma (Zazzy Jewelry): “Ons doel is 3D printing naar de gewone consument brengen”

3D printing voor de massa, te beginnen met juwelen. Dat is de missie van Zazzy Jewelry. Waarbij het sinds kort niet alleen meer draait om unieke juwelen voor privé gebruik, maar ingezet wordt op een verkoop platform. CEO Gert Jan Spriensma was te gast in Top Names en vertelt over de strategie.

Ronald van den Hoff over het succes van Seats2Meet: “Wij maken plekken onverwacht relevant”

Het gaat goed met Seats2Meet. In drie jaar tijd wist het bedrijf één miljoen stoelen te verhuren in ruil voor sociaal kapitaal. En dat zonder sales afdeling, marketing afdeling, pr afdeling of reserveringsafdeling. Het aantal verstigingen binnen Nederland nam gestaag toe en tegelijkertijd sloeg S2M haar vleugels in het buitenland uit. Founder Ronald van den Hoff schuift aan bij Top Names en vertelt over het succes.

Patrick de Laive (The Next Web): “We willen van lezers naar users naar consumers gaan”

Geboren uit toeval, maar inmiddels een succes: The Next Web. Een website/blog met maandelijks tussen de 7 en 10 miljoen bezoekers. De tiende editie van The Next Web conference die eind deze maand in Amsterdam zal plaatsvinden. En als nieuwe poot aan het imperium: The Index, actuele informatie over startups waar ook ter wereld. En dan ook nog de wens om het bezoek van de site dit jaar met 100% te laten groeien. Oprichter Patrick de Laive vertelt in Top Names over alle plannen.

Dirk Schluter (Fonk): “We zijn voor zowel onze klanten als voor startups een partner”

Creatieve bedrijven maken meestal in een vroeg stadium de keus: werken in opdracht van klanten of werken aan eigen producten. Fonk doet beiden. Naast grote klanten als Jumbo Spellen of het Zuid Afrikaanse Investec heeft Fonk belangen in zes verschillende startups. Maar iedereen krijgt dezelfde behandeling: de gebruiker staat centraal en er wordt zo snel mogelijk gestreefd naar een tastbaar product. Dirk Schluter vertelt in Top Names over deze aanpak.

Valentijn Bras (Scoupy): “Wij willen marketing en communicatie persoonlijk maken”

De wereld van de aanbiedingen is grillig. Zeker nu klanten steeds meer online gaan kopen. Scoupy heeft zich de afgelopen jaren wendbaar getoond en is uitgegroeid van kortingsbonnen boekje op je telefoon tot een gesmeerde cashback organisatie die consumenten graag aanbiedingen en nieuwtjes op maat gaat leveren. CEO Valentijn Bras was te gast in Top Names en vertelt over de wereld van aanbiedingen.

SxSW Magazine 5: “Als het slecht gaat met je sector is Austin the place to be” #SxSW2015

Fast Moving Targets (FMT) doet verslag van het Amerikaanse technologiefestival South By South West in Austin Texas. Erwin Blom en Roeland Stekelenburg zijn vijf dagen op pad om trends en ontwikkelingen te signaleren en Nederlandse SxSW-gangers te volgen. In aflevering 5 een terugblik. Wat was SxSW 2015 voor editie? Werner Vogels, de CEO van Amazon, [...]