Topic: Business

Het Grote Geldcreatie Debat in De week van Bitcoin

De Week van Bitcoin op FMT. Alles over het nieuwe betaalmiddel dat zoveel meer is. De diepte in!

Asbjørn Jørgensen (The Cloakroom): “We doen in mode, maar zijn een technologiebedrijf”

The Cloakroom is bedacht om mannen die het lastig of niet leuk vinden om goed passende kleren te vinden online te helpen. Een personal shopper gaat voor je aan de slag. Zeker vier keer per jaar krijg je een box met kleiding op gestuurd. Wat niet goed is stuur je gratis weer terug. Een simpel maar effectief idee: the Cloakroom groeide gemiddeld 25% per maand. Bedenker Asbjørn Jørgensen was te gast in Top Names en vertelt onder meer over de lessen van 20 maanden The Cloakroom, zijn verbazing en zijn doel.

Mathys van Abbe: Met je poten in de modder zie je wat er speelt

De laatste keer dat Mathys van Abbe te gast was in Top Names kondigde hij een generiek, makkelijk toegankelijk Tag the Love platform aan voor de gewone man. Dat platform is er nog steeds niet. Maar dat betekent niet dat Mathys van Abbe stil zit. Naast Mobypicture, waar dit jaar een nieuwe versie van zal verschijnen, lanceerde hij onlangs Livescope, een platform voor de live muziek professional en merken die daarin geïnteresseerd zijn. Daarnaast participeert Van Abbe op één of andere manier in nog zo’n 50 platformen.

Peter Olsthoorn (Netkwesties) over 25 jaar internet: “Begeestering is de rode draad”

Journalist Peter Olsthoorn sprak 50 pioniers van het Nederlandse internet. Daarmee brengt hij de eerste 25 jaar internet in ons land in beeld. Gesprekken vol bevlogenheid over een tijd waarin alles kon. Maar ook de ruzies, het geld en de staat van het internet van vandaag de dag komen aan bod De interviews zijn terug te lezen in een gratis pdf. Olsthoorn ligt het resultaat toe in een aflevering van Top Names.

Paul Buitink (CleverCoin): “Ik wil bijdragen aan een verbetering van het monetaire systeem”

Was de Bitcoin begin dit jaar nog helemaal hot, op dit moment lijkt de hype wat voorbij. Belangrijk reden: beleggers hebben niet de grote klappers gemaakt waarop gehoopt was. Dat neemt niet weg dat het fenomeen Bitcoin nog steeds staat voor makkelijk, snel en goedkoop internationaal betalen zonder middleman in de vorm van een bank. Monetair activist Paul Buitink is dan ook nog steeds enthousiast. In Top Names vertelt hij via Skype vanuit Ecuador over het fenomeen Bitcoin.

Gennie Freen (GeniusTravel): “Wij willen de startpagina worden voor het zoeken van een reis op prijs”

Als je maar 150 euro ter beschikking hebt en een vliegticket naar Rome is duurder, dan blijf je thuis. Tot je er achterkomt waar je met die 150 euro wel allemaal naartoe kunt. Dat is het idee achter GeniusTravel: een reissite waar de prijs het uitgangspunt is. Een idee van Gennie Freen, zelf al 17 jaar actief op de couponing markt. In Top Names vertelt hij over zijn plannen.

Oscar Kneppers: Rockstart is veel meer dan een accelerator

Het zijn goede tijden voor Nederlandse accelerators. Met de aanstelling van startup ambassadeur Neelie Kroes, lijkt de startup steeds serieuzer te worden genomen. Dat merkt ook Rockstart, één van de twee Nederlandse accelerators. Initiatiefnemer Oscar Kneppers vertelt over de plannen en ambities. Een nieuwe aflevering van Top Names.

Bas Köhnke (Impraise): “In personeel investeren in plaats van controleren”

In een doorsnee bedrijf staat eens tot tweemaal per jaar een functioneringsgesprek op de agenda. Maar als je als medewerker wilt weten wat je collega’s nu echt van je vinden dan blijft die vraag vaak onbeantwoord. Niet wanneer je de app van Impraise gebruikt. Medewerkers en leidinggevenden kunnen hiermee anoniem commentaar geven of vragen. Met als doen: iedereen laten groeien. Co-founder Bas Köhnke legt in Top Names uitwaar het idee vandaan komt en wat de ambities zijn.

Kim Liebregts (Tesla): “We luisteren écht naar onze klanten. Dat maakt ons ook innovatief”

Kim Liebrechts werkt voor Tesla, het eerste echte elektrische automerk dat kan concurreren met het top segment van de automarkt. Sinds 2003 toen het bedrijf van start ging, heeft de nadruk altijd gelegen op de ontwikkeling van de batterijtechnologie. Tesla produceert inmiddels een auto met een range van 500 kilometer, waarmee die geschikt is voor dagelijks gebruik. Tesla is is één van de startups en gevestigde gevestigde bedrijven die Fast Moving Targets op de Accenture Innovation Awards interviewde.