Topic: Business

Richard Ruiterkamp (Ampyx Power): “Van een windmolen zijn alleen de wieken nodig”

Windenergie kan veel efficiënter worden opgewekt. Niet met een grote lompe molen, maar met een grote vleugel aan een touw. Ampyx Power werkt al meer dan 10 jaar aan een model. Begin 2018 zal het worden getest in praktijk. Oprichter Richard Ruiterkamp vertelt in Top Names over de vlieger, het vertrouwen van E.ON en de beperkingen van investeringsmaatschappijen.

Floris van Hoogenhuyze (Barqo): “Wij zijn een deelplatform voor boten”

De zomer komt er aan, er kan weer gevaren worden. Ook als je zelf niet in het bezit bent van een boot. Via Barqo kun je eenvoudig een boot huren van iemand die er wel één in bezit heeft. Floris van Hoogenhuyze, co-founder van het deelplatform, vertelt in Top Names over de groei van Barqo, de concurrentie en de verouderde wet- en regelgeving.

Thomas Engel (The Capitals): “In Nederland verdienen 10.000 mensen hun brood dankzij de iPhone”

Tien jaar iPhone betekent voor The Capitals tien jaar apps bouwen voorde opeenvolgende toestellen. Creatief directeur Thomas Engel vertelt in Top Names over apps, iPhones, de toekomst en ontwikkelingen.

Rina Joosten-Rabou (Seedlink): “China voelt als één groot laboratorium”

Met de antwoorden op drie open vragen kan het Chinees/Nederlandse bedrijf Seedlink bepalen of iemand geschikt is voor een bepaalde functie en past bij een bedrijf. En dat is pas het begin. CCO Rina Joosten Rabou was even over uit Shanghai en vertelt in Top Names over de snelheid waarmee technologie wordt omarmd in China, de concurrentie en de toekomst.

Pieter Omvlee: “We hebben nooit gedacht dat Sketch zo groot zou worden”

Niet veel mensen zullen weten dat het internationaal succesvolle grafisch programma Sketch door Nederlanders is bedacht. Founder Pieter Omvlee vertelt in Top Names over het toevallige succes van Sketch, de beperking van de Apple app store en remote werken.

Tim Remmerswaal (Beer in a Box): “Onze bierbox ontwikkelt zich met jouw smaak mee”

Na rosé en gin & tonic kun je je tegenwoordig onderscheiden met bier. Speciaalbier wel te verstaan. Beer in a Box biedt een online abonnement voor speciaalbieren. Co Founder Tim Remmerswaal vertelt in Top Names over het voordeel van niet kunnen kiezen, smaakprofielen en de overeenkomst tussen Spotify en Beer in a Box.

Maurice Jongmans (Online Betaalplatform): “Wij zijn een innovatieve betaaldienstverlener”

Iedereen die online wel eens een aankoop doet krijgt te maken met betaal dienstverleners. Online Betaalplatform is één van die dienstverleners. Directeur Maurice Jongemans vertelt in Top Names over betalingen van consument naar consument, het gat in de markt en hoe hij Europa wil gaan veroveren.

Nick Wilderink (Nectar): “Stekker erin en printen, een 3D printer moet de eenvoud van een koelkast hebben”

Een 3d toekomst waarin de 3d printer een tool is die je zonder enige weerstand oppakt. Dat ziet Nick Wilderink, CEO van 3D printer bouwer Nectar voor zich. Maar zo ver is het nog niet. In Top Names vertelt Wilderink over hooggespannen verwachtingen, de ontwikkeling van een hardware product en het modulaire systeem van Nectar.

Martine de Ridder (Fashiolista): “Het oude succes is zowel een vloek als een zegen”

Instagram, vlogs en Pinterest. Als je als jonge vrouw inspiratie op wil doen voor nieuwe kleding dan zijn dat de plekken waar je wezen moet. Vroeger kwamen die vrouwen samen op een site als Fashiolista. Ondernemer Martine de Ridder vertelt in Top Names over hoe zij de site nieuw leven in gaat blazen, de nieuwe doelgroep en een eigen checkout op het platform.

Jochem Wieringa (AeroVinci): Dronebouwer tegen wil en dank

Drones kunnen uitermate nuttig zijn om gebieden vanuit de lucht te inspecteren. Daarmee kun je bijvoorbeeld boeren gerichte adviezen geven voor bemesting of bewatering. Probleem: het besturen van drones is kostbaar. AeroVinci werkt aan een autonome drone. CEO Jochem Wieringa vertelt in Top Names over zijn missie, de drone en de toekomst.

De gunfactor

Natuurlijk, de kwaliteit van een product is belangrijk. Maar wat mij nog trouwer maakt is goede klantenservice. Snelle reacties op een mail, een direct lijntje via een chatbox, nazorg via social media. Daardoor krijg je een band met een product en de mensen erachter en blijf je langer hangen, blijf je vaker kopen.

Want met die instelling verhoog je de gunfactor.

Quinten Snelhorst (Felyx): “Duurzaam en goedkoop op de deelscooter van A naar B”

De elektrische deelscooter moet een nieuwe efficiënte, schone en goedkope manier worden om je in de stad te verplaatsen. Te beginnen met de binnenstad van Amsterdam. Quinten Snelhorst vertelt in Top Names over het bedrijf Felyx, de reputatie van de scooter, de doelgroep en de ambities.