Topic: Business

Kevin Vink (Uscoutfor): “Opa en oma krijgen straks automatisch de doelpunten van kleinzoon opgestuurd”

Een doelpunt van Ronaldo is leuk, maar een doelpunt van je eigen kleinzoon misschien nog wel leuker. Een app met geautomatiseerde doelpunt technologie moet dat idee werkelijkheid maken. Oud voetballer Kevin Vink, co-founder van Uscoutfor, vertelt in Top Names over onderaan beginnen, de held van de club en de ambities voor zijn bedrijf.

Han de Groot (VOC Capital Partners): “Wij zijn bouwers, geen bankiers”

Van internationaal succesvol ondernemer naar investeerder. Dat is de weg die Han de Groot heeft afgelegd. In Top Names vertelt hij over de kwaliteiten die een ondernemer moet hebben, de toegevoegde waarde van een investeerder en het huidige startup klimaat.

Martijn Migchelsen (FIRM24): “De blockchain biedt uitkomst voor de echtheid van contracten bewijzen”

Veel mensen kennen de blockchain als verhicel voor de bitcoin. Digitaal geld. Maar de blockchain biedt veel meer mogelijkheden. Het vastleggen van allerlei afspraken en contracten. FIRM24 gebruikt de blockchain om BV’s op te richten. Een tussenstap vertelt Martijn Migchelsen in Top Names. De blockchain opent de weg naar zogenaamde smart contracts.

Hoe hardware en software hand in hand gaan

Why software is eating the world, schreef Marc Andreessen al in 2011. Want zo zei hij toen, grootste boekverkoper Amazon is een softwarebedrijf, grootste videobedrijf Netflix is een softwarebedrijf, de grootste muziekbedrijven zijn softwarebedrijven, etcetera.

En, de ontwikkeling is al een tijd aan de gang, die software is ook van enorme invloed geworden op de hardware. We hadden deze week daar een mooi voorbeeld van in Top Names. Taco Carlier van VanMoof fietsen was te gast. Hij vertelde hoe nieuwe technieken zijn bedrijf hebben beinvloed.

Met Homerun worden solicitatieprocedures leuk

De Nederlandse startup Homerun maakt sollicitatieprocedures leuker en efficienter.

Emilie Tabor (IMA): “Micro influencers zijn de trend”

Je kunt een spijkerbroek proberen te verkopen door middel van een doorsnee reclame of je huurt de vlogger in die fan is van je broek en hem toch al regelmatig draagt. Dat laatste noem je influencer marketing. Het Amsterdamse bedrijf IMA is daarin gespecialiseerd. Emilie Tabor vertelt in Top Names over echte mensen, de kracht van de niche en de toekomst.

Wouter de Bruijne: “Met ParkBee goedkoop parkeren in bedrijfsgarages”

Vrijwel elke grote stad kent het probleem: parkeerplaatsen zijn schaars. Terwijl bedrijfsgarages in het weekend of ‘s avonds vaak leeg staan. En ook de rest van de tijd zijn ze niet altijd vol. ParkBee wil daar verandering in brengen. Commercial director Wouter de Bruijne vertelt in Top Names over parkeren en hoe dat beter en goedkoper kan.

Jeroen Verkroost (Adoptiq): “Wij helpen adverteerders in print hun doelgroep te bereiken.”

De achterpagina van de Telegraaf blijft een favoriete plek voor veel adverteerders. De grootste krant van Nederland betekent veel bereik. Maar het is de vraag of je de gewenste doelgroep niet beter en goedkoper kunt bereiken. Adoptiq helpt daarbij. COO Jeroen Verkroost vertelt in Top Names overadvertenties, doelgroepen en de klik daartussen.

Alexander Wijninga (Watermelon): “Wij automatiseren met kunstmatige intelligentie een deel van de klantenservice”

De hedendaagse klant pakt lang niet altijd meer de telefoon wanneer hulp geboden is. Twitter, Facebook en Whatsapp worden ook gebruikt om bedrijven te benaderen. Watermelon speelt daarop in. CEO Alexander Wijninga vertelt in Top Names over ondernemen, kunstmatige intelligentie en wat dat voor zijn bedrijf en de wereld kan gaan betekenen.

Paul O’Connell (UPRISE Festival): “Bij ons is het mensen eerst, tech op de tweede plek.”

Op 20 april dit jaar vindt de vijfde editie van het UPRISE Festival plaats. Het evenement dat bijna alles ander doet dan de grote tech bijeenkomsten. Op UPRISE staat de mens en het gesprek centraal. Organisator Paul O’Connell vertelt in Top Names over de filosofie echter het festival en de problemen die dat met zich meebrengt.

Waarom Basecamp voor winst kiest

Wat is er mis met een bedrijf dat gewoon genoeg verdient om te bestaan? Dat tevreden klanten heeft en een aangename werkplek voor zijn personeel biedt? Dat winst maakt, maar geen wereldleider is?

Rolf Dröge (Atmosphere): “Wij leveren voor merken playlists op maat”

Je staat er meestal niet bij stil, maar ook over de muziek die je hoort in winkels of restaurants wordt nagedacht. Goede muziek kan je aankoopgedrag mogelijk zelfs beïnvloeden. Rolf Dröge COO van Atmosphere vertelt over playlists, curatie, doelgroepen en een goed business idee.