Topic: Business

Ben Hoetmer (Voys): “Iedereen verdient een personal assistent, wij gaan die digitaal leveren”

Bellen met een bedrijf levert vaak veel irritatie op. Zakelijk relecom provider Voys wil daar wat aan doen. Co founder Ben Hoetmer vertelt in Top Names over de inzet van artificial intelligence, api’s, een igen technische partij en de kracht van een klein bedrijf.

Roderick de Rode (Spinn): “Een platform voor ambachtelijke koffie roasters”

Je kunt koffie zetten op vele manieren, maar daar komt een manier bij. Centrifuge is het principe waar Spinn mee werkt. Founder en CEO Roderick de Rode vertelt in Top Names over de machine als bijzaak, het creëeren van ervaringen en de kansen in Amerika.

Benjamin Derksen (Frank): “Webwinkels diep in de niche maken ons onderscheidend van de snelle geldverdieners”

De online markt heeft nog veel groei mogelijkheden. Dat merkt ook het Groningse bedrijf Frank dat zich met 450 webwinkels in zo’n 13 landen richt op de niche. CCO Benjamin Derksen was te gast bij Top Names en vertelt onder andere over de uidagingen, 450 namen versus één domein en de lol van wonen en werken in Groningen.

Jantine Doornbos (FoodDrop): “Vanuit Groningen met data de strijd aan met Thuisbezorgd”

Gezond voedsel bezorgen op de fiets. Dat is wat FoodDrop in de kern doet. het Groniningse bedrijf heeft in de stad van de Martinitoren een stevige voet aan de grond. Maar het bedrijf kan en wil meer dan alleen voedsel bezorgen. CEO Jantine Doornbos vertelt in Top Names over techniek, machine learning, concurrentie, data en Groningen.

Ferdinand Grapperhaus (PHYSEE):”Energie opwekkende ramen zijn slechts het begin”

We staan aan de vooravond van een grote energietransitie. Daarvoor geldt: de plannen en ideën zijn er wel, maar de uitvoering en durf blijven achter. Ferdinand Grapperhaus, co-founder en CEO van PHYSEE, vertelt in Top Names over glas dat energie opwekt, het belang van samenwerken en design zonder compromis.

Marc Teerlink (SAP): “Na een lange weg is Artificial Intelligence nu ook breed als service beschikbaar”

Kunstmatige intelligentie en machine zijn container begrippen, maar steeeds vaker ook in praktijk terug te vinden. Zo heeft SAP Leonardo inïntroduceerd. Kunstmatige intelligentie die delen van een bedrijfsproces kan overnemen. De Gloval Vice President, Marc Teerlink, vertelt in Top Names over Leonardo, ethische dilemma’s en de vooruitgang.

David Kat (Wasteless): “Met dynamische prijzen voedselverspilling tegen gaan”

Voedselverspilling is immoreel. Die stelling durft David Kat wel te verdedigen. Daarom wil hij samen met Wasteless voedselverspilling tegen gaan. In Top Names vertelt Kat over dynamische prijzen, de gesprekken met supermarkten en de optimalisatie van de hele voedselketen.

Rob van den Heuvel (Sendcloud): “Wij optimaliseren alles rondom verzending”

Sendcloud helpt online retailers met het optimaliseren van alles rondom de verzending. Daar hebben kleine en middelgrote webshops heel veel baat bij. CEO en co-founder Rob van den Heuvel vertelt in Top Names onder meer over het democratiseren van het verzendingsproces, de uitbouw in het buitenland en de ambities van het bedrijf.

Roderick Rodenburg (Synple): “Tegen de lege vrachtwagen”

Duurzaamheid is hot en om die reden is het bijna onverdraagelijk dat er zoveel vrachtwagens leeg rondrijden. Dat moet anders kunnen. Roderick Rodenburg, partner bij Synple, vertelt in Top Names over de transportketen, de techniek die voor verandering moet gaan zorgen en de ambities van het bedrijf.

Media-ondernemer Willem Sijthoff: “Je moet gaan voor marktleiderschap in de niche”

Willem Sijthoff is een duizendpoot: uitgever, vastgoedeigenaar, liefhebbervan kunst en cultuur en maatschappelijk betrokken. In Top Names vertelt hij over de ontwikkeling van de oude Amsterdamse Diamantbeurs, het uitgeversvak en de zorgen voor de toekomst.

Hugo Leijtens (Retailcoins): “Onze missie is mensen terugbrengen naar de winkel”

Loyaliteitsprogramma’s van winkeliers zijn niet nieuw, maar initiatieven waarbij winkeliers onderling samen werken komen vrijwel niet voor. Daar wil Hugo Leijtens met RetailCoin verandering in brengen. In Top Names praat hij over moderne loyaliteit, de blockchain, de initial coin offering waar hij mee bezig is.

Michiel Muller (Picnic): “De markt van online boodschappen breek je open op prijs en gemak”

Waar traditionele supermarkten moeite hebben om de online markt te veroveren, lijkt hwt nieuwkomer Picnic goed af te gaan. Het bedrijf zet dan ook in op gratis bezorging van boodschappen tegen de laagste prijs. Founder Michiel Muller vertelt in Top Names over de app, de distributie, verse producten en de toekomst.