Topic: Business (Pagina 2)

Nick Wilderink (Nectar): “Stekker erin en printen, een 3D printer moet de eenvoud van een koelkast hebben”

Een 3d toekomst waarin de 3d printer een tool is die je zonder enige weerstand oppakt. Dat ziet Nick Wilderink, CEO van 3D printer bouwer Nectar voor zich. Maar zo ver is het nog niet. In Top Names vertelt Wilderink over hooggespannen verwachtingen, de ontwikkeling van een hardware product en het modulaire systeem van Nectar.

Martine de Ridder (Fashiolista): “Het oude succes is zowel een vloek als een zegen”

Instagram, vlogs en Pinterest. Als je als jonge vrouw inspiratie op wil doen voor nieuwe kleding dan zijn dat de plekken waar je wezen moet. Vroeger kwamen die vrouwen samen op een site als Fashiolista. Ondernemer Martine de Ridder vertelt in Top Names over hoe zij de site nieuw leven in gaat blazen, de nieuwe doelgroep en een eigen checkout op het platform.

Jochem Wieringa (AeroVinci): Dronebouwer tegen wil en dank

Drones kunnen uitermate nuttig zijn om gebieden vanuit de lucht te inspecteren. Daarmee kun je bijvoorbeeld boeren gerichte adviezen geven voor bemesting of bewatering. Probleem: het besturen van drones is kostbaar. AeroVinci werkt aan een autonome drone. CEO Jochem Wieringa vertelt in Top Names over zijn missie, de drone en de toekomst.

De gunfactor

Natuurlijk, de kwaliteit van een product is belangrijk. Maar wat mij nog trouwer maakt is goede klantenservice. Snelle reacties op een mail, een direct lijntje via een chatbox, nazorg via social media. Daardoor krijg je een band met een product en de mensen erachter en blijf je langer hangen, blijf je vaker kopen.

Want met die instelling verhoog je de gunfactor.

Quinten Snelhorst (Felyx): “Duurzaam en goedkoop op de deelscooter van A naar B”

De elektrische deelscooter moet een nieuwe efficiƫnte, schone en goedkope manier worden om je in de stad te verplaatsen. Te beginnen met de binnenstad van Amsterdam. Quinten Snelhorst vertelt in Top Names over het bedrijf Felyx, de reputatie van de scooter, de doelgroep en de ambities.

Laurens van Dort (Fairf): “We leveren duurzame verf op maat”

Even een muur verven lijkt zo simpel. Maar het begint vaak met veel keuzestress: welke soort verf, welke kleur? Fairf wil al die stress wegnemen. Door het keuzemoment online te leggen en de duurzame verf binnen een dag thuis te bezorgen. Founder Laurens van Dort praat in Top Names over de verf ervaring, inspiratie en zijn ambities.

Kevin Vink (Uscoutfor): “Opa en oma krijgen straks automatisch de doelpunten van kleinzoon opgestuurd”

Een doelpunt van Ronaldo is leuk, maar een doelpunt van je eigen kleinzoon misschien nog wel leuker. Een app met geautomatiseerde doelpunt technologie moet dat idee werkelijkheid maken. Oud voetballer Kevin Vink, co-founder van Uscoutfor, vertelt in Top Names over onderaan beginnen, de held van de club en de ambities voor zijn bedrijf.

Han de Groot (VOC Capital Partners): “Wij zijn bouwers, geen bankiers”

Van internationaal succesvol ondernemer naar investeerder. Dat is de weg die Han de Groot heeft afgelegd. In Top Names vertelt hij over de kwaliteiten die een ondernemer moet hebben, de toegevoegde waarde van een investeerder en het huidige startup klimaat.

Martijn Migchelsen (FIRM24): “De blockchain biedt uitkomst voor de echtheid van contracten bewijzen”

Veel mensen kennen de blockchain als verhicel voor de bitcoin. Digitaal geld. Maar de blockchain biedt veel meer mogelijkheden. Het vastleggen van allerlei afspraken en contracten. FIRM24 gebruikt de blockchain om BV’s op te richten. Een tussenstap vertelt Martijn Migchelsen in Top Names. De blockchain opent de weg naar zogenaamde smart contracts.

Hoe hardware en software hand in hand gaan

Why software is eating the world, schreef Marc Andreessen al in 2011. Want zo zei hij toen, grootste boekverkoper Amazon is een softwarebedrijf, grootste videobedrijf Netflix is een softwarebedrijf, de grootste muziekbedrijven zijn softwarebedrijven, etcetera.

En, de ontwikkeling is al een tijd aan de gang, die software is ook van enorme invloed geworden op de hardware. We hadden deze week daar een mooi voorbeeld van in Top Names. Taco Carlier van VanMoof fietsen was te gast. Hij vertelde hoe nieuwe technieken zijn bedrijf hebben beinvloed.

Met Homerun worden solicitatieprocedures leuk

De Nederlandse startup Homerun maakt sollicitatieprocedures leuker en efficienter.

Emilie Tabor (IMA): “Micro influencers zijn de trend”

Je kunt een spijkerbroek proberen te verkopen door middel van een doorsnee reclame of je huurt de vlogger in die fan is van je broek en hem toch al regelmatig draagt. Dat laatste noem je influencer marketing. Het Amsterdamse bedrijf IMA is daarin gespecialiseerd. Emilie Tabor vertelt in Top Names over echte mensen, de kracht van de niche en de toekomst.