Topic: Business (Pagina 2)

Ferdinand Grapperhaus (PHYSEE):”Energie opwekkende ramen zijn slechts het begin”

We staan aan de vooravond van een grote energietransitie. Daarvoor geldt: de plannen en ideën zijn er wel, maar de uitvoering en durf blijven achter. Ferdinand Grapperhaus, co-founder en CEO van PHYSEE, vertelt in Top Names over glas dat energie opwekt, het belang van samenwerken en design zonder compromis.

Marc Teerlink (SAP): “Na een lange weg is Artificial Intelligence nu ook breed als service beschikbaar”

Kunstmatige intelligentie en machine zijn container begrippen, maar steeeds vaker ook in praktijk terug te vinden. Zo heeft SAP Leonardo inïntroduceerd. Kunstmatige intelligentie die delen van een bedrijfsproces kan overnemen. De Gloval Vice President, Marc Teerlink, vertelt in Top Names over Leonardo, ethische dilemma’s en de vooruitgang.

David Kat (Wasteless): “Met dynamische prijzen voedselverspilling tegen gaan”

Voedselverspilling is immoreel. Die stelling durft David Kat wel te verdedigen. Daarom wil hij samen met Wasteless voedselverspilling tegen gaan. In Top Names vertelt Kat over dynamische prijzen, de gesprekken met supermarkten en de optimalisatie van de hele voedselketen.

Rob van den Heuvel (Sendcloud): “Wij optimaliseren alles rondom verzending”

Sendcloud helpt online retailers met het optimaliseren van alles rondom de verzending. Daar hebben kleine en middelgrote webshops heel veel baat bij. CEO en co-founder Rob van den Heuvel vertelt in Top Names onder meer over het democratiseren van het verzendingsproces, de uitbouw in het buitenland en de ambities van het bedrijf.

Roderick Rodenburg (Synple): “Tegen de lege vrachtwagen”

Duurzaamheid is hot en om die reden is het bijna onverdraagelijk dat er zoveel vrachtwagens leeg rondrijden. Dat moet anders kunnen. Roderick Rodenburg, partner bij Synple, vertelt in Top Names over de transportketen, de techniek die voor verandering moet gaan zorgen en de ambities van het bedrijf.

Media-ondernemer Willem Sijthoff: “Je moet gaan voor marktleiderschap in de niche”

Willem Sijthoff is een duizendpoot: uitgever, vastgoedeigenaar, liefhebbervan kunst en cultuur en maatschappelijk betrokken. In Top Names vertelt hij over de ontwikkeling van de oude Amsterdamse Diamantbeurs, het uitgeversvak en de zorgen voor de toekomst.

Hugo Leijtens (Retailcoins): “Onze missie is mensen terugbrengen naar de winkel”

Loyaliteitsprogramma’s van winkeliers zijn niet nieuw, maar initiatieven waarbij winkeliers onderling samen werken komen vrijwel niet voor. Daar wil Hugo Leijtens met RetailCoin verandering in brengen. In Top Names praat hij over moderne loyaliteit, de blockchain, de initial coin offering waar hij mee bezig is.

Michiel Muller (Picnic): “De markt van online boodschappen breek je open op prijs en gemak”

Waar traditionele supermarkten moeite hebben om de online markt te veroveren, lijkt hwt nieuwkomer Picnic goed af te gaan. Het bedrijf zet dan ook in op gratis bezorging van boodschappen tegen de laagste prijs. Founder Michiel Muller vertelt in Top Names over de app, de distributie, verse producten en de toekomst.

Marja Silvertant (Feli): “Ik zou op termijn de nieuwe Bol.com willen worden”

De online koper die niet exact weet waar hij of zijn naar op zoek is wordt aan zijn lot overgelaten. Online winkels geven geen advies, terwijl dat wel zou kunnen. Marja Silvertant, CEO van Feli, vertelt in Top Names over kennis overdacht, aanbevelingen, transparantie en grote ambities.

Brend Kouwenhoven (Travis the Translator): “Een vertaler op zak”

Hardware is lastig. De ontwikkeling is vaak lastiger, het is veel duurder en de verspreiding is veel complexer vergeleken met software. The Product Garage wil hardware steunen. Om te laten zien dat het kan kwamen ze met een eigen product: Travis the Translator. Brend Kouwenhoven vertelt in Top Names over Travis, The Product Garage en de toekomst.

Anouar El Haji (Veylinx): “Onze veilingen kunnen de gouden standaard van marktonderzoek worden”

Goed, betrouwbaar marktonderzoek doe je niet met enquetes, maar met veilingen. Dat stelt Anouar El Haji. De founder en CEO van Veylinx vertelt in Top Names over het voordeel van de veiling, de ambities van zijn bedrijf en de plannen voor de toekomst.

Olivier van Oord (MiniBrew): “We democratiseren het brouwen van bier”

Zelf thuis bier brouwen was altijd iets voor de ware liefhebber: een moeizaam, tijdrovend en secuur proces met soms onzeker uitkomst. MiniBrew gaat daar verandering in brengen. Creative director Olivier van Oord vertelt in Top Names over hardware ontwikkeling, software, data, geld en de concurrentie.