Topic: Business (Pagina 2)

Michiel Muller (Picnic): “De markt van online boodschappen breek je open op prijs en gemak”

Waar traditionele supermarkten moeite hebben om de online markt te veroveren, lijkt hwt nieuwkomer Picnic goed af te gaan. Het bedrijf zet dan ook in op gratis bezorging van boodschappen tegen de laagste prijs. Founder Michiel Muller vertelt in Top Names over de app, de distributie, verse producten en de toekomst.

Marja Silvertant (Feli): “Ik zou op termijn de nieuwe Bol.com willen worden”

De online koper die niet exact weet waar hij of zijn naar op zoek is wordt aan zijn lot overgelaten. Online winkels geven geen advies, terwijl dat wel zou kunnen. Marja Silvertant, CEO van Feli, vertelt in Top Names over kennis overdacht, aanbevelingen, transparantie en grote ambities.

Brend Kouwenhoven (Travis the Translator): “Een vertaler op zak”

Hardware is lastig. De ontwikkeling is vaak lastiger, het is veel duurder en de verspreiding is veel complexer vergeleken met software. The Product Garage wil hardware steunen. Om te laten zien dat het kan kwamen ze met een eigen product: Travis the Translator. Brend Kouwenhoven vertelt in Top Names over Travis, The Product Garage en de toekomst.

Anouar El Haji (Veylinx): “Onze veilingen kunnen de gouden standaard van marktonderzoek worden”

Goed, betrouwbaar marktonderzoek doe je niet met enquetes, maar met veilingen. Dat stelt Anouar El Haji. De founder en CEO van Veylinx vertelt in Top Names over het voordeel van de veiling, de ambities van zijn bedrijf en de plannen voor de toekomst.

Olivier van Oord (MiniBrew): “We democratiseren het brouwen van bier”

Zelf thuis bier brouwen was altijd iets voor de ware liefhebber: een moeizaam, tijdrovend en secuur proces met soms onzeker uitkomst. MiniBrew gaat daar verandering in brengen. Creative director Olivier van Oord vertelt in Top Names over hardware ontwikkeling, software, data, geld en de concurrentie.

Ruud Stelder (Lightspeed): “Wij koppelen de online winkel aan de offline zaak”

Lightspeed bereid winkels en horeca voor op de toekomst. Een toekomst waarin eigenaren zo min mogelijk tijd kwijt zijn met voorraad, de kassa en boekhouden en meer tijd hebben om hun klanten een waardevolle ervaring te bieden. Ruud Stelder, director e-commerce bij Lightspeed vertelt in Topnames over de toekomst van commerce en het bedrijf waar hij werkt.

Lotte Vink (Labfresh): “We maken geur- en vlekloze mannenkleding”

Fashion is over het algemeen niet heel vernieuwend. Natuurlijk: de designs veranderen, maar stoffen zijn al heel lang hetzelfde. Daar wil Labfresh verandering in brengen Fouder Lotte Vink vertelt in Top Names over technologische vernieuwing van stoffen, het perfecte shirt en de feiten die dat bevestigen.

Steven Uitentuis ( Swapfiets): “Wij hebben hetzelfde belang als onze klant: een robuuste fiets”

Waarom zou je een fiets kopen wanneer je er ook één kunt leasen? Natuurlijk: je betaalt een aardig bedrag per jaar, maar daarmee wordt ook het onderhoud bekostigd. Mits je de fiets normaal gebruikt. Steven Uitentuis van Swapfiets vertelt in Top Names waarom inmiddels meer dan 20.000 mensen een fiets leasen, waaraan een Swapfiets moet voldoen en de toekomst.

Lars Wetemans (Wonderkind): “We zijn in twee jaar van 4 naar 71 fte gegaan”

De juiste werknemer vinden met dank aan de computer. Wonderkind maakt het mogelijk. CEO Lars Wetemans vertelt in Top Names over het targeten van mensen, het voor- en nadeel van de band met platformen, anoniem solliciteren de stormachtige groei en plannen voor uitbreiding in Amerika.

Sander Wubben (Flow.ai): “Wij maken chatbots toegankelijk voor iedereen”

Chatbots duiken overal op. Soms tot volle tevredenheid van gebruikers, maar vaak ook tot ergernis. Die bot wil je maar niet begrijpen. Sander Wubben, co-founder van Flow.ai, vertelt in Top Names over de mogelijkheden en onmogelijkheden van chatbots, de grootste uitdaging op dat terrein en de toekomst van zijn bedrijf.

Diana Krieger (Dutch Startup Association): “De eerste belangenbehartiger voor en door startups”

Ondanks alle startup initiatieven was er tot op heden nog gee echte belangenbehartiger. daar is nu verandering in gekomen. De Dutch Startup Association wil een lobbyist inhuren om de belangen van startups beter op de kaart te krijgen. Initiatiefneemster Diana Krieger vertelt in Top Names over de noodzaak, de ambities en haar andere werkzaamheden.

Tim Rutgers (Bloqhouse): “Bij ons kun je simpel, snel en goedkoop in vastgoed investeren”

Investeren in vastgoed wordt eenvoudiger dankzij Bloqhouse. Dat is het idee achter de fintech startup die dit najaar met een pilot wil beginnen. Co-founder Tim Rutgers vertelt in Top Names over het bereikbaar maken van investeren in vastgoed voor iedereen, vertrouwen in de blockchain en de toekomstvan Bloqhouse.