Topic: Business (Pagina 2)

Emilie Tabor (IMA): “Micro influencers zijn de trend”

Je kunt een spijkerbroek proberen te verkopen door middel van een doorsnee reclame of je huurt de vlogger in die fan is van je broek en hem toch al regelmatig draagt. Dat laatste noem je influencer marketing. Het Amsterdamse bedrijf IMA is daarin gespecialiseerd. Emilie Tabor vertelt in Top Names over echte mensen, de kracht van de niche en de toekomst.

Wouter de Bruijne: “Met ParkBee goedkoop parkeren in bedrijfsgarages”

Vrijwel elke grote stad kent het probleem: parkeerplaatsen zijn schaars. Terwijl bedrijfsgarages in het weekend of ‘s avonds vaak leeg staan. En ook de rest van de tijd zijn ze niet altijd vol. ParkBee wil daar verandering in brengen. Commercial director Wouter de Bruijne vertelt in Top Names over parkeren en hoe dat beter en goedkoper kan.

Jeroen Verkroost (Adoptiq): “Wij helpen adverteerders in print hun doelgroep te bereiken.”

De achterpagina van de Telegraaf blijft een favoriete plek voor veel adverteerders. De grootste krant van Nederland betekent veel bereik. Maar het is de vraag of je de gewenste doelgroep niet beter en goedkoper kunt bereiken. Adoptiq helpt daarbij. COO Jeroen Verkroost vertelt in Top Names overadvertenties, doelgroepen en de klik daartussen.

Alexander Wijninga (Watermelon): “Wij automatiseren met kunstmatige intelligentie een deel van de klantenservice”

De hedendaagse klant pakt lang niet altijd meer de telefoon wanneer hulp geboden is. Twitter, Facebook en Whatsapp worden ook gebruikt om bedrijven te benaderen. Watermelon speelt daarop in. CEO Alexander Wijninga vertelt in Top Names over ondernemen, kunstmatige intelligentie en wat dat voor zijn bedrijf en de wereld kan gaan betekenen.

Paul O’Connell (UPRISE Festival): “Bij ons is het mensen eerst, tech op de tweede plek.”

Op 20 april dit jaar vindt de vijfde editie van het UPRISE Festival plaats. Het evenement dat bijna alles ander doet dan de grote tech bijeenkomsten. Op UPRISE staat de mens en het gesprek centraal. Organisator Paul O’Connell vertelt in Top Names over de filosofie echter het festival en de problemen die dat met zich meebrengt.

Waarom Basecamp voor winst kiest

Wat is er mis met een bedrijf dat gewoon genoeg verdient om te bestaan? Dat tevreden klanten heeft en een aangename werkplek voor zijn personeel biedt? Dat winst maakt, maar geen wereldleider is?

Rolf Dröge (Atmosphere): “Wij leveren voor merken playlists op maat”

Je staat er meestal niet bij stil, maar ook over de muziek die je hoort in winkels of restaurants wordt nagedacht. Goede muziek kan je aankoopgedrag mogelijk zelfs beïnvloeden. Rolf Dröge COO van Atmosphere vertelt over playlists, curatie, doelgroepen en een goed business idee.

Ruben van Vreeland (BitSensor): “Wij bouwen een radarsysteem tegen hackers”

Bedrijven en overheden hebben er allemaal last van: hackers. Zo zou bijvoorbeeld 70% van de Nederlandse gemeenten wel eens zijn gehackt. Volgens Ruben van Vreeland zien we slechts het topje van de ijsberg. In Top Names vertelt van Vreeland over hacken, zijn bedrijf BitSensor en hoe de toekomst iets veiliger kan worden.

Melanie Rieback (Radical Open Security): “Openheid en transparantie leiden tot meer veiligheid”

Veiligheid op internet wordt een steeds groter issue. Organisaties en bedrijven kunnen computer beveiligingsbedrijven inschakelen om hun zwaktes bloot te leggen. Het idealistische Radical Open Security is zo’n bedrijf. CEO Melanie Rieback vertelt over open werken, open source en de illusie van veiligheid.

Een businessplan schrijven doe je zo

Iedere werkdag ontvangt een Fast Moving Target member exclusief een bericht over een artikel, een video of een tool die volgens ons de moeite waard is. En we leggen uit waarom. Want curatie is alleen waardevol met context.

In deze Fast Moving Targets Handpicked: Als je er nu niks aan hebt, kan het je in de toekomst helpen. Bizplan is een mooie dienst die je aan de hand neemt bij het maken van een businessplan en het ook nog eens mooi vormgeeft. Je wordt meegenomen in het beschrijven van de pitch, het team, het probleem dat je oplost, de voordelen tov de competitie, etcetera. Ook laat Bizplan je de financieele bestanddelen invullen om vervolgens met een mooi vormgegeven lange termijn prognose te komen.

Hans de Zwart (Bits of Freedom): “Haal het sleepnet uit de nieuwe wet”

Online privacy staat onder druk. Overheden willen burgers onder het mom van terreurdreiging in de gaten houden en bedrijven analyseren ongevraagd je gedrag om zo geld te kunnen verdienen. Bits of Freedom Directeur Hans de Zwart vertelt in Top Names over bewustwording en dingen die je kunt doen om je privacy te beschermen.

Rodger Buyvoets (Crobox): “Wij beïnvloeden koopgedrag met psychologen, data scientists en programmeurs”

Hedendaagse online retail kan niet meer zonder: technieken om klanten te volgen en tot meer aankopen aan te zetten. Een bedrijf dat daarin gespecialiseerd is is het Amsterdamse Crobox. Met een combinatie van psychologie en artificial inteligence verhogen zijn de conversie en omzet. Rodger Buyvoets legt inTop Names uit hoe dat werkt.