Topic: Media

De kracht van Medium

Iedere werkdag ontvangt een Fast Moving Target member exclusief een bericht over een artikel, een video of een tool die volgens ons de moeite waard is. En we leggen uit waarom. Want curatie is alleen waardevol met context.

In deze Fast Moving Targets Handpicked: Medium is een ideaal platform om op te publiceren. Ten eerste omdat het als schrijver lekker werkt. Geen afstandelijke admin-omgeving die niks met je uiteindelijke artikel te maken heeft, maar eenvoudig in de pagina werken. Ten tweede omdat reageren en citeren er eenvoudig is gemaakt. Ten derde omdat je op Medium deel uitmaakt van een platform en dat platform je op een heel goede organische manier aan lezers helpt door een superieur zoek en advies-systeem.

Ernst Jan-Pfauth (De Correspondent): “Media moeten af van advertenties”

In een tijd waarin veel kranten en tijdschriften hun lezersaantallen zien terug lopen en het vertrouwen in de journalistiek op een dieptepunt lijkt te staan gaat het met het online journalistieke platform de Correspondent juist goed. De ledenaantallen en het bereik groeien. Uitgever Ernst Jan Pfauth vertelt in Top Names over de strategie, het buitenland en de noodzaak voor goede journalistiek.

Bart Brouwers: “De journalistiek moet zich laten bevruchten door andere vakgebieden”

Bart Brouwers is ruim een jaar in dienst als professor aan de Rijksuniversiteit van Groningen. Zijn missie: vernieuwing van de journalistiek. Nu de traditionele media het steeds moeilijker krijgen door een haperend verdienmodel is het tijd om buiten de grenzen van het vak te kijken. In Top names vertelt Brouwers over zijn missie.

Pieter Paul van Oerle (Accenture Digital): “Grote bedrijven voelen de druk van naderende verandering nu echt”

Om grote bedrijven te helpen zich voor te bereiden op de toekomst is het slim om naar de vernieuwers in het veld te kijken. Dat doet Accenture inmiddels al 10 jaar via de Accenture Innovation Awards. Bedenker en organisator Pieter Paul van Oerle vertelt in Top Names over de Awards, de impact en de veranderingen de laatste jaren.

Sam Baker (The Pool): “Er is teveel inhoud op internet”

Sam Baker is oprichter van The Pool: een Brits crossmediaal platform voor vrouwen die te druk zijn om op zoek te gaan naar goede inhoud. Een gesprek op eDay over media anno nu.

Gijs Vroom (Emerce): “Wij willen een Amsterdam Dance Event voor e-business en tech zijn”

Van 3 tot en met 8 oktober vindt voor de vierde keer de Emerce eWeek plaats. Op diverse plekken in Amsterdam komen deskundigen op het gebied van media, marketing, technologie en online business samen om zich te laten bij spijkeren qua laatste trends. Hoogtepunt: de Emerce eDay die op donderdag zal plaatsvinden. Gijs Vroom vertelt.

Top Names Nerderlands Special: Eddie Codel van het Flying Robot International Film Festival

Van 15 tot en met 21 augustus vond de eerste editie van Nerderlands plaats in Amsterdam: een festival voor de internationale tech scene. Top Names was erbij en sprak met een aantal van de sprekers. In deze aflevering Eddie Codel van het Flying Robot International Film Festival (FRIFF).

Albertine Piels (Hackastory): Innoveren doe je met een open blik, niet met een kritische grondhouding #Nerderlands

Van 15 tot en met 21 augustus vond de eerste editie van Nerderlands plaats in Amsterdam: een festival voor de internationale tech scene. Top Names was erbij en sprak met een aantal van de sprekers. In deze aflevering Albertine Piels van Hackastory.

Teun Gautier (De Coöperatie): “Werken aan een vitaal en duurzaam ecosysteem van freelancers”

De traditionele journalistieke bedrijfstak die jarenlang goed heeft gefunctioneerd staat inmiddels stevig onder druk. Niet omdat er geen behoefte meer bestaat aan informatie of omdat mensen daar niet meer voor willen betalen, maar door te lang vast te houden aan de oude verdienmodellen. Dat stelt Teun Gautier. In Top Names vertelt hij over zijn oplossing: de Coöperatie.

Gert-Jaap Hoekman (NU.nl): “We openen de site voor andere uitgevers om nog relevanter voor ons publiek te worden”

NU.nl bestaat inmiddels zo’n 17 jaar. In die periode is de belangrijkste nieuwssite van Nederland uiterlijk nauwelijks veranderd. Maar onder dat uiterlijk gebeurt een hoop. Hoofdredacteur Gert-Jaap Hoekman vertelt in Top Names over de samenwerking met nieuwe partijen, de toename van video, de aanwezigheid op andere kanalen en nieuws dat moet.

Twitter bedankt! ‘De kracht van Twitter’ en ‘het begin van social tv’

Twitter bestaat 10 jaar. Twitter bedankt! Twee mooie voorbeelden van Twittergeschiedenis!

Jan Riemens (Zoomin.TV): “De trends? Hogere kwaliteit, betere curatie, meer live”

Zoomin.TV was in 1999 een pionier. Toen al stortte het bedrijf zich op inline video. Inmiddels is het uitgegroeid tot het tiende online videobedrijf ter wereld. Oprichter Jan Riemens vertelt in Top Names over de verkoop van het bedrijf, trends in online video, ontwikkelingen voor adverteerders en de toekomst.