Trend: Artificial Inteligence (Pagina 3)

Frederik Duerinck (Scentronix): “Wij hopen een revolutie in de parfumindustrie teweeg te brengen”

Iedereen zijn of haar eigen gerpersonaliseerde geur. Dat is de droom van Frederik Duerinck. In Top Names vertelt deze kunstenaar/ondernemer over zijn plannen, een half miljoen euro investeringsgeld, de complexiteit van geur, hardware en software en de lol van doorzetten.

Marc van der Peet (Contexta): “Veel bedrijven weten niet waarom mensen hen bellen”

Veel mensen kenen Siri of Alexa, maar Contexta is onbekend. Terwijl het Amsterdamse bedrijf veel beter is in het omzetten van spraak naar tekst. CEO en co-founder Marc van der Peet vertelt in Top Names over machine learning, niche talen en grote bedrijven die overspoeld worden door telefoontjes, maar eigenlijk niet weten of daar een boodschap uit te halen valt.

Ben Hoetmer (Voys): “Iedereen verdient een personal assistent, wij gaan die digitaal leveren”

Bellen met een bedrijf levert vaak veel irritatie op. Zakelijk relecom provider Voys wil daar wat aan doen. Co founder Ben Hoetmer vertelt in Top Names over de inzet van artificial intelligence, api’s, een igen technische partij en de kracht van een klein bedrijf.

Marc Teerlink (SAP): “Na een lange weg is Artificial Intelligence nu ook breed als service beschikbaar”

Kunstmatige intelligentie en machine zijn container begrippen, maar steeeds vaker ook in praktijk terug te vinden. Zo heeft SAP Leonardo inïntroduceerd. Kunstmatige intelligentie die delen van een bedrijfsproces kan overnemen. De Gloval Vice President, Marc Teerlink, vertelt in Top Names over Leonardo, ethische dilemma’s en de vooruitgang.

Steven Nelemans (Amber): “Wij garanderen de beschikbaarheid van een deelauto”

Autobezit moet overbodig worden. Dat stelt Steven Nelemans, CEO van auto deel platform Amber. Amber richt zich op de business to business markt. In Top Names vertelt Nelemans over de ambities, een toekomst met zelf rijdende auto’s de garantie op vervoer.

Marja Silvertant (Feli): “Ik zou op termijn de nieuwe Bol.com willen worden”

De online koper die niet exact weet waar hij of zijn naar op zoek is wordt aan zijn lot overgelaten. Online winkels geven geen advies, terwijl dat wel zou kunnen. Marja Silvertant, CEO van Feli, vertelt in Top Names over kennis overdacht, aanbevelingen, transparantie en grote ambities.

Ger Baron (CTO Gemeente Amsterdam): “Voor digitale transformatie moet je 6 jaar nemen”

Hoe ga je als stad om met technologische vernieuwing? Ger Baron, CTO van de Gemeente Amsterdam, vertelt in Top Names over de plannen, de successen, de noodzakelijke cultuuromslag en zijn ambities.

Sander Wubben (Flow.ai): “Wij maken chatbots toegankelijk voor iedereen”

Chatbots duiken overal op. Soms tot volle tevredenheid van gebruikers, maar vaak ook tot ergernis. Die bot wil je maar niet begrijpen. Sander Wubben, co-founder van Flow.ai, vertelt in Top Names over de mogelijkheden en onmogelijkheden van chatbots, de grootste uitdaging op dat terrein en de toekomst van zijn bedrijf.

Jawel, daar is ie, de AI versie van Blom!

We hebben natuurlijk allemaal die filmpjes gezien waarin president Trump dingen waarheidsgetrouw lijkt te zeggen die hij nooit over zijn lippen heeft gekregen. De toekomst waarin we niks meer voor waar kunnen aannemen is dichtbij. Vroeger was een geluidsopname of beeldfragment ontegenzeggelijk waar. Dat is niet meer zo. Met artificial intelligence is het mogelijk de karakteristieken van een stem te analyseren en vervolgens quotes te produceren die nooit gezegd zijn.

Caspar Sonnen (IDFA): “De mooiste kunstwerken hebben een link met de werkelijkheid”

Het IDFA biedt naast lineaire documentaires ook ruimte voor het experiment. Dat gebeurt onder de vlag van DocLab. Caspar Sonnen, hoofd nieuwe media IDFA, vertelt in Top Names over nieuwe media, geschiedschrijving en geslaagde experimenten.

Fadoa Schurer (Embot.ai): “Met een slimme bot verkoop je meer”

Bots zijn hot. Op veel plekken online begint er eentje tegen je te ‘praten’. Maar op het gebied van dienstverlening in de e-commerce zijn ze nog dun gezaaid. daar moet verandering in komen als het aan Embot.ai ligt. CCO Fadoa Schurer vertelt in Top Names over het trainen van bots, machines die het werk doen voor mensen in plaats van andersom en de ambities.

Rina Joosten-Rabou (Seedlink): “China voelt als één groot laboratorium”

Met de antwoorden op drie open vragen kan het Chinees/Nederlandse bedrijf Seedlink bepalen of iemand geschikt is voor een bepaalde functie en past bij een bedrijf. En dat is pas het begin. CCO Rina Joosten Rabou was even over uit Shanghai en vertelt in Top Names over de snelheid waarmee technologie wordt omarmd in China, de concurrentie en de toekomst.