Trend: Crowdfunding

Mark Studholme (CrowdyHouse): “Design is de online trend van de toekomst”

Waar niemand het tien jaar geleden voor mogelijk hield dat mensen massaal hun kleding online kopen, geldt nu nog hetzelfde voor design. Toch denkt Mark Studholme van CrowdyHouse zeker te weten dat mensen ook meubels en andere designproducten online gaan kopen. Omdat het een internationale markt is en het je de mogelijkheid biedt iets exclusiefs aan te schaffen. Mark Studholme was te gast in Top Names.

Huub Schuijn (Yournalism): “Wij willen onderzoeksjournalistiek nieuw leven inblazen”

Yournalism is een crowdfunding en crowdsourcing platform voor onderzoeksjournalistiek. Wanneer een onderzoeksvoorstel de financiële steun van 3000 euro bij elkaar heeft kan er een freelance journalist een maand aan het werk. In theorie een briljant idee, maar in praktijk zijn er nog wat hobbels te nemen. Aldus één van de initatiefnemers Huub Schuijn in Top Names.

Ook aan tafel met een Top Name? Organiseer een Roundtable via Live On Demand

Thijs Sprangers van Live On Demand was te gast bij Top Namesom te praten over Roundtable, een samenwerkingsverband met Fast Moving Targets. Met Roundtable kunnen kijkers het initiatief nemen tot een exclusieve sessie met hun favoriete Top Name.

Ronald Kleverlaan: “Crowdfunding is vooral een marketing tool”

Het begrip crowdfunding is in Nederland zo’n zes jaar oud. Tijd voor het opmaken van de balans. Ronald Kleverlaan, crowdfunding specialist van het eerste uur, schreef samen met drie anderen een boek waarin hij terugblikt en vooruit kijkt. In Top Names licht hij het verhaal toe.

Top Name Anna Chojnacka doet een stapje terug, maar dit zijn de 9 lessen die ze bij de 1%Club leerde

Anna Chojnacka doet een stapje terug bij de 1%Club waar zij het boegbeeld van was. Weg uit de dagelijkse leiding van het crowdfundingplatform, alleen nog bijdragend als bestuursvoorzitter. Bij haar vertrek wordt de 1%Club opengesteld voor Nederlandse initiatieven. En deelt ze de 9 lessen die ze geleerd heeft. Het ga je goed, 1%Club en Anna!

“De kracht van de FMT Workforce is de snelheid, de diversiteit van de invalshoeken en het begrip van complexiteit.”

We hebben de 7 bedrijven en organisaties die hebben meegedaan aan de eerste ronde van FMT Workforce gevraagd wat ze vonden. Je weet, FMT Workforce geeft bedrijven tegen betaling de mogelijkheid vragen of opdrachten bij de Fast Moving Targets community te plaatsen die met denk- en doe-kracht aan de slag gaat. Van de 7 bedrijven die in de eerste ronde meededen hebben er 6 geantwoord. 4 van die 6 kiezen ‘absoluut’ op de vraag of ze de FMT Workforce nogmaals zouden inzetten. De andere twee denken er nog even over. Dat is wat ons betreft dus een heel goed teken!

Crowdyhouse, Peekbee, CloseAlert en Videoprojection presenteren zich!

Topnames deed het één keer helemaal anders. Vier onbekende startups mochten in de nieuwe studio hun verhaal komen doen. Maak kennis met de ideeën en ambities van Crowwdyhouse, Peekbee, CloseAlert en Videoprojection.nl.

Sjaak Vink (MyTomorrows.com): Cutting out the middleman, ook in de farmaceutische industrie

Op allerlei terreinen zie je dat internet tot gevolg heeft dat ‘the middleman’ buiten spel komt te staan. Zo ook in de farmaceutische industrie. Onder meer dankzij een initiatief van Sjaak Vink. In Top Names vertelt hij over MyTomorrows.com.

Ja, we kunnen het wél leuker maken; crowdfund de inkomstenbelasting

Stel jezelf of wat mensen in je omgeving eens de volgende vraag: “Zou je het minder vervelend vinden om belasting te betalen als je zelf mocht bepalen waar dat geld aan besteed werd?” Wij hebben zo’n mini-onderzoekje uitgevoerd, en het antwoord is duidelijk: ja. Een gast-blog van Ronald Mulder.