Trend: Crowdsourcing

FMT Workforce: Dit kan het onderwijs van verstoorde markten leren

Wat kan de onderwijswereld leren van andere markten die door digitalisering werden verstoord? Die vraag legde Kennisnet Innovatie voor aan de FMT Workforce, de community van Fast Moving Targets. In een online brainstorm van 30 dagen roerden tientallen specialisten, ervaringsdeskundigen en geïnteresseerden zich. Een selectie van de gesignaleerde trends.

FMT Workforce: zo kan de KNSB toerschaatsers en skaters aan zich binden

Hoe kan de KNSB toerschaatsers en skaters die niet bij een club zijn aangesloten aan zich binden met een digitaal individueel lidmaatschap? Welke toegevoegde waarde moet de bond bieden? Die vraag legde de Koninklijke Nederlandse Schaatsenrijders Bond voor aan de FMT Workforce, de community van Fast Moving Targets. In een online brainstorm van twee weken roerden tientallen specialisten, ervaringsdeskundigen en geïnteresseerden zich.

FMT Workforce: Van het gesprek wordt álles beter

We zijn net 2,5 week op weg met FMT Workforce, de dienst waar bedrijven tegen betaling vragen en opdrachten bij de FMT Community kunnen neerleggen, en ik wordt er alleen maar enthousiaster over. Waarom? Omdat de kwaliteit van de input hoog is, omdat ik ook als deelnemer aan het denken gezet wordt, omdat ik denk dat we hier iets met potentie in handen hebben.

Doe mee met FMT Workforce: Hoe maakt Tence online, een mobiel uitzendbureau, werk hip of aantrekkelijk?

FMT Workforce, het initiatief dat deze week van start ging, biedt bedrijven de mogelijkheid om tegen betaling vragen en opdrachten bij de FMT Community neer te leggen. De eerste dagen zijn super verlopen. Kwalitatief hoogstaande bijdragen! Wie mee doet verdient naar rato een deel van het geld dat de bedrijven inleggen. Doe dus mee!

Denk mee met FMT Workforce: Hoe kan Paradiso online meer waarde toevoegen voor de bezoekers?

Met FMT Workforce geeft Fast Moving Targets bedrijven de mogelijkheid om tegen betaling vragen en opdrachten bij het publiek neer te leggen. Een van de startende partijen is Paradiso. Zie hier een aantal van de suggesties die op dag 1 binnenkwam op de vraag hoe Paradiso online waarde kan toevoegen, maar zeker zo belangrijk: doe zelf mee! Oh ja en verdien en passant ook nog wat! 500 euro in pot.

FMT Workforce van start: denk, praat en doe mee met o.a. ABN AMRO, Paradiso en Ministerie OCW

FMT Workforce is een initiatief van innovatieplatform Fast Moving Targets en internet startup Mobbr. Bij deze online community kunnen bedrijven opdrachten neerleggen op het gebied van media, technologie en innovatie. Met de FMT Workforce wil Fast Moving Targets het meest waardevolle van de site beter benutten: de collectieve kennis van haar publiek. Tegelijk wordt een nieuwe manier van geld verdienen geïntroduceerd, zowel voor de deelnemers als voor de website.

Oproep: maak Journalia succesvol

Nieuws is niet langer de vanzelfsprekende “drager” voor commercieel succes. Integendeel. Maar wat dan? Wat is er anno 2014 wél nodig om een journalistiek platform succesvol te exploiteren? Uit welke essentiële onderdelen bestaat een organisatie die zich hierop richt?Tijd voor een gezamenlijke brainstorm.

Bart Brouwers (Na De Deadline): “Op iedere 25.000 inwoners een door de overheid gefinancierde journalist.”

Bart Brouwers schreef het boek ‘Na De Deadline’ over journalistiek. Petra ter Doest nam het initiatief voor Mattermaps, een tool waarmee je het publieke debat inzichtelijk kunt maken. Beiden waren aanwezig bij Top Names On Stage. Een gesprek over kansen, mogelijkheden, voorwaarden en overheidsbemoeienis met betrekking tot journalistiek.

Met Mobbr naar een andere manier van werken: duurzamer, eerlijker, flexibeler

Mobbr is een betalingssysteem waarmee mensen kunnen worden beloond wanneer zij meehelpen een opdracht te voltooien. Bedenkers Patrick Savalle en Ernesto Spruyt leggen in Top Names uit hoe het werkt. En speculeren over de mogelijk impact.