Een sterke band met de bezoekers is belangrijk. Paradiso wilde daarom inventariseren met welke ideeen of concepten voor online services of diensten de zaal volgens de FMT Workforce nog waardevoller voor het publiek kan zijn. Er werd veel gereageerd. Hierbij de hoofdlijnen!
Startpagina is niet dood, sterker nog het bedrijf zet jaarlijks nog steeds 25 miljoen euro om, maar toch is net tijd voor een nieuwe variant. ZEEF heeft die ambitie. Wereldwijd, meer onderlinge concurrentie tussen beheerders en een killer affiliate team. Rick Boerebach was te gast in Top Names en legt de plannen uit.
Hoe kan Qiy, een dienst waarmee je persoonlijke data kunt beheren, de kip of ei situatie doorbreken? Die vraag legde ABN AMRO voor aan de FMT Workforce, de community van digitale experts van Fast Moving Targets. Het probleem: personen doen alleen mee als voldoende bedrijven en instituten zich aansluiten, bedrijven doen alleen mee als voldoende klanten klanten op Qiy zitten. 10 oplossingsrichtingen volgens FMT Workforce.
Vanuit schoonmaakbedrijf Vebego wordt gewerkt aan het eerste mobiele uitzendbureau van Nederland: Tence Online. Studenten zijn een aantrekkelijke doelgroep. Een andere belangrijke doelgroep zijn parttime werkende moeders. In een online brainstorm van 30 dagen roerden tientallen specialisten, ervaringsdeskundigen en geïnteresseerden zich over de vraag hoe Tence Online schoonmaakwerk hip of aantrekkelijk kan maken. Een selectie van de antwoorden.
Wat kan de onderwijswereld leren van andere markten die door digitalisering werden verstoord? Die vraag legde Kennisnet Innovatie voor aan de FMT Workforce, de community van Fast Moving Targets. In een online brainstorm van 30 dagen roerden tientallen specialisten, ervaringsdeskundigen en geïnteresseerden zich. Een selectie van de gesignaleerde trends.
Hoe kan de KNSB toerschaatsers en skaters die niet bij een club zijn aangesloten aan zich binden met een digitaal individueel lidmaatschap? Welke toegevoegde waarde moet de bond bieden? Die vraag legde de Koninklijke Nederlandse Schaatsenrijders Bond voor aan de FMT Workforce, de community van Fast Moving Targets. In een online brainstorm van twee weken roerden tientallen specialisten, ervaringsdeskundigen en geïnteresseerden zich.
We zijn net 2,5 week op weg met FMT Workforce, de dienst waar bedrijven tegen betaling vragen en opdrachten bij de FMT Community kunnen neerleggen, en ik wordt er alleen maar enthousiaster over. Waarom? Omdat de kwaliteit van de input hoog is, omdat ik ook als deelnemer aan het denken gezet wordt, omdat ik denk dat we hier iets met potentie in handen hebben.
FMT Workforce, het initiatief dat deze week van start ging, biedt bedrijven de mogelijkheid om tegen betaling vragen en opdrachten bij de FMT Community neer te leggen. De eerste dagen zijn super verlopen. Kwalitatief hoogstaande bijdragen! Wie mee doet verdient naar rato een deel van het geld dat de bedrijven inleggen. Doe dus mee!
Met FMT Workforce geeft Fast Moving Targets bedrijven de mogelijkheid om tegen betaling vragen en opdrachten bij het publiek neer te leggen. Een van de startende partijen is Paradiso. Zie hier een aantal van de suggesties die op dag 1 binnenkwam op de vraag hoe Paradiso online waarde kan toevoegen, maar zeker zo belangrijk: doe zelf mee! Oh ja en verdien en passant ook nog wat! 500 euro in pot.
FMT Workforce is een initiatief van innovatieplatform Fast Moving Targets en internet startup Mobbr. Bij deze online community kunnen bedrijven opdrachten neerleggen op het gebied van media, technologie en innovatie. Met de FMT Workforce wil Fast Moving Targets het meest waardevolle van de site beter benutten: de collectieve kennis van haar publiek. Tegelijk wordt een nieuwe manier van geld verdienen geïntroduceerd, zowel voor de deelnemers als voor de website.
Nieuws is niet langer de vanzelfsprekende “drager” voor commercieel succes. Integendeel. Maar wat dan? Wat is er anno 2014 wél nodig om een journalistiek platform succesvol te exploiteren? Uit welke essentiële onderdelen bestaat een organisatie die zich hierop richt?Tijd voor een gezamenlijke brainstorm.
Bart Brouwers schreef het boek ‘Na De Deadline’ over journalistiek. Petra ter Doest nam het initiatief voor Mattermaps, een tool waarmee je het publieke debat inzichtelijk kunt maken. Beiden waren aanwezig bij Top Names On Stage. Een gesprek over kansen, mogelijkheden, voorwaarden en overheidsbemoeienis met betrekking tot journalistiek.