Trend: (Big) Data

Leen de Graaf (Cuurios): “Het begint bij goed luisteren”

Bij complexe industriële processen zijn er vaak veel data die kunnen vertellen hoe het proces verloopt. Door met algoritmen een vingen aan de pols te houden kunnen storingen worden vermeden. Founder Leen de Graaf van Cuurios vertelt in Top Names over het product, de manier van werken, financiële onafhankelijkheid en de reis naar een SAAS product.

Bart Heilbron (BlueConic): “Wij helpen je je klanten leren kennen”

Iedereen die op een site komt laat sporen achter. Bij grote bedrijven zijn dat soms heel veel sporten. BlueConic verzamelt die sporen en bouwt helder klantprofielen. CEO Bart Heilbron vertelt in Top Names over de voordelen van het leren kennen van je klanten, adverteren op maat, de groei van BlueConic en werken in Amerika.

Wim Kees Janssen (Syntho.ai): “Synthetische data vormen een oplossing voor privacy issues”

Het gebruik van data is voor veel bedrijven uiterst zinvol, maar burgers en overheden maken zich steeds meer zorgen over privacy.De oplossing: maak gebruik van synthetische data. Wim Kees Janssen, CEO en co-founder van Syntho.ai, vertelt in Top Names over data, privacy issues, zijn bedrijf en de toekomst.

Niels ‘t Hooft: “Immer begint waar e-readers stoppen”

Ontlezing is een groot probleem. Maar hoe zorg je ervoor dat digitaal ingestelde jongeren vaker een boek pakken? Biedt ze een nieuwe ervaring. Dat is het idee achter de lees app Immer. Founder en CEO Niels ‘s Hooft vertelt in Top Names over onderzoek, een nieuwe leeservaring bieden en het effect dat dat lijkt te hebben.

Sam van Houten (KeyWI): Alles voor de Google ranking

Een journalist schrijft en verhaal met de nadruk op de inhoud. Voor een marketeer staat het bereik voorop. Inhoud wordt zo aangepast dat het bereik zo groot mogelijk wordt. KeyWI heeft algoritmen ontwikkeld die daarbij kunnen helpen. Co-founder Sam van Houten vertelt in Top Names over zoekwoorden, de intentie van een zoeker, de huidige doelgroep en het verdienmodel.

Eric Castien (BrainsFirst): “Door het meten van het brein brengen we talent in kaart”

Het komst steeds vaker voor dat hele goede voetballers ook de hoogste schoolopleiding kunnen volgen. Dat is geen toeval. Er is een overlap tussen voetbalintelligentie en school intelligentie. Het bedrijf Brainfirst brengt die brein functie in kaart. Oprichter Erik Castien vertelt in Top Names over de toekomst van het voetbal, de lol van werk doen waar je goed in bent en de voorspellende gave van Brainfirst.

Joost Brugmans (Orderchamp): “Als je samen inkoopt sta je sterk”

Bij het kopen van een doorsnee product kijken mensen vooral naar de prijs. Voor iets speciaals speelt de prijs vaak een minder grote rol. Orderchamp is een digitale marktplaats die merken en retailers bij elkaar brengt CEO Joost Brugmans vertelt in Top Names over de trends, de rol van techniek en data en het belang van curatie.

Nilas van Woersem (NextRound): “Onze bokszak met censoren motiveert tot sporten”

Boksen is een intensieve sport waarmee je goed aan je conditie kunt werken. Probleem is dat het slaan tegen een boksbal je niet vertelt of je vooruit gaat. Daar moet NextRound verandering in gaan brengen. Co-founder Nilas van Woersem vertelt in Top Names over data driven boksen, de ontwikkeling van hardware en de toekomst.

Lars Wetemans (Cowboys.nl): “Wij maken recruitment transparanter”

De tijd dat een werkgever een advertentie plaatste om zo een nieuwe medewerker te vinden is voorbij. Tegenwoordig worden recruitment bureau’s ingehuurd. Cowboys.nl is een nieuwe speler in dit veld. Founder Lars Wetemans vertelt in Top Names over schimmige praktijken, data driven werken en transparantie.

Marie-José Hoefmans (Schluss): “Wij geven jou de controle over je data terug”

Je merkt vaak pas hoe iets echt werkt wanneer het verkeerd gaat. Zo blijkt het vrijwel ondoenlijk om informatie van internet te verwijderen.Marie-José Hoefmans vertelt in Top Names hoe Schluss mensen weer controle moet geven over hun data, hoe lang dat nog gaat duren en wat daar voor nodig is.

Victor Swaab (Kickstox): “Wij zijn een data driven game”

Van elke voetbalspeler worden iedere wedstrijd data verzameld. Handig voor de coach en de speler zelf, maar die data kunnen ook de basis vormen van games. Kickstox is zo’n spel. C0-founder Victor Swaab verttelt in Top Names over data, engagement en het verschil tussen gokken en behandigheid.

Edwin Kuiper (eRoutes): “On the fly een wandelgids bouwen”

Dankzij Covid is wandelen populair. Maar elke dag hetzelfde rondje is saai. En hoe weet je hoeveel je eigenlijk loopt? Edwin Kuipers, founder en CEO van e-Routes, vertelt in Top Names hoe hij e-routes bedacht, wat er tot nu toe is gedaan en waar het naartoe moet.