Trend: (Big) Data (Pagina 2)

Vincent Hoogsteder (Objectiv): “We zijn als bedrijf op alle fronten transparant”

Data analyse kan bedrijven helpen hun doel sneller te bereiken. Door hun sites of apps beter te optimaliseren. Vincent Hoogsteder, cofounder en CEO van Objective, vertelt in Top Names over data, ai, de ambitie om te groeien, het voordeel van venture capital en de keus om volledig transparant te opereren.

Avishai Trabelsi (Quicargo): “De transportrevolutie staat nog aan het begin”

Vrachtauto’s die niet compleet gevuld rondrijden is slecht voor het milieu. Daarbij is het zonde van het geld. Quicargo wil hier verandering in brengen. Fouder Avishai Trabelsi vertelt in Top Names over de traditionele transportwereld, het managen van developers, de impact van covid en de ambities.

Rick Schmitz (LTO Network): “Versnellen dankzij open source”

Informatie vastleggen op de blockchain waardoor partijen die elkaar niet vertrouwen toch zaken kunnen doen. Dat is de kern van LTO Network. CEO Rick Schmitz vertelt in Top Names over open source, transparantie, snel gaan en het succes van LTO Network.

Leonieke Verhoog (PublicSpaces): “Een klein stapje in de richting van een gezonder internet”

Youtube, Facebook en Instagram zijn enorm populair. Ze zijn gratis toegankelijk, maar worden wel gerund door commerciële bedrijven. PublicSpaces wil mensen bewust maken van de prijs die ervoor wordt betaald. In een aflevering van Top Names, in het kader van de Dutch MediaWeek, vertelt programmamanager Leonieke Verhoog over de alternatieven, de plannen en ambities voor het komende jaar.

Lars van Wieren (Starred.com): “Wat vinden mensen echt van je bedrijf?”

Vragenlijst hier, enquete daar. Je zou er horendol van worden. Maar het wordt anders wanneer je zeker weet dat er wat met je feedback wordt gedaan. In Top Names een gesprek met Lars van Wieren, founder en CEO van Starred.com, over omgaan met sollicitanten en personeel, meningen serieus nemen, cultuur verschillen en Techleap Rise.

Rick Lamers (Orchest): “We helpen data scientists”

Met een duidelijk idee en een blik op Amerika timmer Orchest aan de weg. Het bedrijf wil data scientist ondersteunen met software. Top Names sprak met co-founder Rick Lamers over de lessen, het doel, open source en remote werken.

Dirk Jonker (Crunchr): “Meer rendement halen uit de energie die je in arbeidsvoorwaarden stopt”

Personeel behouden is een ingewikkelde zaak voor bedrijven. Het begint ermee te snappen wat je personeel belangrijk vindt. Crunchr kan daarmee helpen. Oprichter en CEO Dirk Jonker vertelt in Top Names over elegante wiskunde, de groei van zijn bedrijf, de ambities en het een personeelsuitje waar lang over werd nagepraat.

Pit Janssen (MedApp): “We zorgen dat je de juiste medicijnen hebt en neemt”

Het blijkt voor veel mensen heel lastig te zijn om trouw voorgeschreven medicijnen in te nemen. MedApp probeert daarbij te helpen. Zodat mensen zich beter voelen en verdere zorgkosten kunnen worden bespaard. Co-founder Pit Janssen, zelf apotheker, vertelt in Top Names over therapie trouw, de brede ondersteuning door MedApp en de ambities om Europa te veroveren.

Michel Boerrigter (Plotwise):”Dankzij data en machine learning pakjes efficiënter bezorgen”

Dagelijks worden in Nederland zo’n anderhalf miljoen pakketen bezorgd. Dat resulteert in een wirwar van busjes die af en aan rijden. Plotwise zorgt dat dat efficiënter kan. CEO en founder Michel Boerrigter vertelt in Top Names over consumentengedrag, data, leren in de praktijk en uitbreiding naar het buitenland.

Anniek Schouten (20treeAI): “Onze droom is een succesvol bedrijf en positieve impact op de planeet”

Bomen zijn mooi, maar kunnen ook inde weg staan. Zeker wanneer je elektriciteitsleidingen bovengronds lopen. Analyse van satellietbeelden met hulp van kunstmatige intelligentie kan het probleem lokaliseren. 20treeAI werd daaraan. Co-founder Anniek Schouten vertelt in Top Names over de markt, de praktische toepassingen en de idealen.

Jeroen Kromme (Tailo): “We halen met algoritmes inzichten uit klantgesprekken”

Een goede klantenservice is goud waard. Mensen waarderen een bedrijf aanzienlijk hoger wanneer ze goed worden geholpen. Tailo wil daaraan bijdragen. Co-founder Jeroen Kromme vertelt in Top Names over conversational analytics, cultuuromslag, het binnenhalen van klanten en de blik op het buitenland.

Christy van Beek (AgroCares): “25% meer oogst door betere bodemsamenstelling”

Planten hebben voedsel nodig in de vorm van mest. Maar lukraak mest toedienen kan averechts werken. AgroCares ontwikkelde een bodemscanner waardoor ook minder gefortuneerde boeren hun grond kunnen analyseren. Christy van Beek vertelt in Top Names over hogere opbrengsten, drempels die moeten worden genomen, focus en schaalbaarheid.