Verhuizen staat in de top 3 van meest stressvolle gebeurtenissen in een mensenleven. ScanMovers wil die ervaring zo goed mogelijk maken. Door zich te richten op verhuisbedrijven. Founder en managing director Boyan Nijpels vertelt in Top Names over digitalisering van een traditionele markt, het data spel en uitbreiding in het buitenland.
Een vitamine webshop die alleen spullen verkoopt na middernacht? Dat is verdacht. Ai maakt het mogelijk om dat soort van patronen te ontdekken. Joost van Houten, teamleider bij Slimmer ai, vertelt in Top Names over het nieuwe speuren, de klanten, het verbeteren van werkprocessen en uitbreiden in het buitenland.
Mensen willen kaartjes kopen tegen vooraf vastgestelde prijzen, zonder gedoe op de zwarte markt. En artiesten willen weten wie de mensen zijn die hun kaartjes kopen. GUTS is de partij die dat gat regelen. CEO Maarten Bloemers vertelt in Top Names over tickets op de blockchain, de concurrentie, het effect van Jochem Meyer en de toekomstplannen.
Verwarmingssystemen van grote gebouwen zijn vaak lomp en niet goed ingeregeld. Hero Balancer wil daar verandering in brengen. Met niet alleen een beter systeem, maar ook een grote kostenbesparing tot gevolg. Fouder en CEO Ted Braakman vertelt in Top Names over datapunten, vooruitblikken op het weer en de toekomst in Duitsland.
Dat het pad van een ondernemer niet altijd over rozen gaat kan Michiel van Alkemade over meepraten. Zijn financieel advies app Roos richtte zich aanvankelijk eerst op consumenten. Sinds een paar maanden ligt de focus op het vinden van partners. In Top Names vertelt Alkemade over zijn droom, het belang van psd2 en bereik en de focus op Nederland.
Een kaart is makkelijker te lezen dan een tabel of een spreadsheet. Zeker wanneer het om verschillende data gaat. Diederik Stolk, co-founder van Cartha, vertelt in Top Names over de wil om te winnen, het spelen van realistische war games bij defensie en de voosprong die je kunt pakken wanneer je informatie sneller kan doorgronden. Met hulp van een kaart.
De data die miljoenen gamers wereldwijd produceren kunnen inzichten geven die zowel binnen de game wereld als daarbuiten gebruikt kunnen worden. Het Amsterdamse Newzoo is daarin de wereldleider. CEO en co-founder Peter Warman vertelt in Top Names over data, de toepassingen daarvan, de verkoop van de helft van zijn bedrijf en de toekomst.
De wereld staat voor grote uitdagingen. Innovaties kunnen helpen die op te lossen. Maar waar test je die? Op een festival. Een flexibele tijdelijke mini maatschappij. Innofest helpt hierbij. Founder Anna van Nunen vertelt in Top Names over het idee achter Innofest, de praktijk en haar vertrek. Op zoek naar nieuwe uitdagingen.
Boeren of bouwers die het binnehof plat leggen. Mensen zonder werk. Stikstof maatregelen die het land in verwarring brengen. We leven in roerige tijden. Ondernemer Ronald van de Hoff zag dat tien jaar geleden al aankomen. In Top Names vertelt hij over zijn recente boek ‘Hoera het wordt ingewikkeld’, tips voor een nieuw bestaan en de ambities die hij met het boek heeft.
Iedereen doet het. Online spullen kopen en weer terugsturen wanneer het niet bevalt. Soms zelfs nadat een product gebruikt is. Dan was vroeger vernietiging de oplossing. BuyBay geeft die producten op een slimme manier een tweede kans. Founder Thijs Bosgoed vertelt in Top Names over de loods in Wijchen, de retail in Beverwijk, slimme software en de toekomst.
Veel kleding die wordt gekocht wordt maar een paar keer gedragen. Dat geldt ook voor dure merkkleding. Door die via een marktplaats te verkopen kan de kledingindustrie misschien wat duurzamer worden. Thalita van Ogtrop, founder en CEO van The Next Closet, vertelt in Top Names over haar bedrijf, de ontwikkelingen en de toekomst.
Een hele grote speler op het gebied van online video komt van oorsprong gewoon uit Eindhoven. De JW Player , favoriet bij ongeveer de heft van alle grote media bedrijven, werd gebouwd door Jeroen Wijering. In Top Names vertelt hij over de trends en ontwikkelingen op het gebied van online video en de toekomst van zijn bedrijf.