Trend: Drones

Jan Riemens (Zoomin.TV): “Van adverteren moeten we het niet hebben, van adverteerders wel”

Jongeren zijn vrijwel niet meer te bereiken via de televisie. Dus is het zoeken naar andere wegen om die groep aan te spreken. Drone racen kan uitkomst bieden meent Jan Riemens, de Chief Executive Officer van Zoomin.tv. In Top Names vertelt hij over de drone race wereldkampioenschappen, het bereiken van jongeren en zijn rol binnen het bedrijf.

Richard Ruiterkamp (Ampyx Power): “Van een windmolen zijn alleen de wieken nodig”

Windenergie kan veel efficiƫnter worden opgewekt. Niet met een grote lompe molen, maar met een grote vleugel aan een touw. Ampyx Power werkt al meer dan 10 jaar aan een model. Begin 2018 zal het worden getest in praktijk. Oprichter Richard Ruiterkamp vertelt in Top Names over de vlieger, het vertrouwen van E.ON en de beperkingen van investeringsmaatschappijen.

Jochem Wieringa (AeroVinci): Dronebouwer tegen wil en dank

Drones kunnen uitermate nuttig zijn om gebieden vanuit de lucht te inspecteren. Daarmee kun je bijvoorbeeld boeren gerichte adviezen geven voor bemesting of bewatering. Probleem: het besturen van drones is kostbaar. AeroVinci werkt aan een autonome drone. CEO Jochem Wieringa vertelt in Top Names over zijn missie, de drone en de toekomst.