Trend: Gamification

Jurriaan van Rijswijk (Center for Applied Games): Nederland is een koploper in de game industrie

Spellen waarmee je gedrag kunt veranderen, ofwel applied games, zijn in opkomst. Ervaring leert dat de games echt kunnen werken, waardoor de vraag groeit. Het onlangs geopende Center for Applied Games wil de ontwikkeling verder ondersteunen. Initiatiefnemer Jurriaan van Rijswijk was te gast in Top Names.

Trendwatching zet zelf de trend via een Google+ Hangout on Air

Alweer de 3de editie van de legendarische Twxmas Borrel, groter en leuker dan ooit met het thema “Future Xmas”. Mogelijk gemaakt door Feller Media en United, in het super gezellige Blijburg in Amsterdam 12/12/2013.

Jan de Boer (KPMG): De game-industrie moet groot en internationaal denken

Het hoofdkantoor van KPMG bood onderdak voor Games for Health 2013. Twee dagen 400 enthousiastelingen, bevlogen bouwers, wetenschappers, medisch geschoolden en mensen uit het bedrijfsleven bij elkaar. De perfecte voedingsbodem voor groei. Aldus Jan de Boer, partner bij KPMG.

Games For Health: voor kostendekking gaat de geldkraan open, preventie ligt lastiger

Als we gezonder leven, als we gezonder zijn, dan hoeven we minder een beroep te doen op de gezondheidszorg. En zijn overheid, verzekeraars en anderen uiteindelijk goedkoper uit. En toch is het moeilijk om geld op te halen voor games die jongeren meer laten bewegen of hun eetpatroon te veranderen. Is het lastig om spelen »

Renato Valdés Olmos (Human): “Wij willen de grootste health database van de wereld worden”

Human, een nieuwe app op je telefoon, moet ervoor gaan zorgen dat iedereen elke dag 30 minuten beweegt. Bedenkers Renato Valdés Olmos en Paul Veugen werken vanuit San Francisco aan hun idee. Valdés Olmos was even terug in Nederland en schoof aan bij Top Names.

Fast Moving Targets op Games For Health (dag 1)

Games For Health Europe is een tweedaags congres over gezondheid en spelen. Fast Moving Targets interviewt een groot deel van de sprekers. Over de kracht van games in de gezondheidszorg, over de trends en natuurlijk over de producten. Ga er even voor zitten en kijk mee naar dag 1! (En als je klaar »

Gijsbregt Brouwer (Sportnext.nl): “Door social worden sporters mediamerkjes”

Gijsbregt Brouwers enthousiasme voor de rol van innovatie en sociale media binnen sport brandt als het Olympisch vuur. Dat blijkt uit deze aflevering van Top Names, waarin hij met Erwin Blom en Roeland Stekelenburg in gesprek gaat over angsten en eisen, maar ook over de manier waarop sociale media de waarde van sport voeden.

Guido Cramer (Fanminds): “We activeren fans en zetten gamification in als versterker”

Guido Cramer is eigenaar van Fanminds, alwaar hij fans identificeert en activeert voor zijn klanten. Dat zijn geen bands of topsporters, maar bedrijven die de loyaliteit van hun klanten willen vergroten. In deze Top Names vertelt Cramer hoe Fanminds daarbij te werk gaat.

Thomas van Manen (ViNT): “Game-elementen verhogen de betrokkenheid van je publiek”

Thomas van Manen is gamer maar heeft er ook z’n werk van gemaakt. Na zijn studie ging hij als analist aan de slag om de businessimpact van games bloot te leggen. In deze Top Names vertelt hij hoe de inzet van game-elementen in bedrijfsvoering de betrokkenheid van publiek kan verhogen.