Trend: Gamification (Pagina 3)

Wiggert de Haan (Roamler): We willen de beste startup van Nederland zijn

Mooi, een startup met grote ambities. De wereldwijde plannen voor Roamler liggen in het verschiet. En ze willen de beste zijn, vertelt Wiggert de Haan. Roamler is een app waarmee bijna 5000 mensen kleine taken verrichten voor bedrijven en organisaties.

Jurriaan van Rijswijk: Wie is de apotheker van de toekomst als games medicijn worden?

Verhalen vertellen is van alle tijden, spelletjes spelen is van alle tijden en verzamelen hebben we altijd gedaan. We zijn alleen een tijdje vergeten hoe belangrijk games zijn. Gelukkig gaat dat weer langzaamaan beter, vertelt Jurriaan van Rijswijk in Top Names.

Terug & Vooruit: Johan Voets (CTO van Foodzy) hoopt op gedragsverandering op basis van datastromen.

Mensen verzamelen dankzij allerlei apps ongemerkt steeds meer data. Of het nu over hun reisgedrag, hun luistergedrag, hun eetgedrag of wat anders is. Die data opgeteld vormen een schat aan informatie. Maar ook op individueel vlak vertellen de gegevens heel veel over onszelf. Johan Voets ziet kansen. Kansen op het terrein van grondige data-analyse en daaraan gekoppeld zelfs mogelijk impulsen om gedrag te veranderen.

Terug & Vooruit: Meindert Bussink (eigenaar Mindnote) verwacht veel van gamification

Langzaam maar zeker krijgt de do-it-yourself-wereld voor muzikanten steeds meer vorm. Wanneer daar dan komend jaar nog meer spelelementen, in de vorm van gamification, aan worden toegevoegd gaat het helemaal de goede kant op. Het zal steeds leuker worden om nieuwe dingen te leren. Meindert Bussink is een gelukkig man.

Marjolijn Kamphuis: Foodzy is speels met eten en gezondheid bezig zijn

Foodzy is een Nederlandse startup die internationaal aan de weg timmert. Het is een dienst die je helpt je eetgedrag te monitoren en – indien gewenst – te veranderen. Marjolijn Kamphuis te gast in Top Names van Fast Moving Targets.

Bericht uit de Dutch Game Garden

Alper Çuğun bericht over het kloppend hart van de gamescene in Utrecht: de Dutch Game Garden.

Leonieke Verhoog (VPRO): online (1) + offline (1) = 3

Een mooi verhaal van Leonieke Verhoog: hoe online en offline elkaar versterken. En hoe ‘the internet of things’ werkelijkheid wordt.

Crowdfunding gaat om de gunfactor en dus om het persoonlijk verhaal

Hoe mooi je idee ook, hoe goed je plan ook, hoe waardevol je doel, als je crowdfunding wilt inzetten is een persoonlijk verhaal cruciaal. Zonder gunnen geen succes.

Maarten Korz (Rabobank): Laat gamification meer dan truc zijn

Gamification is mooi, maar niet de oplossing voor alles, vertelt Maarten Korz van de Rabobank. Een #fmtessential

Adam Curry zet donaties in als verdienmodel

Wie? Adam Curry Wat? The Big App Show: een videoprogramma over iPhone apps (eerst zeven, nu één à twee dagen per week). Voormalig MTV-presentator Adam Curry, tegenwoordig internet-ondernemer, vertelt in iedere “appisode” in twee tot vier minuten over een app waar hij zelf enthousiast over is. In full-screen demo’s legt hij »

Iskander Smit (info.nl): waar ik naar kijk voor de diensten van de toekomst

Drie trends, drie presentaties. Waar Iskander Smit van Info.nl naar kijkt bij het ontwikkelen van nieuwe diensten en het denken over nieuwe businessmodellen. Over diensten, data en speelse interactie. Een #fmtessential.

Cinecrowd: crowdfunding is het begin!

Wie Het in februari 2011 opgerichte crowdfunding platform voor documentaire en film  Cinecrowd. Cinecrowd wist in de eerste 100 dagen van haar bestaan 50.000 euro ‘op te halen’ waarmee vijf korte films konden worden gefinancierd. De non-profit stichting wordt bestierd door vier fulltime (onbetaalde) krachten en een hoop andere vrijwilligers. “Ons primaire doel ligt »