Trend: Mediabedrijf

Cynthia Schultz (Structuurjunkie): “Als mensen structuur willen dan moeten ze bij mij zijn”

Of het nu beauty is of structuur in het leven, Cynthia Schultz weet er veel van. Als deskundige weet ze haar kennis te gelde te maken. Vroeger middels advertenties, vandaag de dag via online trainingen. In Top Names vertelt Schultz over haar bedrijf Structuurjunkie, kennis die overal te vinden is, rust in je hoofd en het vermijden van pijn.

Media-ondernemer Willem Sijthoff: “Je moet gaan voor marktleiderschap in de niche”

Willem Sijthoff is een duizendpoot: uitgever, vastgoedeigenaar, liefhebbervan kunst en cultuur en maatschappelijk betrokken. In Top Names vertelt hij over de ontwikkeling van de oude Amsterdamse Diamantbeurs, het uitgeversvak en de zorgen voor de toekomst.

Gerard Dielessen (NOC*NSF): “Sportbonden moeten een antwoord hebben op een steeds digitalere en individuelere wereld”

Grote bedrijven en instituties worstelen met de digitalisering van de samenleving. Maar langzaam maar zeker weten ook zij zich aan te passen. Algemeen directeur van het NOC*NSF Gerard Dielessen vertelt in Top Names over kansen, mogelijkheden, transparantie en wat er inmiddels al is veranderd.

Slaven Mandic (Wayne Parker Kent): “Meer betalen voor minder advertentiebereik, dat model houdt geen stand”

Wayne Parker Kent is in vijf jaar tijd uitgegroeid tot een bedrijf van formaat. Met 100 medewerkers en een heuse HR manager telt de online uitgever echt mee. Partner Slaven Mandic vertelt in Top Names over de plannen in het buitenland, Het aandeel vanMediahuis, de overname van One More Thing en de verschuiving van puur content naar content en techniek.

In één keer naar alle platforms met Restream

Eerder deze week in de Handpicked had ik het over Franz. Met Franz kun je je communicatie-apps als WhatsApp, Telegram en Slack in één tool onderbrengen. Restream wil de thuisbasis voor streams zijn. Maar dan niet geredeneerd vanuit de ontvanger, maar vanuit de zender.

Combineer de kracht van de professional met de betrokkenheid van de amateur

Veel media hebben het moeilijk, maar de regionale en lokale media hebben het extra moeilijk. Dat kranten verdwijnen is jammer.

En daarom is ieder initiatief dat probeert goede journalistiek van de grond te krijgen mooi. Zoals Wikitribune van Jimmy Wales van Wikipedia. Wales heeft de afgelopen jaren geconstateerd dat burgerjournalistiek maar beperkt van de grond komt. Onder meer door tijdgebrek van de deelnemers. En dus zoekt hij de oplossing in de combinatie van een gecrowdfunde journalist met een community van betrokkenen.

“De formule voor succes bestaat niet”

Veel mensen met zakelijk succes hebben het over timing. Ik vind dat de factor geluk of toeval te weinig wordt benoemd. Want hoeveel ondernemers zijn er die meerdere opeenvolgende malen echt succesvol waren?
Het is met name daarom interessant om te zien hoe het de Correspondent zal vergaan bij zijn internationale activiteiten. De Engelstalige The Correspondent zal na een eerste onderzoek vanuit Amerika gaan worden uitgerold. Want ook van De Correspondent kun je precies beschrijven waarom het in deze politieke en media tijd een succes is geworden. Maar kun je die Nederlandse formule naar de Verenigde Staten verplaatsen?

Anchor innoveert radio

Aandacht voor Anchor. Het is altijd afwachten wat er blijft hangen van een nieuwe tool, maar dit voegt Anchor aan het radiospectrum toe, ze noemen zichzelf Radio 2.0.

Is live TV echt zo dood? YouTube en Vice denken van niet!

Er zijn mensen die tv al hebben doodverklaard. Dat het kijken naar de tv-zenders zoals we die al lang kennen daalt, staat als een paal boven water. Dat laten alle cijfers zien. Maar is het daarmee een sterfhuis?

Jan Riemens (Zoomin.TV): “De trends? Hogere kwaliteit, betere curatie, meer live”

Zoomin.TV was in 1999 een pionier. Toen al stortte het bedrijf zich op inline video. Inmiddels is het uitgegroeid tot het tiende online videobedrijf ter wereld. Oprichter Jan Riemens vertelt in Top Names over de verkoop van het bedrijf, trends in online video, ontwikkelingen voor adverteerders en de toekomst.

Deniz Alkaç (Bruut Amsterdam): “De merken van nu zijn de mediabedrijven van de toekomst”

Reclame is uit, content is in. Dat is althans de stelling van Deniz Alkaç en hij kan het weten want hij bouwde op dit concept zijn succesvolle bedrijf Bruut Amsterdam. Bruut Amsterdam is een format,- en productiehuis waar branded content formats en webseries worden ontwikkeld en geproduceerd. In Top Names vertelt Alkaç over kernwaarden, tv, content en de toekomst.

Richard Kastelein: Internet heeft de waardeketen van tv op z’n kop gezet #Groningenspecial

Afgelopen week was Top Names op bezoek in Groningen. Negen lokale innovatieve bedrijven schoven bij Top Names On Tour vanuit het mooie EMG Faktors. In deze aflevering ondernemer Richard Kastelein van onder meer The Hackfest.