Trend: Mediabedrijf (Pagina 2)

Red de journalistiek, neem een robot

De toekomst van de journalistiek staat op het spel. Gaan we het redden met losse artikelverkoop? Nee, robots zijn het antwoord! Een verslag van de Nationale Uitgeefdag.

Wat de nieuwsindustrie van de muziek kan leren

Dirk de Clippeleir heeft, ondanks de recente positieve signaaltjes, geen idee of de muzieksector überhaupt nog ooit uit de crisis gaat komen. En zijn landgenoot Peter Vandermeersch heeft voor de nieuwssector evenmin een “silver bullet” voor handen. Twee Belgen beschouwen het verwoeste speelveld.

Kijktips: Interview ex CEO McDonald’s, Bitcoins en Daan Windhorst bij TEDx

Te ‘Fast Moving’ om de enorme massa uitgekomen internet video’s bij te houden? Deze vier mag je in ieder geval volgens WappZapp niet missen deze week: een interview met ex CEO van McDonald’s, alles wat je moet weten over de Bitcoins, het grote social media experiment én de veelbesproken TED Talk van Correspondent Windhorst.

Kijktips: journalistieke startup’s in Duitsland, Nederland is uit recessie en ‘the untold story’ over de Islam

Te ‘Fast Moving’ om de enorme massa uitgekomen internet video’s bij te houden? Deze drie mag je in ieder geval volgens WappZapp niet missen deze week: een journalistieke startup uit Duitsland, Nederland uit de recessie en ‘the untold story’ over de Islam.

Eric van den Berg (isimediaNL): Mensen stellen online hun eigen geloofpakket samen

Ook de kerk, of wellicht zelfs ook het het geloof verandert onder invloed van de digitalisering. Eric van den Berg van Katholiek.nl en Mijnkerk.nl vertelt erover in Top names. “De trend die ik zie dat steeds meer mensen online hun eigen geloof pakketje gaan samenstellen en daar een community omheen bouwen.”

Social business expert Jochem Koole: Strak hiërarchische organisaties passen niet bij deze tijd

Vroeger wilde elk bedrijf een website, nu is webcare het toverwoord. Maar volgens Jochem Koole is dat al weer achterhaald vertelt hij in Top Names. Social Business, daar draait het om. Ofwel met sociale media een bijdrage leveren of proberen te leveren aan de doelstellingen van de organisatie. Niet door een speciale afdeling, maar breed gedragen door zoveel mogelijk mensen in het bedrijf.

Oproep: maak Journalia succesvol

Nieuws is niet langer de vanzelfsprekende “drager” voor commercieel succes. Integendeel. Maar wat dan? Wat is er anno 2014 wél nodig om een journalistiek platform succesvol te exploiteren? Uit welke essentiële onderdelen bestaat een organisatie die zich hierop richt?Tijd voor een gezamenlijke brainstorm.

Van magazine naar persoonlijke blog

Hoofdredacteuren, stylisten en journalisten van kranten en tijdschriften: het zijn invloedrijke mensen. Vanuit hun papieren product hebben ze jarenlang deze invloed uit kunnen oefenen. Nu de tijdschrift oplages onder druk staan proberen veel ‘print’ mensen hun plek online te vinden. Ik merk dat dagelijks: ik krijg veel verzoeken van (print)mensen om ze te helpen met het »

Dirkzwager advocaten en notarissen: ‘We zijn ook uitgever geworden.’

Hoe speel je je als bedrijf in de kijker? Zeker wanneer de klanten niet meer vanzelf binnenstromen. Dirkzwager advocaten en notarissen koos voor het delen van hun kennis. Jeroen Zweers en Pieter Sonneveld vertellen in Top Names over het hoe en waarom.

De early adopter zit bij Armada Music van Armin van Buuren in de genen

Eveline van der Steen is head of social media bij Armada Music, het muziekbedrijf van Armin van Buren dat niet alleen de top-dj vertegenwoordigt, maar nog 25 labels en honderden artiesten. Ze heeft een afdeling waar nog zes mensen werken. Ze sprak op het Mediapark Jaarcongres en schoof bij Top Names aan, bekijk hier alle interviews. Early adopter zijn, zit Armada in de genen.