Trend: Mediabedrijf (Pagina 2)

Deniz Alkaç (Bruut.tv): “Je kunt als merk in 2014 niet meer zonder YouTube strategie”

Deniz Alkaç was 16 jaar toen hij school de rug toe keerde. Hij kreeg op dat moment een baan aangeboden bij BNN. Zijn moeder, zelf ook ondernemer, regelde de dispensatie voor de leerplicht. Haar visie: “Het klaslokaal is de wereld, daarom geloven wij thuis niet zozeer in het medium school.” Het pakte goed uit. Deniz werkte een paar jaar voor onder meer BNN en 538, “mijn droom”, maar raakte toch verveeld en is inmiddels een eigen bedrijf gestart. Bruut.tv, een video productiebedrijf dat zich voornamelijk richt op het web.

Marck Feller (Feller Media): “De best bekeken online video’s zijn van professionals”

Feller Media richt zich op online video. Sterk inhoudelijk gedreven, maar met een prijskaartje waar televisie om zou lachen. Zo brengt Feller Media TEDx Amsterdam in beeld. Maar verzorgt ook een Google Hangout met Marco Borsato en komt binnenkort met een grote online live talkshow. Oprichter Marck Feller was te gast in Top Names. Een gesprek over kansen en gevaren.

De waarde van likes, loves en shares

Wat is een gesponsord bericht op een Facebookpage waard? Of een Instagram foto van iemand met 1.000.000 volgers waar jouw product op staat? Om als brand marketeer waar voor je geld te krijgen moet je van tevoren doelen stellen. En vervolgens alles door (laten) meten. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan als het gaat »

Google & social: van “Grootste Fout” tot “Logisch Verband”

Google+ lijkt nog steeds de vreemde eend in de bijt van socialmedia. Hoewel het aantal accounts inmiddels indrukwekkend is, is de dienst nog lang niet zo’n vanzelfsprekende socialmedia-plek als Facebook of Twitter. Waarom is Google überhaupt dit al overvolle strijdperk binnengetreden?

Trendwatching zet zelf de trend via een Google+ Hangout on Air

Alweer de 3de editie van de legendarische Twxmas Borrel, groter en leuker dan ooit met het thema “Future Xmas”. Mogelijk gemaakt door Feller Media en United, in het super gezellige Blijburg in Amsterdam 12/12/2013.

Internet verandert alles. Maar jullie kijken nog wel gewoon 215 minuten tv per dag!

Even terugblikken. Even samenvatten. Wat hebben de afgelopen twintig jaar internet voor bewegend beeld betekend? Voor video, voor televisie? Het opheffen, het stopzetten van de kabelraden symboliseert de veranderingen. Afgelopen zaterdag was de laatste conferentie van de instelling die het publiek een stem gaf bij het aanbod van kabelaars. De schaarste moest goed en verstandig bewaakt worden. Maar die schaarste is er niet meer. En internet speelt daar een belangrijke rol in. Welke andere ontwikkelingen hebben we gezien door internet?

Red de journalistiek, neem een robot

De toekomst van de journalistiek staat op het spel. Gaan we het redden met losse artikelverkoop? Nee, robots zijn het antwoord! Een verslag van de Nationale Uitgeefdag.

Wat de nieuwsindustrie van de muziek kan leren

Dirk de Clippeleir heeft, ondanks de recente positieve signaaltjes, geen idee of de muzieksector überhaupt nog ooit uit de crisis gaat komen. En zijn landgenoot Peter Vandermeersch heeft voor de nieuwssector evenmin een “silver bullet” voor handen. Twee Belgen beschouwen het verwoeste speelveld.

Kijktips: Interview ex CEO McDonald’s, Bitcoins en Daan Windhorst bij TEDx

Te ‘Fast Moving’ om de enorme massa uitgekomen internet video’s bij te houden? Deze vier mag je in ieder geval volgens WappZapp niet missen deze week: een interview met ex CEO van McDonald’s, alles wat je moet weten over de Bitcoins, het grote social media experiment én de veelbesproken TED Talk van Correspondent Windhorst.

Kijktips: journalistieke startup’s in Duitsland, Nederland is uit recessie en ‘the untold story’ over de Islam

Te ‘Fast Moving’ om de enorme massa uitgekomen internet video’s bij te houden? Deze drie mag je in ieder geval volgens WappZapp niet missen deze week: een journalistieke startup uit Duitsland, Nederland uit de recessie en ‘the untold story’ over de Islam.

Eric van den Berg (isimediaNL): Mensen stellen online hun eigen geloofpakket samen

Ook de kerk, of wellicht zelfs ook het het geloof verandert onder invloed van de digitalisering. Eric van den Berg van Katholiek.nl en Mijnkerk.nl vertelt erover in Top names. “De trend die ik zie dat steeds meer mensen online hun eigen geloof pakketje gaan samenstellen en daar een community omheen bouwen.”

Social business expert Jochem Koole: Strak hiërarchische organisaties passen niet bij deze tijd

Vroeger wilde elk bedrijf een website, nu is webcare het toverwoord. Maar volgens Jochem Koole is dat al weer achterhaald vertelt hij in Top Names. Social Business, daar draait het om. Ofwel met sociale media een bijdrage leveren of proberen te leveren aan de doelstellingen van de organisatie. Niet door een speciale afdeling, maar breed gedragen door zoveel mogelijk mensen in het bedrijf.