Trend: Platform

Jeroen Verkroost (Adoptiq): “Wij helpen adverteerders in print hun doelgroep te bereiken.”

De achterpagina van de Telegraaf blijft een favoriete plek voor veel adverteerders. De grootste krant van Nederland betekent veel bereik. Maar het is de vraag of je de gewenste doelgroep niet beter en goedkoper kunt bereiken. Adoptiq helpt daarbij. COO Jeroen Verkroost vertelt in Top Names overadvertenties, doelgroepen en de klik daartussen.

Ruben Timmerman (Springest): “We hebben Sanoma weer uitgekocht”

Twee├źnhalf jaar geleden ontving leer platform Springest een investering van Sanoma. Inmiddels wordt Sanoma weer uitgekocht en is Springest hard op weg om heel groot te worden in Duitsland. Founder Ruben Timmerman vertelt in Top Names over leren, holacracy, hobbels op de weg en de buitenlandse ambities.

Eline Leijten (Plugify): “Bij ons boek je een band in een handomdraai”

Een bruiloft, een personeelsfeest of de opening van een winkel. Allemaal gelegenheden waarbij muziek bijdraagt aan de feestvreugde. Muziek die je sinds dit jaar kunt boeken via de site Plugify. Een platform met een gevarieerd aanbod wat slechts 12% boekingskosten rekent. Founder en CEO Eline Leijten vertelt in Top Names wat haar drijft en wat de plannen en ambities zijn.

Bas de Haas (Chordify): “Ook voor muziekplatforms geldt: the winner takes it all”

Het Groningse Chordify helpt muziekliefhebbers wereldwijd de akkoorden van hun favoriete liedjes te achterhalen. Dankzij de inzet van kunstmatige intelligentie gaat dat inmiddels beter dan ooit. Nu is dan ook de tijd aangebroken om snel te groeien. Een crowdfunding campagne en een investeerder moeten daarbij helpen. CEO Bas de Haas vertelt in Top Names over techniek concurrentie en overleven.