Trend: Platform

Martine de Ridder (Fashiolista): “Het oude succes is zowel een vloek als een zegen”

Instagram, vlogs en Pinterest. Als je als jonge vrouw inspiratie op wil doen voor nieuwe kleding dan zijn dat de plekken waar je wezen moet. Vroeger kwamen die vrouwen samen op een site als Fashiolista. Ondernemer Martine de Ridder vertelt in Top Names over hoe zij de site nieuw leven in gaat blazen, de nieuwe doelgroep en een eigen checkout op het platform.

Laurens van Dort (Fairf): “We leveren duurzame verf op maat”

Even een muur verven lijkt zo simpel. Maar het begint vaak met veel keuzestress: welke soort verf, welke kleur? Fairf wil al die stress wegnemen. Door het keuzemoment online te leggen en de duurzame verf binnen een dag thuis te bezorgen. Founder Laurens van Dort praat in Top Names over de verf ervaring, inspiratie en zijn ambities.

Kevin Vink (Uscoutfor): “Opa en oma krijgen straks automatisch de doelpunten van kleinzoon opgestuurd”

Een doelpunt van Ronaldo is leuk, maar een doelpunt van je eigen kleinzoon misschien nog wel leuker. Een app met geautomatiseerde doelpunt technologie moet dat idee werkelijkheid maken. Oud voetballer Kevin Vink, co-founder van Uscoutfor, vertelt in Top Names over onderaan beginnen, de held van de club en de ambities voor zijn bedrijf.

Jeroen Verkroost (Adoptiq): “Wij helpen adverteerders in print hun doelgroep te bereiken.”

De achterpagina van de Telegraaf blijft een favoriete plek voor veel adverteerders. De grootste krant van Nederland betekent veel bereik. Maar het is de vraag of je de gewenste doelgroep niet beter en goedkoper kunt bereiken. Adoptiq helpt daarbij. COO Jeroen Verkroost vertelt in Top Names overadvertenties, doelgroepen en de klik daartussen.

Ruben Timmerman (Springest): “We hebben Sanoma weer uitgekocht”

Twee├źnhalf jaar geleden ontving leer platform Springest een investering van Sanoma. Inmiddels wordt Sanoma weer uitgekocht en is Springest hard op weg om heel groot te worden in Duitsland. Founder Ruben Timmerman vertelt in Top Names over leren, holacracy, hobbels op de weg en de buitenlandse ambities.

Eline Leijten (Plugify): “Bij ons boek je een band in een handomdraai”

Een bruiloft, een personeelsfeest of de opening van een winkel. Allemaal gelegenheden waarbij muziek bijdraagt aan de feestvreugde. Muziek die je sinds dit jaar kunt boeken via de site Plugify. Een platform met een gevarieerd aanbod wat slechts 12% boekingskosten rekent. Founder en CEO Eline Leijten vertelt in Top Names wat haar drijft en wat de plannen en ambities zijn.

Bas de Haas (Chordify): “Ook voor muziekplatforms geldt: the winner takes it all”

Het Groningse Chordify helpt muziekliefhebbers wereldwijd de akkoorden van hun favoriete liedjes te achterhalen. Dankzij de inzet van kunstmatige intelligentie gaat dat inmiddels beter dan ooit. Nu is dan ook de tijd aangebroken om snel te groeien. Een crowdfunding campagne en een investeerder moeten daarbij helpen. CEO Bas de Haas vertelt in Top Names over techniek concurrentie en overleven.