Trend: Platform

Jarell Habets (Shypple): “Wij maken het verschepen van vracht makkelijker, transparanter, sneller en goedkoper”

Er bestaan markten waar de digitalisering nog niet echt grip op heeft gekregen. Vrachtvervoer in de scheepvaart is zo’n markt. Het Nederlandse Schypple probeert daar verandering te brengen. Founder Jarell Habets vertelt in Top Names over het openbreken van een traditionele industrie en wat daar bij komt kijken.

Sabine van der Plas (Sweek): “Wat YouTube is voor video’s zijn wij voor verhalen en fictie”

Jongeren lezen niet wordt wel gezegd, maar Sweek.com bewijst het tegendeel. Door lezen sociaal te maken en lezers een stem te geven vonden in nog geen jaar tijd al 130.000 lezers het platform interessant genoeg om regelmatig te bezoeken. Co-founder Sabine van der Plas vertelt in Top Names onder andere over sociaal lezen, mobile first en de toekomstplannen.

Jochem Wijnands (TRVL): “Word je eigen reisagent en verdien daar aan”

TRVL transformeerde in vier jaar tijd van reis magazine op de iPad naar peer to peer reis booking platform. TRVL gaat amateur reisagenten geld opleveren. CEO Jochem Wijnands vertelt in Top Names over de overname door Apple, lessen en fouten en de ambitie voor de toekomst.

Floris van Hoogenhuyze (Barqo): “Wij zijn een deelplatform voor boten”

De zomer komt er aan, er kan weer gevaren worden. Ook als je zelf niet in het bezit bent van een boot. Via Barqo kun je eenvoudig een boot huren van iemand die er wel één in bezit heeft. Floris van Hoogenhuyze, co-founder van het deelplatform, vertelt in Top Names over de groei van Barqo, de concurrentie en de verouderde wet- en regelgeving.

Tim Remmerswaal (Beer in a Box): “Onze bierbox ontwikkelt zich met jouw smaak mee”

Na rosé en gin & tonic kun je je tegenwoordig onderscheiden met bier. Speciaalbier wel te verstaan. Beer in a Box biedt een online abonnement voor speciaalbieren. Co Founder Tim Remmerswaal vertelt in Top Names over het voordeel van niet kunnen kiezen, smaakprofielen en de overeenkomst tussen Spotify en Beer in a Box.

Maurice Jongmans (Online Betaalplatform): “Wij zijn een innovatieve betaaldienstverlener”

Iedereen die online wel eens een aankoop doet krijgt te maken met betaal dienstverleners. Online Betaalplatform is één van die dienstverleners. Directeur Maurice Jongemans vertelt in Top Names over betalingen van consument naar consument, het gat in de markt en hoe hij Europa wil gaan veroveren.

Martine de Ridder (Fashiolista): “Het oude succes is zowel een vloek als een zegen”

Instagram, vlogs en Pinterest. Als je als jonge vrouw inspiratie op wil doen voor nieuwe kleding dan zijn dat de plekken waar je wezen moet. Vroeger kwamen die vrouwen samen op een site als Fashiolista. Ondernemer Martine de Ridder vertelt in Top Names over hoe zij de site nieuw leven in gaat blazen, de nieuwe doelgroep en een eigen checkout op het platform.

Laurens van Dort (Fairf): “We leveren duurzame verf op maat”

Even een muur verven lijkt zo simpel. Maar het begint vaak met veel keuzestress: welke soort verf, welke kleur? Fairf wil al die stress wegnemen. Door het keuzemoment online te leggen en de duurzame verf binnen een dag thuis te bezorgen. Founder Laurens van Dort praat in Top Names over de verf ervaring, inspiratie en zijn ambities.

Kevin Vink (Uscoutfor): “Opa en oma krijgen straks automatisch de doelpunten van kleinzoon opgestuurd”

Een doelpunt van Ronaldo is leuk, maar een doelpunt van je eigen kleinzoon misschien nog wel leuker. Een app met geautomatiseerde doelpunt technologie moet dat idee werkelijkheid maken. Oud voetballer Kevin Vink, co-founder van Uscoutfor, vertelt in Top Names over onderaan beginnen, de held van de club en de ambities voor zijn bedrijf.

Jeroen Verkroost (Adoptiq): “Wij helpen adverteerders in print hun doelgroep te bereiken.”

De achterpagina van de Telegraaf blijft een favoriete plek voor veel adverteerders. De grootste krant van Nederland betekent veel bereik. Maar het is de vraag of je de gewenste doelgroep niet beter en goedkoper kunt bereiken. Adoptiq helpt daarbij. COO Jeroen Verkroost vertelt in Top Names overadvertenties, doelgroepen en de klik daartussen.

Ruben Timmerman (Springest): “We hebben Sanoma weer uitgekocht”

Tweeënhalf jaar geleden ontving leer platform Springest een investering van Sanoma. Inmiddels wordt Sanoma weer uitgekocht en is Springest hard op weg om heel groot te worden in Duitsland. Founder Ruben Timmerman vertelt in Top Names over leren, holacracy, hobbels op de weg en de buitenlandse ambities.

Eline Leijten (Plugify): “Bij ons boek je een band in een handomdraai”

Een bruiloft, een personeelsfeest of de opening van een winkel. Allemaal gelegenheden waarbij muziek bijdraagt aan de feestvreugde. Muziek die je sinds dit jaar kunt boeken via de site Plugify. Een platform met een gevarieerd aanbod wat slechts 12% boekingskosten rekent. Founder en CEO Eline Leijten vertelt in Top Names wat haar drijft en wat de plannen en ambities zijn.