Trend: Platform

Bart Heilbron (BlueConic): “Wij helpen je je klanten leren kennen”

Iedereen die op een site komt laat sporen achter. Bij grote bedrijven zijn dat soms heel veel sporten. BlueConic verzamelt die sporen en bouwt helder klantprofielen. CEO Bart Heilbron vertelt in Top Names over de voordelen van het leren kennen van je klanten, adverteren op maat, de groei van BlueConic en werken in Amerika.

Sam Feldt (Fangage): “Wij zorgen dat je altijd direct contact met je fans kunt hebben”

Als artiest is het heel waardevol te weten waar je fans wonen. Maar het is nog beter wanneer je ze ook direct een bericht kunt sturen wanneer je komt optreden in de buurt. Fangage maakt het mogelijk. Bedenker en gebruiker Sam Feldt vertelt in Top Names over social media, het belang van data en het contact met fans.

Marnix Broer (StuDocu): “We zetten met 50 miljoen aan investering in op snelle groei”

Er zijn niet veel Nederlandse bedrijven die 50 miljoen dollar aan investeringsgeld hebben weten op te halen, maar StuDocu is het gelukt. Het platform waar studenten studie aantekeningen kunnen uitwisselen houdt zich dan ook aan alle beloften. CEO Marnix Broer vertelt over de groei, het geld, de studenten en de toekomstplannen.

Wybo Wijnbergen (infinitSpace): “Wij creëren flexibele kantooromgevingen”

Dankzij corona hebben veel mensen thuis werken ontdekt. Het is dan ook de vraag of straks, wanneer het weer mag, iedereen weer terug zal keren naar kantoor. Een zekere flexibiliteit van de kantoormarkt is dan ook gewenst. Dat is wat InfinitSpace levert. CEO Wybo Wijnbergen vertelt in Top Names over het white label, de visie en de toekomst.

Simon Bushell (Sympower): “Op weg naar een flexibeler energiemarkt”

Wanneer het heel koud is zet iedereen de verwarming hoger. De extra stroom wordt geleverd door kolen- of gascentrales. Maar in de toekomst zal dat niet meer gaan. De hoeveelheid zonne- of windenergie op een bepaald moment ligt vast. Sympower werkt aan een oplossing. CEO Simon Bushell vertelt in Top Names over flexibele stroom, internationaal opereren en de stappen die nog gezet moeten worden.

Wesley de Kruijff (Anyways): Flexibel rijden voor vrijwel iedereen

Een auto blijft handig, maar is ook duur. Met private lease weet je waar je aan toe bent qua kosten, maar je bent vaak zeker twee jaar gebonden aan het contract. Anyways biedt een alternatief. Founder en CEO Wesley de Kruijff vertelt in Top Names over het platform, de voordelen, de ambities voor de toekomst en waarom je nog gene elektrische auto via Anyways kunt huren.

Edy Bruinooge (IBANXS): “Wij willen de rails van het internationale betalingsverkeer zijn”

Nederlanders zijn dol op betalen met IDEAL. Het is snel, makkelijk en veilig. Een internationale betaling waarbij je Paypal of je creditcard moet gebruiken voelt snel minder prettig. IBANXS wil dat verhelpen. CCO Edy Bruinoge vertelt in Top Names over de wet van de remmende voorsprong, de benodigde PSD2 vergunning en fouten uit het verleden die niet meer gemaakt worden.

Marco Aarnink: “Door met Print bij ons plan te blijven, zijn we blijven groeien”

Veel ondernemers zouden er moedeloos van worden: je begint een bedrijf met veel klanten in de evenementenbranche en dan barst de corona crisis los. Je bestaat nog niet lang genoeg om in aanmerking te komen voor compensatie. Maar Marco Aarnink, founder van Print.com, liet het hoofd niet hangen. In Top Names vertelt hij over de internationale ambities, zijn lessen van de markt, het belang van een goed verhaal en zijn passie voor print.

Quintus Willemse (The Share Council): “Maak medewerkers mede-eigenaren van een bedrijf”

Werken bij een bedrijf waar alleen de baas of de aandeelhouders rijk worden is vaak niet zo stimulerend. Het zorgt bovenden voor grote verschillen in rijkdom. The Share Council wil daar verandering in brengen. Founder Quintus Willemse vertelt i Top Names over zijn missie, de doelgroep en de voordelen van delen.

Stefan de Groot (Petje.af): “Het wordt steeds normaler om te betalen voor content”

Precies dat kunnen maken waar je altijd van droomde en er dan ook nog voor betaald worden. Soms zelfs heel goed betaald worden. Dat maakt Petje.af mogelijk. Founder Stefan de Groot vertelt over het plaform, de verdwijnende schroom om mensen om geld te vragen, succesfactoren en zijn ambities voor de toekomst.

Anouk Roohé (Meetingselect): “We willen de Booking voor meetings worden”

De wereld van de zakelijke events loopt niet altijd voorop qua organisatie. Daar wil Meetingselect verandering in brengen. Co-founder Anouk Roohé vertelt in Top Names over wat het bedrijf onderscheid van anderen, groeien ondanks corona en de brandende ambities.

Doki Tops (Utomik):”Wij willen de gaming community dienen én onafhankelijk blijven”

Het voelt bijna oneerlijk: jarenlang tegen de stroom in knokken om je ideaal te verwezenlijken en dan komt Microsoft opeens met eenzelfde plan: een Netflix-achtig platform voor games. Doki Tops, founder en CEO van Utomik vertelt in Top Names over koerswijzigingen, dalende energie, trouw blijven aan idealen en het verbreden van het bedrijf.