Trend: Platform (Pagina 2)

Barend Raaff (Harver): “Anoniem beter personeel werven”

De afgelopen eeuwen is er weinig geïnnoveerd op het terrein van recruitment. Een mogelijke reden waarom er inmiddels veel startups mee bezig lijken te zijn. Harver is één van die bedrijven. In Top Names vertelt CEO Barend Raaff over data, ethiek, robotisering en de grootste willen worden.

Jos Maassen (MOOCFactory): “Leren door kennis delen”

Onderwijs vindt vandaag de dag lang niet altijd meer in een klaslokaal plaats. Online leren is een trend. MOOCFactory voegt daar een sociaal element aan toen. Eigenaar Jos Maassen vertelt in Top Names over social learniong, het voordeel van klein blijven en de ambities.

Thomas van Beek (Aboss): “We maken samenwerken eenvoudig voor de muziekindustrie”

Iedere artiest kent het probleem. Je wilt een nieuw nummer schrijven, maar die concert data moeten nog online gezet worden. En de geluidstechnicus moet nog gemaild worden hoe laat hij bij het optreden moet zijn. Het platform Aboss biedt een oplossing. CTO Thomas van Beek vertelt in Top Names over focus, data en effectief informatie verstrekken.

Michiel Muller (Picnic): “De markt van online boodschappen breek je open op prijs en gemak”

Waar traditionele supermarkten moeite hebben om de online markt te veroveren, lijkt hwt nieuwkomer Picnic goed af te gaan. Het bedrijf zet dan ook in op gratis bezorging van boodschappen tegen de laagste prijs. Founder Michiel Muller vertelt in Top Names over de app, de distributie, verse producten en de toekomst.

Steven Nelemans (Amber): “Wij garanderen de beschikbaarheid van een deelauto”

Autobezit moet overbodig worden. Dat stelt Steven Nelemans, CEO van auto deel platform Amber. Amber richt zich op de business to business markt. In Top Names vertelt Nelemans over de ambities, een toekomst met zelf rijdende auto’s de garantie op vervoer.

Chris Obdam (Betty Blocks): “Applicaties bouwen zonder te programmeren”

Betty Blocks is een heerlijk nuchter Noord Hollands bedrijf wat zich langzaam maar zeker over de wereld uitbreid. Het bedrijf wil het mogelijk maken om applicaties te bouwen ook als je geen programmeur bent. CEO Chris Obdam vertelt in Top Names over de ambities, de bedrijfscultuur en democratisering van software binnen bedrijven.

Godfried Bogaerts (BeterDichtbij): “De zorg slimmer organiseren”

Godfried Bogaerts heeft een missie: de zorg in Nederland beter organiseren. Een messenger app is de eerste stap. In Top Names vertelt Bogaerts, CEO van Beter Dichtbij, over zijn visie, de app, het overwinnen van weerstand en hoe meer informatie kan helpen de zorgvraag omlaag te brengen.

Olivier van Oord (MiniBrew): “We democratiseren het brouwen van bier”

Zelf thuis bier brouwen was altijd iets voor de ware liefhebber: een moeizaam, tijdrovend en secuur proces met soms onzeker uitkomst. MiniBrew gaat daar verandering in brengen. Creative director Olivier van Oord vertelt in Top Names over hardware ontwikkeling, software, data, geld en de concurrentie.

Victor van Tol (Snappcar): “Ik heb me vergist in de complexiteit van het model”

Snappcar is de Airbnb voor auto’s. Hoewel dat in de kern misschien klopt zijn er ook grote verschillen. CEO Victor van Tol vertelt in Topnames over de groei van zijn bedrijf, de problemen die daarbij komen kijken, trouw zijn aan idealen en de toekomst met zelf rijdende auto’s.

Koen Droste (Polarsteps): “Voor, tijdens en na je reis: alles op één platform”

De meeste trackingapps hebben geen goede naam: ze trekken de batterij van je telefoon leeg. Polarsteps is anders. De reis trackingapp doet nauwelijks een beroep op je batterij. Founder Koen Droste vertelt in Top Names over plannen, tracken en herinneren en hoe daar ooit geld mee kan worden verdiend.

Olivier Heyning (Lumicks): “Met onze nieuwe vorm van analyse verlagen we de kosten in de gezondheidszorg”

Een camera die op molecuul niveau bewegende processen kan vastleggen. Daarmee kan de medische wetenschap sneller, beter en uiteindelijk ook goedkoper effectieve medicijnen ontwikkelen. Olivier Heyning, CEO van Lumicks, vertelt in Top Names over het ontstaan van de camera, de financiering, de gevolgen en nieuwe kansen.

Jarell Habets (Shypple): “Wij maken het verschepen van vracht makkelijker, transparanter, sneller en goedkoper”

Er bestaan markten waar de digitalisering nog niet echt grip op heeft gekregen. Vrachtvervoer in de scheepvaart is zo’n markt. Het Nederlandse Shypple probeert daar verandering te brengen. Founder Jarell Habets vertelt in Top Names over het openbreken van een traditionele industrie en wat daar bij komt kijken.