Trend: Realtime (Pagina 2)

Martijn Pannevis (Skylines): “Het echte goud ligt in trends áchter real-time foto’s”

“Organizing the world’s
 real-time photos”, zo luidt de missie van Skylines, een zoekmachine voor foto’s op sociale netwerken. Martijn Pannevis vertelt in Top Names hoe het bedrijf dagelijks 5 miljoen foto’s verzamelt, indexeert en daar geld mee verdient.

Ben van der Burg (Triple IT): “Hoe gaan we dat in hemelsnaam doen met mobiel?”

Dat iedereen het Olympisch vuur bij de BBC live door Engeland kan volgen was lange tijd ondenkbaar. Veel te duur. Door digitalisering zijn realtime videoconcepten mogelijk geworden. Grote veranderingen die Ben van der Burg fascineren. In Top Names On Stage vertelt hij vurig over nieuwe videoconcepten en de nog niet bestaande verdienmodellen voor mobiel.

Hoe de journalistiek bij live nieuws het nakijken heeft

Op het moment van een brand, een ongeluk, een schietpartij of een ontploffing vertelt een zoekopdracht op de term #ontploffing meer dan een rondje langs de lokale nieuwssites.

Download gratis ePub met 17 interviews over de impact van het realtime web!

Haal de gratis ePub binnen met 17 interviews over het realtime web en praat mee over de inhoud!

Bert Kok (imgZine): “We willen alle uitgevers een eigen Flipboard geven”

In een digitaliserende wereld worstelt menig uitgever met het fenomeen dat ‘mobiel lezen’ heet. Imagine biedt een oplossing: een applicatie waarmee eenieder een eigen virtueel magazine kan maken. Co-founder Bert Kok vertelt erover in Top Names.

Timan Rebel (Snowciety): “Snowciety is de sociale TomTom van de piste”

In april dit jaar lanceerde Snowciety een mobiele wintersportapp op het snijvlak van mobile, location, realtime, social en quantified self. Co-founder Timan Rebel vertelt in Top Names over de ontwikkeling, huidige stand van zaken en de plannen met deze app.

Geslaagd event Twitter & Crisiscommunicatie samengevat: laat zien dat je er bent!

Laat zien dat je er bent, dat is een belangrijke les voor communicatieprofessionals als het gaat om crisiscommunicatie. Fast Moving Targets heeft een geslaagd evenement achter de rug!

Onrust op #zuidplein

Geruchten, halve waarheden, hele ooggetuigeverslagen, bij ongelukken, schietpartijen, rellen en andere onverwachte gebeurtenissen gaan de lopende vuurtjes Twitter rond.

De eerste Fast Moving Targets uitgave is uit en we zijn er trots op!

De eerste Fast Moving Targets uitgave is uit en we zijn er trots op! De Realtime Revolutie; Hoe Twitter (bijna) alles verandert

Menno Lanting: ‘De realtime revolutie slaat over van consument naar werk’

Menno Lanting is strateeg en leiderschapsexpert. Hij schreef de boeken Connect! en Iedereen CEO. Wat betekent het realtime web voor business? De macht verschuift van organisaties naar individuen en personeel gaat massaal voor zichzelf werken.

Lucien Engelen (Radboud REshape): ‘Uiteindelijk zijn er door het realtime web alleen winnaars: zowel professionals als patiënten’

Lucien Engelen is directeur van het Radbouw REshape & Innovation Center van de Radboud Universiteit in Nijmegen. De invloed van het realtime web op de gezondheidszorg? Einde van de controle, mondige en goed geïnformeerde patiënten en een deel van de oplossing van het naderend personeelstekort.

Michiel Veenstra: “Door Twitter zit ik naast de luisteraar in zijn studeerkamer”

De impact van realtime op de media? De afstand tussen producent en consument is weg, de snelheid waarmee nieuws verspreid is toegenomen en radio leeft meer dan ooit.