Trend: Realtime (Pagina 2)

Bert Kok (imgZine): “We willen alle uitgevers een eigen Flipboard geven”

In een digitaliserende wereld worstelt menig uitgever met het fenomeen dat ‘mobiel lezen’ heet. Imagine biedt een oplossing: een applicatie waarmee eenieder een eigen virtueel magazine kan maken. Co-founder Bert Kok vertelt erover in Top Names.

Timan Rebel (Snowciety): “Snowciety is de sociale TomTom van de piste”

In april dit jaar lanceerde Snowciety een mobiele wintersportapp op het snijvlak van mobile, location, realtime, social en quantified self. Co-founder Timan Rebel vertelt in Top Names over de ontwikkeling, huidige stand van zaken en de plannen met deze app.

Geslaagd event Twitter & Crisiscommunicatie samengevat: laat zien dat je er bent!

Laat zien dat je er bent, dat is een belangrijke les voor communicatieprofessionals als het gaat om crisiscommunicatie. Fast Moving Targets heeft een geslaagd evenement achter de rug!

Onrust op #zuidplein

Geruchten, halve waarheden, hele ooggetuigeverslagen, bij ongelukken, schietpartijen, rellen en andere onverwachte gebeurtenissen gaan de lopende vuurtjes Twitter rond.

De eerste Fast Moving Targets uitgave is uit en we zijn er trots op!

De eerste Fast Moving Targets uitgave is uit en we zijn er trots op! De Realtime Revolutie; Hoe Twitter (bijna) alles verandert

Menno Lanting: ‘De realtime revolutie slaat over van consument naar werk’

Menno Lanting is strateeg en leiderschapsexpert. Hij schreef de boeken Connect! en Iedereen CEO. Wat betekent het realtime web voor business? De macht verschuift van organisaties naar individuen en personeel gaat massaal voor zichzelf werken.

Lucien Engelen (Radboud REshape): ‘Uiteindelijk zijn er door het realtime web alleen winnaars: zowel professionals als patiënten’

Lucien Engelen is directeur van het Radbouw REshape & Innovation Center van de Radboud Universiteit in Nijmegen. De invloed van het realtime web op de gezondheidszorg? Einde van de controle, mondige en goed geïnformeerde patiënten en een deel van de oplossing van het naderend personeelstekort.

Michiel Veenstra: “Door Twitter zit ik naast de luisteraar in zijn studeerkamer”

De impact van realtime op de media? De afstand tussen producent en consument is weg, de snelheid waarmee nieuws verspreid is toegenomen en radio leeft meer dan ooit.

10 redenen waarom ik het realtime web belangrijk vind

Alles en iedereen kan altijd en overal met elkaar in contact staan via internet. Dat is het realtime web. Actuele informatie altijd en overal onmiddelijk beschikbaar. Vrienden, collega’s en klanten altijd en onmiddelijk bereikbaar. Wat doet dat en wat betekent dat? Wat is de invloed op zaken, overheid, sport, gezondheidszorg, onderwijs, onderwijs, kunst en cultuur?

“Geen communicatie is rampzaliger dan zeggen dat je het antwoord nog niet hebt.” Marco Leeuwerink (Politie Hollands Midden), spreker op event De Realtime Revolutie

Marco Leeuwerink is communicatieadviseur bij Politie Hollands Midden. De invloed van het realtime web op het werk van de politie? Intensiever contact met burgers, realtime op zoek naar getuigen en verdachten en meer mogelijkheden bij calamiteiten.

Wie kan de snelheid van het internet bijbenen? Dat is de vraag …

Het realtime web versnelt alles. De flop van vandaag kan de hit van morgen zijn, de loser van het moment de held van de toekomst, de concurrent van vandaag is niet die van morgen.

“Twitter is een cadeautje voor de journalistiek.” Interview met Bart Brouwers, spreker op De Realtime Revolutie

Bart Brouwers is hoofdredacteur van lokaal nieuws platform Dichtbij.nl De invloed van realtime media op de journalistiek? Het werk wordt makkelijker door nieuwe gereedschappen en moeilijker door nieuwe toetreders, maar bovenal is Twitter een cadeautje voor de journalistiek.