Trend: Social Media

Jouw meest waardevolle bezit nu nog waardevoller

Wat is het meest waardevolle dat jij bezit? Voor mij is het antwoord simpel. Het is tijd. Mijn tijd kan ik maar één keer besteden; aan het voeren van een gesprek met een potentiële zakenpartner, aan het verzorgen van inspiratiesessie bij een klant of – zoals jij nu ook doet – aan het lezen van [...]

Toch liever gericht, dan met hagel schieten

Onlangs publiceerde Jay Baer een artikel op zijn website, waarin hij schreef dat bedrijven hun social media strategie wellicht volledig zouden moeten wijzigen. Jay beschrijft de ‘rifle approach’ die nu vooral wordt aanbevolen en de ietwat vreemd klinkende ‘shotgun approach’. Ik hield gemengde gevoelens aan het artikel over en besefte me dat sociale media nog steeds veel als advertentising tool worden ingezet in plaats van relatiemiddel.

Met 50 werknemers en maandelijks 600 miljoen pageviews, timmert Crowdynews aan de weg #Groningenspecial

Afgelopen week was Top Names op bezoek in Groningen. Negen lokale innovatieve bedrijven schoven bij Top Names On Tour vanuit het mooie EMG Faktors. In deze aflevering Edwin Kuipers van Crowdynews.

Marc de Vries (Twitter): “We willen iedereen op de wereld een stem geven”

Marc de Vries is sinds augustus 2013 country manager Twitter Benelux. Zijn opdracht: zorg voor groei in gebruikersaantallen en omzet. In Top Names vertelt hij over het hoe en wat.

De Twitter-geboden van de Volkskrant

Tijdens iCross2014 vertelde Heleen van Lier, social media redacteur bij de Volkskrant, over de 10 Twitter-geboden die door de krant zijn opgesteld. Iedere redacteur of journalist die met zijn of haar naam in de krant staat moet actief Twitteren, maar kan een werkgever dat eigenlijk wel opleggen?

Fast Growing Targets: deze vrouwensites hadden binnen een maand honderdduizenden bezoekers!

De afgelopen maanden werden een aantal ‘vrouwensites’ gelanceerd: Famme.nl, Me-to-We.nl,  LINDA.nieuws en het Youtube kanaal Femme. Ze groeien allemaal als kool dankzij social media en met name Facebook.

Klanten centraal stellen, begint bij vertrouwen in medewerkers

Donderdag 13 februari vond The Social Conference 2014 plaats in Amsterdam. Zo’n 280 marketing- en communicatieprofessionals kwamen samen in Pakhuis de Zwijger om meer te horen over de impact en de toekomst van sociale media in het bedrijfsleven. Succesvolle organisaties stellen hun klanten centraal door hun medewerkers vertrouwen te geven.

Deel je diepste gedachten anoniem met Secret

iOS app Secret geeft je de mogelijkheid om volledig anoniem je diepste geheimen te delen met je adresboek. Wat is het, hoe werkt het en wat kun je verwachten?

De waarde van likes, loves en shares

Wat is een gesponsord bericht op een Facebookpage waard? Of een Instagram foto van iemand met 1.000.000 volgers waar jouw product op staat? Om als brand marketeer waar voor je geld te krijgen moet je van tevoren doelen stellen. En vervolgens alles door (laten) meten. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan als het gaat [...]