Trend: Social Media

SmarterQueue is een verdomd handige social media tool

SmarterQueue, een verdomd goede tool als je social media inzet om je verhalen te vertellen.

De tijd van de ontnuchtering

Even terug grijpend naar gisteren. Ik wees toen op een blog waarin geschreven werd dat we met zijn allen voor het effect beter gewoon maar reclame bij sociale netwerken kunnen inkopen dan hopen dat unieke eigen inhoud organisch zijn weg wel vindt. De cijfers die hij liet zien onderstreepten de beperkte impact van berichten op o.a. Facebook.

Natuurlijk was zijn verhaal extreem, maar tegelijk is het ook wel eens goed om weer even stil te staan bij belofte en werkelijkheid

Stop met alle ‘organic’ social media. Nu!

Avinash Kaushik schrijft dat alle tijd die bedrijven in ‘organic’ social media stoppen, zinloos is. Blogs zijn dood, Twitter is eenrichtingsverkeer geworden en Facebook converteert voor geen milimeter. Het heeft allemaal geen zin voor je bedrijf.

En wat nu? Dus idd stoppen met social media?

In één keer naar alle platforms met Restream

Eerder deze week in de Handpicked had ik het over Franz. Met Franz kun je je communicatie-apps als WhatsApp, Telegram en Slack in één tool onderbrengen. Restream wil de thuisbasis voor streams zijn. Maar dan niet geredeneerd vanuit de ontvanger, maar vanuit de zender.

Beetje opgevrolijkt

Nog even verder mijmerend. Vanaf morgen weer gewoon berichten over trends, tools en opvallende artikelen hoor ;-). Maar nog even over dat gevoel van ‘beetje verdrietig’ waar ik het gisteren over had. Omdat internet voor een groot deel verworden is tot een commercieel platform waarvan een klein aantal partijen heel veel beter van wordt zonder »

Waarom ik dol ben op Instagram Stories

Een van de leukste dingen van Twitter heb ik altijd gevonden dat je kon ‘intunen’ op plekken en gesprekken waar je tot dan toe geen toegang toe had. Toen we als VPRO in 2007 (jaja …) Twitter actief gingen gebruiken, bracht Twitter tijdens Pinkpop bijvoorbeeld de verhalen van frontstage (festivalbezoekers), backstage (artiesten) en huiskamer (tv-kijkers) »

Kevin Vink (Uscoutfor): “Opa en oma krijgen straks automatisch de doelpunten van kleinzoon opgestuurd”

Een doelpunt van Ronaldo is leuk, maar een doelpunt van je eigen kleinzoon misschien nog wel leuker. Een app met geautomatiseerde doelpunt technologie moet dat idee werkelijkheid maken. Oud voetballer Kevin Vink, co-founder van Uscoutfor, vertelt in Top Names over onderaan beginnen, de held van de club en de ambities voor zijn bedrijf.

Facebook gaat voor AR, VR en bots

Op het jaarlijkse F9 developers congres geeft Facebook een inkijkje in de toekomst van het bedrijf. In nieuwe features, nieuwe toepassingen, nieuwe accenten. In trends waarin het bedrijf gelooft. En daarom alleen al belangrijk.

Mastodon: hype of blijver?

Is Mastodon de nieuwe hype of is het een variant op Twitter die gaat blijven? Er zijn de afgelopen jaren veel alternatieven voor Facebook en Twitter geweest, maar geen van allen haalde de massa aan gebruikers die nodig is om te blijven. Maakt Mastodon nu wel een kans?

Kan groot ook gezellig zijn?

Tal van mensen zijn de Twitter-cloon Mastadon aan het uitproberen zijn. Het is natuurlijk niet heel waarschijnlijk dat massa’s mensen weer nieuwe netwerken op een nieuw platform gaan opbouwen. Maar misschien is dat ook wel goed. Het is wat tech grootheid Leo Laporte zegt op Mastodon: “I just realized why this is so cool. We’re having conversations, not shouting at each other.”

Emilie Tabor (IMA): “Micro influencers zijn de trend”

Je kunt een spijkerbroek proberen te verkopen door middel van een doorsnee reclame of je huurt de vlogger in die fan is van je broek en hem toch al regelmatig draagt. Dat laatste noem je influencer marketing. Het Amsterdamse bedrijf IMA is daarin gespecialiseerd. Emilie Tabor vertelt in Top Names over echte mensen, de kracht van de niche en de toekomst.

Alexander Wijninga (Watermelon): “Wij automatiseren met kunstmatige intelligentie een deel van de klantenservice”

De hedendaagse klant pakt lang niet altijd meer de telefoon wanneer hulp geboden is. Twitter, Facebook en Whatsapp worden ook gebruikt om bedrijven te benaderen. Watermelon speelt daarop in. CEO Alexander Wijninga vertelt in Top Names over ondernemen, kunstmatige intelligentie en wat dat voor zijn bedrijf en de wereld kan gaan betekenen.