Trend: Social Media

Met Meerkat, Periscope of een andere app, live videostreamen is absoluut een blijver!

Meerkat was dé ontdekking van SxSW 2015. De app waarmee je met één druk op de knop live vanaf je mobiel video kan streamen werd een instant hit. Op de voet gevolgd door een vergelijkbare toepassing: Periscope van Twitter. Top Names neemt beide apps onder de loep en bespreekt de voor- en nadelen met Michiel Veenstra (3FM), Elger van der Wel (NOS), Michiel Frackers (Dutch Fellows) en Stef van de Ziel (Streamzilla), waarbij het enthousiasme overheerst.

Mathys van Abbe: Met je poten in de modder zie je wat er speelt

De laatste keer dat Mathys van Abbe te gast was in Top Names kondigde hij een generiek, makkelijk toegankelijk Tag the Love platform aan voor de gewone man. Dat platform is er nog steeds niet. Maar dat betekent niet dat Mathys van Abbe stil zit. Naast Mobypicture, waar dit jaar een nieuwe versie van zal verschijnen, lanceerde hij onlangs Livescope, een platform voor de live muziek professional en merken die daarin geïnteresseerd zijn. Daarnaast participeert Van Abbe op één of andere manier in nog zo’n 50 platformen.

Ton van de Ven (Izooble): “Goede betrouwbare aanbevelingen op basis van je eigen smaak”

Top Names is het land weer ingetrokken. Ditmaal om Eindhoven te bezoeken. Op de High Tech Campus spraken Erwin Blom en Roeland Stekelenburg met negen lokale ondernemers. In aflevering vijf Ton van de Ven van het recommendation platform Izooble.

Jouw meest waardevolle bezit nu nog waardevoller

Wat is het meest waardevolle dat jij bezit? Voor mij is het antwoord simpel. Het is tijd. Mijn tijd kan ik maar één keer besteden; aan het voeren van een gesprek met een potentiële zakenpartner, aan het verzorgen van inspiratiesessie bij een klant of – zoals jij nu ook doet – aan het lezen van [...]

Toch liever gericht, dan met hagel schieten

Onlangs publiceerde Jay Baer een artikel op zijn website, waarin hij schreef dat bedrijven hun social media strategie wellicht volledig zouden moeten wijzigen. Jay beschrijft de ‘rifle approach’ die nu vooral wordt aanbevolen en de ietwat vreemd klinkende ‘shotgun approach’. Ik hield gemengde gevoelens aan het artikel over en besefte me dat sociale media nog steeds veel als advertentising tool worden ingezet in plaats van relatiemiddel.

Met 50 werknemers en maandelijks 600 miljoen pageviews, timmert Crowdynews aan de weg #Groningenspecial

Afgelopen week was Top Names op bezoek in Groningen. Negen lokale innovatieve bedrijven schoven bij Top Names On Tour vanuit het mooie EMG Faktors. In deze aflevering Edwin Kuipers van Crowdynews.

Marc de Vries (Twitter): “We willen iedereen op de wereld een stem geven”

Marc de Vries is sinds augustus 2013 country manager Twitter Benelux. Zijn opdracht: zorg voor groei in gebruikersaantallen en omzet. In Top Names vertelt hij over het hoe en wat.

De Twitter-geboden van de Volkskrant

Tijdens iCross2014 vertelde Heleen van Lier, social media redacteur bij de Volkskrant, over de 10 Twitter-geboden die door de krant zijn opgesteld. Iedere redacteur of journalist die met zijn of haar naam in de krant staat moet actief Twitteren, maar kan een werkgever dat eigenlijk wel opleggen?

Fast Growing Targets: deze vrouwensites hadden binnen een maand honderdduizenden bezoekers!

De afgelopen maanden werden een aantal ‘vrouwensites’ gelanceerd: Famme.nl, Me-to-We.nl,  LINDA.nieuws en het Youtube kanaal Femme. Ze groeien allemaal als kool dankzij social media en met name Facebook.