Trend: Social Media (Pagina 3)

De Twitter-geboden van de Volkskrant

Tijdens iCross2014 vertelde Heleen van Lier, social media redacteur bij de Volkskrant, over de 10 Twitter-geboden die door de krant zijn opgesteld. Iedere redacteur of journalist die met zijn of haar naam in de krant staat moet actief Twitteren, maar kan een werkgever dat eigenlijk wel opleggen?

Fast Growing Targets: deze vrouwensites hadden binnen een maand honderdduizenden bezoekers!

De afgelopen maanden werden een aantal ‘vrouwensites’ gelanceerd: Famme.nl, Me-to-We.nl,  LINDA.nieuws en het Youtube kanaal Femme. Ze groeien allemaal als kool dankzij social media en met name Facebook.

Klanten centraal stellen, begint bij vertrouwen in medewerkers

Donderdag 13 februari vond The Social Conference 2014 plaats in Amsterdam. Zo’n 280 marketing- en communicatieprofessionals kwamen samen in Pakhuis de Zwijger om meer te horen over de impact en de toekomst van sociale media in het bedrijfsleven. Succesvolle organisaties stellen hun klanten centraal door hun medewerkers vertrouwen te geven.

Deel je diepste gedachten anoniem met Secret

iOS app Secret geeft je de mogelijkheid om volledig anoniem je diepste geheimen te delen met je adresboek. Wat is het, hoe werkt het en wat kun je verwachten?

De waarde van likes, loves en shares

Wat is een gesponsord bericht op een Facebookpage waard? Of een Instagram foto van iemand met 1.000.000 volgers waar jouw product op staat? Om als brand marketeer waar voor je geld te krijgen moet je van tevoren doelen stellen. En vervolgens alles door (laten) meten. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan als het gaat »

Google & social: van “Grootste Fout” tot “Logisch Verband”

Google+ lijkt nog steeds de vreemde eend in de bijt van socialmedia. Hoewel het aantal accounts inmiddels indrukwekkend is, is de dienst nog lang niet zo’n vanzelfsprekende socialmedia-plek als Facebook of Twitter. Waarom is Google überhaupt dit al overvolle strijdperk binnengetreden?

Trendwatching zet zelf de trend via een Google+ Hangout on Air

Alweer de 3de editie van de legendarische Twxmas Borrel, groter en leuker dan ooit met het thema “Future Xmas”. Mogelijk gemaakt door Feller Media en United, in het super gezellige Blijburg in Amsterdam 12/12/2013.

Pinterest is Google, maar dan voor vrouwen

Pinterest is een content discovery platform waar veel vrouwen hun zoektocht naar inspiratie en producten starten. Het is daarom meer vergelijkbaar met Google dan met Facebook en andere sociale netwerken. Pinterest is een belangrijke speler geworden die zich hard aan het ontwikkelen is, dit artikel laat de mogelijkheden van dit platform zien.  Het aantal repins op Pinterest »

1% is een prachtig begin

Soms heb je zo’n moment dat je iets hoort en dat er in je hoofd van alles klikt. Ik had het onlangs toen ik kort achter elkaar opnieuw hoorde over de 1% regel en het Pareto principe. Wat betekent dit voor social business?

Kijktips: Interview ex CEO McDonald’s, Bitcoins en Daan Windhorst bij TEDx

Te ‘Fast Moving’ om de enorme massa uitgekomen internet video’s bij te houden? Deze vier mag je in ieder geval volgens WappZapp niet missen deze week: een interview met ex CEO van McDonald’s, alles wat je moet weten over de Bitcoins, het grote social media experiment én de veelbesproken TED Talk van Correspondent Windhorst.

FMT Kijktip – Gary Vaynerchuk en de ROI van social media

In een onderhoudende keynote vertelt Gary Vaynerchuck wat volgens hem de belangrijkste taak is van marketeers. Dat is niet altijd het vinden van nieuwe klanten. En hij legt uit hoe je de ROI van social media kunt bepalen….

Eric van den Berg (isimediaNL): Mensen stellen online hun eigen geloofpakket samen

Ook de kerk, of wellicht zelfs ook het het geloof verandert onder invloed van de digitalisering. Eric van den Berg van Katholiek.nl en Mijnkerk.nl vertelt erover in Top names. “De trend die ik zie dat steeds meer mensen online hun eigen geloof pakketje gaan samenstellen en daar een community omheen bouwen.”