Trend: VR

Caspar Sonnen (IDFA): “De mooiste kunstwerken hebben een link met de werkelijkheid”

Het IDFA biedt naast lineaire documentaires ook ruimte voor het experiment. Dat gebeurt onder de vlag van DocLab. Caspar Sonnen, hoofd nieuwe media IDFA, vertelt in Top Names over nieuwe media, geschiedschrijving en geslaagde experimenten.

Jeroen van Mastrigt (FreedomLab): “Technologie geeft de illusie van verbinding”

Technologie en seks liggen vaak dichterbij dan je denkt. De seksindustrie staat vaak aan de wie van adoptatie van nieuwe technologie├źn. Jeroen van Mastrigt, creative director van FreedomLab sprak op Valentijnsdag over de toekomst van intimiteit. In Top Names een aantal van zijn stellingen en bevindingen.

Dadara: “Solipmission onderzoekt de grenzen tussen realiteit en virtual reality”

Kunst is soms een spiegel. Dat geldt zeker voor de Solipmission. Een grote zwarte doos die tijdens Burning Man moet verrijzen en waarin de werkelijkheid door 4 van hun omgeving afgesneden kunstenaars weergegeven zal worden. Kunstenaar Dadara vertelt in Top Names over de missie, realiteit versus virtual reality en de filter bubble.

Facebook gaat voor AR, VR en bots

Op het jaarlijkse F9 developers congres geeft Facebook een inkijkje in de toekomst van het bedrijf. In nieuwe features, nieuwe toepassingen, nieuwe accenten. In trends waarin het bedrijf gelooft. En daarom alleen al belangrijk.

Jip Samhoud (The VR Cinema): “Virtual Reality (VR) raakt je meer”

Virtual reality wordt volwassen. De techniek is niet langer alleen interessant voor geeks, maar eet langzaam maar zeker een weg naar het grote publiek te vinden. Zowel qua zakelijke toepassingen als entertainment. Ondernemer Jim Samhoud is op beide terreinen actief. In Top Names vertelt hij over The VR Cinema, de beperkingen en uitdagingen van VR en zijn ambities.