Trend: Webcare

Gerrie Smits (social media manager Antwerpen): “Een gemeente kan zich niet veroorloven er niet mee bezig te zijn”

Gerrie Smits is social media manager van de stad Antwerpen. Dat betekent aan de ene kant heel praktisch bezig zijn en ondertussen verder durven denken over wat nog meer mogelijk is. Zo vertelt hij in Top Names.

Ronald van der Aart (RepMen): “Alle vaste waarden in de maatschappij vallen om”

Niet pas nadenken als er een crisis is, maar met draaiboeken voorbereid zijn voor als het online mis gaat. Als mensen zich over bedrijf of product beginnen te klagen. Ronald van der Aart schreef er het boek #fail over en was te gast in Top Names.

Dirk-Jan Dokman: “Raar dat klanten op een website op zoek moeten naar service”

The Selfservice Company is het enige bedrijf in Nederland dat vraagherkenningssoftware ontwikkelt waarmee klanten zichzelf kunnen bedienen van de informatie die zij nodig hebben. Dirk-Jan Dokman vertelt in Top Names over online personages, en wat klanten wel en niet willen.

UWV en webcare: “Er is geen weg meer terug”

Wie: Jeroen Bakker werkzaam als adviseur nieuwe media customer experience bij het UWV. Dat betekent dat hij kijkt naar klantervaringen. Een functie die bij andere bedrijven social media manager zou heten. Wat zijn de nieuwe behoeftes van klanten en hoe kan dat worden vertaald naar de dienstverlening bij het UWV? Binnen het UWV heeft Bakker [...]

Waarom ik van startups hou; Of: grote bedrijven met een gunfactor, kan dat?

Startups zijn snel en persoonlijk en daarom gun je ze succes. Kan dat ook bij een grote onderneming? Dat vraagt Erwin Blom zich af.