settingsLogin | Registersettings
FMT Workforce - Innovation on demand
Show Menu

ABN AMRO: Hoe kan Qiy, een dienst om je persoonlijke data te managen, de kip-ei uitdaging doorbreken?

+5 stemmen

ABN Amro is met Qiy en een aantal andere partijen een samenwerking / verkenning gestart. Met Qiy bepaal je als persoon wie voor welk doel toegang tot je persoonlijke data krijgt. Dat kan om medische, financieële of andere data gaan. De controle is aan de gebruiker.

Potentieële Qiy-gebruikers sluiten zich graag aan als ze daardoor eenvoudig toegang krijgen tot hun data en slim gebruik van data tot evident voordeel leidt. Zoals analyse en advies van uitgaven of verzekering. Personen doen alleen mee als voldoende bedrijven en instituten zich aansluiten op het onafhankelijke Qiy Trust Framework. Dat doen die bedrijven op hun beurt weer graag als hun klanten ook op Qiy zitten. Qiy verkeert nu in de kip-ei fase. Hoe doorbreekt Qiy die kip en ei fase? Hoe kan het publiek over de streep worden getrokken of hoe kunnen bedrijven worden gemotiveerd om zich aan te sluiten? Hoe kan Qiy daarbij leren van andermans praktijk? 

Vraag

Hoe kan Qiy de kip-ei uitdaging doorbreken door te leren van anderen?

Antwoord

Geef per antwoord aan:

* Welke andere partij verkeerde in een vergelijkbare kip en ei fase als Qiy?

* Hoe werd die doorbroken?

* Wat kan Qiy hier van leren?

Criteria

We willen in de 30 dagen dat deze vraag openstaat minimaal 15 vergelijkbare situaties met waardevolle lessen. Dan wordt de 500 euro uitgekeerd en naar rato over deelnemers verdeeld. Wie actiever is of door anderen meer gewaardeerd wordt, ontvangt relatief relatief meer. 

Meer informatie over Qiy

Qiy.nl en Qiyfoundation.org

PS

Geef per antwoord slechts één idee zodat mensen per idee kunnen stemmen en reageren. En doe dat allemaal, want ook die bijdragen worden beloond! Lees HIER meer over FMT Workforce.

gevraagd 18 mar, 2014 in Onderzoek door fmt (1,250 punten)
bewerkt 24 mar, 2014 door erwblo

20 Antwoorden

+4 stemmen
 
Beste antwoord
Ik volg Qiy ook al een aantal jaren en begrijp het huidige dilemma heel goed

Vervelend om te zeggen maar overgrote deel van de consumenten heeft nog geen idee wat ' data' is. Laat staan dat ze er nu al een idee hebben wat ze er mee zouden kunnen doen.  Gevaren ziet men (onbewust) echter wel.  Iedereen weet wel een voorbeeld te noemen van  fraude, gevaar of misbruik.  En toch slingeren we onze (privé) data massaal rond in de digitale omgeving.  We gedragen ons dus niet conform je zou verwachten.

En daarbij kom ik bij de kern, een trust- party of framework leeft totaal niet bij de consument. Het is nu nog niet belangrijk . Ook bijvoorbeeld bij het EPD ( medische data) is het uitgangspunt trust en security. Een denkfout. Dat is voor een consument een niet te begrijpen abstracte  database discussie. En jammer genoeg kan je daar zelf niet eens bij je eigen data. Niet interessant dus.

Kortom , je lost geen probleem op bij de consument. Hij/ zij is nog unaware.  Toch is de kip (of ei) wel te kietelen.  De consument is wel geinteresseerd in gemak , convience.  Daar moet dus ook de focus op liggen.  Maak het makkelijk.  Biedt datasnacks aan waar men wel direct iets mee kan. En makkelijke uitwisseling is daarbij essentieel.

Waarom moet ik jaarlijks nog meterstanden invullen? Waarom moet ik bij een bank m'n jaaropgave zelf downloaden en waarom krijg ik geen categorie overzicht van mijn uitgave patroon ( op aanvraag :-)) . Waarom kan ik m'n eigen digital medische data niet zelf uitwisselen met een doktor? Een leuk voorbeeld vind ik nog altijd de belastingdienst, " uw jaaropgave staat al klaar"   Op op een ander niveau de adreswijziging service van de TPG post. Zo kan ik denk ik nog wel een paar honderd mini datasets bedenken, waarbij  wij het handig vinden om het tijdelijk te gebruiken.

Als je nu als platform dat eens faciliteert, gemak , uitwisseling en (tijdelijke) vastlegging. Mini problemen oplossen dus.  Dan volgt vanzelf per gebruiker uiteindelijk een dataset, die men handig vindt om vast te leggen of op termijn verder te beveiligen .

Mij lijkt een 'flexibele' uitwisseling van mini datasets op korte termjn van groter belang dan een 'secure' vastlegging.

Bedrijven die succes hebben lossen eerst een probleem op en faciliteren. Ook daar zijn genoeg bekende voorbeelden van te vinden.
beantwoord 26 mar, 2014 door boerdeboer (790 punten)
geselecteerd 22 mei, 2014 door fmt
Helemaal eens. Zo vraag ik me altijd af waarom ik digitaal betaal bij Waterstones en zij digitaal boekhouden, maar ik een bon moet scannen en handmatig in moet voeren. Als ik toestemming kan / mag geven dit automatisch te laten invoeren in mijn boekhouding, maakt dat mijn leven makkelijker en aangenamer!
+5 stemmen
Quora is een vraag-antwoord site van hoge kwaliteit. Ook daar geldt dat je zowel vragenstellers als publiek dat antwoordt nodig hebt.

Quora zorgde er van meet af aan voor dat de community van hoge kwaliteit was. Ze zorgde dat top-mensen uit de tech-industry er waren om vragen te beantwoorden. Als mensen een vraag over Twitter hadden werd die door mensen van Twitter beantwoord. Amazon idem.

Het gaat niet eens om het aantal mensen dat je nodig hebt, het gaat erom te zorgen dat je de juiste mensen binnenhaalt die aantrekkingskracht op anderen uitoefenen.

Dat is wat Qiy kan leren. Zorg voor aansprekende mensen waar bedrijven zich aan willen verbinden en publiek bij wil zijn of horen.
beantwoord 18 mar, 2014 door erwblo (5,690 punten)
bewerkt 18 mar, 2014 door erwblo
+6 stemmen
Het van oorsprong Nederlandse crowdfundingplatform Sellaband ging geheel open van start. Veel bands meldden zich aan, maar - met alle respect - dat waren geen toppers. Daardoor lieten de hippe en hotte acts het platform links liggen. Die wilden daar niet gezien worden.

Kickstarter pakte het geheel anders aan. Dat platform was in het begin heel kritisch. Alleen de beste en coolste ideeen kregen een plekje om geld in te zamelen. En omdat het om echt mooie producten ging waar financiering voor werd gezocht, vond Kickstarter een publiek. En toen dat publiek er eenmaal was, kon Kickstarter de sluis verder openzetten. Zoland ze zelf op de voorpagina maar aandacht voor kwaliteit blijven vragen.

Kwaliteit en exclusiviteit waren in het begin succesfactoren voor Kickstarter. Misschien zou Qiy het daar ook in moeten zoeken. Ga op zoek naar data die nu nog niet beschikbaar is maar waar mensen wel echt behoefte aan hebben. En leg de partijen uit dat jullie hen 100% in de publiciteit meenemen, zodat het bijdraagt aan een beeld van voorloper en innovator.
beantwoord 20 mar, 2014 door leonieke (1,650 punten)
+4 stemmen

Jullie hebben een zogeheten 'double-sided' business model. Het kip/ei probleem oplossen voor zo'n model wordt 'seeding' genoemd. Er zijn verschillende strategieën denkbaar.

Bijvoorbeeld: Etsy in een online creatieve marktplaats waar je handgemaakte items kunt kopen én verkopen. Zij hebben het kip/ei probleem opgelost door te focussen op een doelgroep die zowel koper als verkoper wilde zijn. Ze kwamen erachter dat veel aanbieders van items het ook leuk vonden om items van andere kunstenaars te kopen. Door zich in het begin te focussen op een relatief homogene doelgroep hebben ze zo kritische massa kunnen bouwen.

Deze strategie werkt vooral goed als 1) de producenten ook consumenten kunnen zijn en 2) producenten een duidelijk belang hebben om zelf nieuwe klanten aan te brengen (voor dit laatste zou je een speciaal incentive-programma kunnen ontwikkelen).

beantwoord 20 mar, 2014 door ernesto (1,280 punten)
+3 stemmen

eBay en Indiegogo hebben het kip/ei probleem opgelost door in het begin te focussen op een kleine niche. eBay is begonnen met pepermunt-dispensers (PEZ-dispensers) voordat het uitgroeide tot 's werelds grootste marktplaats! Indiegogo was eerst exclusief voor onafhankelijk filmproducties, voordat het uitbreidde naar tal van andere categorieen en na Kickstarter het grootste crowdfunding platform ter wereld werd.

beantwoord 20 mar, 2014 door ernesto (1,280 punten)
+4 stemmen

Veel double sides platforms hebben het kip/ei probleem opgelost door mee te liften op het succes van een ander platform. Instagram haakte in op Facebook, AirBnb liet haar gebruikers ook listen op Craigslist en vv, PayPal werd groot als betaaloplossing van eBay en YouTube kreeg tractie omdat gebruikers van (het toen nog grote) MySpace het gebruikten om video's te laten zien.

beantwoord 20 mar, 2014 door ernesto (1,280 punten)
+3 stemmen
AirBnb heeft het kip/ei probleem opgelost door functionaliteit te bieden die ook al interessant is om te gebruiken in standalone modus. Qiy zou dus kunnen nadenken over met welke dienst ze gebruikers al heel blij kunnen maken zonder dat daarvoor een netwerkeffect nodig is.
beantwoord 20 mar, 2014 door ernesto (1,280 punten)
Ik heb eens een presentatie gezien van Tom Coates waar hij dit in beschrijft. In het boek dat ik ooit schreef, Handboek Communities, heb ik dat vertaald als de drietrapsraket. Probeer een dienst te maken die al waardevol is voor één persoon, maar nog waardevoller wordt als meer mensen actief worden en vervolgens ook de moeite waard is voor een grotere groep. Bijvoorbeeld: Flickr is waardevol voor wie zijn foto's wil opslaan, maar wordt leuker als je elkaars foto's kan zien en is de moeite ook waard voor wie geen foto's deelt maar wel mooie plaatjes wil zien of vinden.
+6 stemmen

Is het wel een echt kip-ei probleem, of is eigenlijk één van de twee de bottleneck? Online dating sites (en vroeger discotheken) lijken op het eerste gezicht een double sided business model te hebben, maar in werkelijkheid zijn de dames de bottleneck. Dames gratis toelaten helpt daarom wel, heren gratis toelaten helpt niet.

In dit geval heb ik het sterke vermoeden dat het publiek de bottleneck is. Als ANB Amro er in slaagt om alleen, of met een klein aantal partners, iets te maken dat gebruikers trekt, is het volgens mij een koud kunstje om meer bedrijven te werven. Andersom is dat veel minder het geval.

beantwoord 23 mar, 2014 door ronaldmulder (910 punten)
Sounds good. Net als ladies-night idd in de horeca. Biedt de zoveel-eersten commerciële aanbieders van diensten een gratis plekje, of gratis dientverlening tot een op een bepaalde hoogte - om een kickstart te maken.
+2 stemmen

Neem de grootsten als voorbeeld. Facebook. LinkedIN. 

Sluit direct een specifieke community aan op je platform die nog niet veel te verliezen hebben, en alleen maar te winnen hebben - en over enkele jaren grote en potentiële klanten zullen worden en blijven. Met een 'stand' op de campus en een paar dames of heren om te helpen heb je gauw een flink aantal gebruikers in je systeem zitten (kip).

Ga naar een grote universiteit en help om zoveel mogelijk studenten zich aan te melden en hun onderlinge contactgegevens in te stellen. Deze contacten zullen bovendien vooral binnen die community direct 'connecten'. Daarmee heb je dus dírect een redelijk sluitend netwerk wat functioneert om te kunnen ontsluiten (in plaats van allerlei mensen van all-over-the-place die niet met elkaar in contact staan en dus niet naar elkaar kunnen en willen ontsluiten). Studenten zijn gemakkelijk gratis binnen te halen, of op basis van relatief lage incentives. Ze zijn hoogopgeleid en beloven nog veel in te brengen of af te nemen voor de toekomst qua networking en high-end services/advise.

Van daaruit gaat het vanzelf groeien. Studenten zijn actief, nieuwsgier en connected.

Wil je de 'ei'-kant van het verhaal aanpakken; dan moet je gaan gooien met de-eerste-200 krijgengratis eerste zoveel-maanden.., of gratis zoveel-eerste-afname binnen een periode van.. voor de eerste 1000 bedrijven die zich aansluiten.

beantwoord 25 mar, 2014 door lennard (2,270 punten)
+1 stem
Pak het aan zoals Paypal dat gedaan heeft, de eerste goed werkende zijn in wat je doet. Paypal was de eerste mooi en goed werkende internet betaaldienst en zijn nu enorm groot. Startups hebben maar 1 kans om het grote publiek te raken.

Zorg dat Qiy functionaliteit heeft die mensen nodig hebben en dat alles perfect werkt. Dit betekent heel veel beta testen. Zorgen dat alles er stylish uitziet de site geen fouten heeft en alles veilig en goed werkt.

Wanneer er een goed, veilig en mooi product is, weten mensen uit de industrie dit(door bijvoorbeeld gehoord te hebben van een beta test) en zullen zij dit aan hun netwerk vertellen.

De kip en ei situatie onstaat alleen als het product niet vernieuwend is en dus langzaam naar de achtergrond zakt. Een goed tegenvoorbeeld hiervan is Blendle. Hebben veel mensen van Blendle gehoord: nee. Maar wel alle grote kranten en tijdschriften hebben zich aangesloten.
beantwoord 26 mar, 2014 door jorenvrancken (360 punten)
Gisteren hadden we Marten Blankesteijn van Blendle te gast in Top Names. Hij vertelde dat aanvankelijk geen uitgever wilde. Maar dat ze door het bouwen van een proof of concept de eerste bedrijven over de streep trokken. Omdat ze daarmee konden laten zien dat ze met liefde voor het krantenconcept werkten en dat overeind hielden. En ze konden laten zien dat het goed werkte. Daarna kwam een tweede groep en nu denkt de laatste groep uitgevers dat ze niet kunnen achterblijven.
0 stemmen
Frictieloos

Het inschrijven moet voor de gebruiker frictieloos zijn. Denk hierbij aan de services van Google, je maakt één keer een account aan met een duidelijk voordeel, bijvoorbeeld voor Gmail en kan direct van alle services gebruik maken.

Op deze manier is het platform al een succes als er slechts 1 partij aan meedoet.
beantwoord 27 mar, 2014 door jvrijn (1,160 punten)
+2 stemmen
Belangrijk = Korting

Geef een korting, omdat jij het belangrijk vindt. Het deelnemen aan een privacy of beveiliging verbeterende service is geen positieve boodschap, maar de bedrijven die meedoen vinden dit wel belangrijk. Bijvoorbeeld Mailchimp geeft een korting op de abonnementskosten als je een Two-Factor login (ook via mobiel) gebruikt.

Zo wordt een huidige klant direct gestimuleerd om mee te doen
beantwoord 27 mar, 2014 door jvrijn (1,160 punten)
Mooi voorbeeld!
Met een korting maak je in ieder geval duidelijk dat de informatie waarde vertegenwoordigt. Controle over die data en een vergoeding lijken mij in het concept 2 bepalende factoren voor deelnemers.
+1 stem
Biedt voldoende redemptie mogelijkheden

Er moeten genoeg mogelijkheden zijn om de voordelen te “cashen”. Denk hierbij aan loyaltyprogramma’s, deze willen ook dat zoveel mogelijk klanten mee doen. Air Miles bijvoorbeeld weet dat een ABC belangrijk is: Albert Heijn, Blokker, C&A. De grote partners die iedereen kent. Er moet in ieder geval 1 partner bij zitten die “fun” is.
beantwoord 27 mar, 2014 door jvrijn (1,160 punten)
+1 stem
Het vastleg-vrees effect: Ook meedoen zonder klant te zijn

Niemand zal van bank overstappen met puur als reden dat deze met het platform meedoet. Ook niet van telecom provider of andere abonnementsdiensten. De voorwaarde om mee te doen en hier voordeel van te hebben kan dus niet alleen “het klant zijn bij” zijn. Het vastleg-vrees effect.  Een voorbeeld daarvan zie je bij alle goede doelen. Een eenmalige gift prima, maar automatische incasso is een te hoge drempel.  Zorg ervoor dat er een aantal eenvoudige aankoop / deelnames zijn met direct voordeel.
beantwoord 27 mar, 2014 door jvrijn (1,160 punten)
+1 stem
Zorg voor een innovatiepot.

De bedrijven die deel gaan nemen moeten hier waarschijnlijk flink investeren oa in techniek. Dat is een grote drempel. Presenteer het als een “Pilot”, die uit een innovatiepotje, eventueel met subsidie voor technische ontwikkeling kan worden gevuld. Een voorbeeld hiervan zie je in de energiesector en industrie (Shell) waar waardevolle projecten op gezamenlijk niveau worden opgepakt door verschillende partners.
beantwoord 27 mar, 2014 door jvrijn (1,160 punten)
+1 stem
Een mooi voorbeeld is Blendle.nl. Een 'online kiosk' waarbij je kranten en tijdschriften kunt doorbladeren, maar alleen de koppen zijn leesbaar (met de eerste regel). Wil je een artikel lezen, dan betaal je per artikel een klein bedrag (varierend van 0,02 - ca 1,25 euro). Vind je een artikel niet naar wens, is het niet wat je zocht etc, krijg je direct het bedrag weer terug. Artikelen die je goed vond, kun je via de eigen communicty en andere social media delen met een aanbeveling/comment erbij. Zo worden jou volgers gestimuleerd om ook een artikel te lezen. Een dergelijke dienst heeft ook het kip-ei probleem: enerzijds moet je voldoende verschillend aanbod hebben (het liefst alle dagbladen en niet slechts één) om interessant te zijn voor potentiele gebruikers. Anderzijds zijn uitgevers heel terughoudend in het aanbieden van hun content door/via andere kanalen. Voldoende kritische massa helpt hen over de streep.

Deze werd doorbroken door het instellen van een beta-periode (overigens de huidige status). Geinteresseerden kunnen zich aanmelden (de teller van de wachtrij is zichtbaar op de website), maar slechts een selecte groep mag de dienst uitproberen. Technisch handig om kinderziektes en eerste gebruikersreacties te ververwerken, maar marketing technisch heel slim omdat je tijdelijke exclusiviteit creert. Selecteer daarbij (bekende) mensen die veel actief zijn op social media en veel volgers hebben, het idee omarmen en willen bijdragen het tot een succes te maken. Laat een aantal mensen, die je als ambassadeur wilt hebben, desnoods persoonlijk zien wat de voordelen zijn en biedt hen het eerste gebruik in ruil voor het sharing op socialmedia.  Langzaamaan geef je de eerste groep een code om een vriend uit te nodigen, om de selecte groep groter te maken maar wel exclusief te houden. Betrek de gebruikers van het eerste uur bij het proces tot de 'live' periode: stimuleer tot reactie, installeer een knop "meld probleem/idee direct". Oh en bij Blendle kreeg je een klein tegoed cadeau zodat de eerste drempel tot betalen voor artikelen meteen weg is.

Zo zie je dat er om Blendle de laatste tijd al een enorme buzz is ontstaan, zich steeds meer geinteresseerden zich melden, maar ook dat er meer kranten en tijdschriften online komen en tarieven veranderen.
beantwoord 27 mar, 2014 door jortvlam (180 punten)
+1 stem

Wellicht is het een idee om de rol die Qiy kan spelen in eerste instantie eens om te draaien, in ieder geval in de communicatie.

Zou Qiy zich kunnen profileren als DE PARTIJ die JOUW GEGEVENS weer WEG kan halen bij derden?

Dan demonstreer je:

  1. ten eerste kracht: je kunt iets wat mensen zelf vaak te moeilijk vinden.
  2. Ten tweede haak je aan bij iets wat momenteel wél leeft bij de consument, namelijk: bedrijven en organisaties weten teveel van mij.
  3. En ten derde geeft het je een goede manier om vervolgens met je klanten in gesprek te gaan over de momenten waarop ze wél data willen delen.
beantwoord 28 mar, 2014 door lykle (580 punten)
Goed uitgangspunt. Maar als je dit communiceert, moet je de belofte ook waar kunnen maken. Het wordt anders weer een molensteen om de nek.
Peerke, iets beloven dat je niet waar kunt maken, is nooit een goed idee ;-) Ik weet ook niet of Qiy het kan, maar als het binnen de mogelijkheden ligt is het wat mij betreft een relevante optie.
Eens! Maar uit jouw eerste zin meende ik op te maken dat als je de communicatie maar op orde had, de rest niet zo belangrijk meer was. Daar wilde ik even tegen ageren...
+1 stem
Ik zou de kip-ei problematiek volledig loslaten. Waarom kiezen voor de gecentraliseerd systeem waarbij Qiy de "eigenaar" is. Waarom niet gebruik maken van een decentraal systeem voor identificatie? Immers, decentralisatie is de toekomst! Zo'n systeem is bijvoorbeeld OneName (https://www.onename.io/?a=1). Het netwerk is dus de vertrouwde partij.
beantwoord 7 apr, 2014 door duivestein (620 punten)
+1 stem

Een specifiek data bank, ik zou het heel graag willen! 

Ik heb sinds heartbleed onepassword geïnstalleerd en ik ben verbaast over wat ik daar zie ontstaan in korte tijd. Een gigantische lijst met logins en ook tegelijkertijd een lange lijst aan allerlei andere items zoals creditcards, paspoort e.d. En wat het voordeel van 1password is; het vult automatisch aan met de vraag of je de data wilt opslaan, verzamelen en continu bijvullen als je nieuwe data ergens in een invulveld invoert. 

Het lijkt me dat dit soort ingangen een weg kunnen zijn om te groeien en het systeem steeds rijker te laten worden. 
Ik acht nu de kans groter dat een 1password of soortgelijke tool uitgroeit tot databank dan Qiy zelf. 

Het begint met één feature (wachtwoorden, finance, belasting, medische gegevens, welke dan ook) en verzamel gaande weg meer en meer informatie. Mission impossible om direct een goed gebouwd ei en kip klaar te hebben staan. 

Wat ik overig wel nodig acht is een decentrale of onafhankelijk instituut die er achter hangt zoals w3c of zoiets. Een stichting opgezet door financiële partijen als onafhankelijke partij zal toch snel gepasseerd worden ben ik bang. Ik zie nu dan ook dat Qiy gratis is. Dat lijkt me dan ook niet wenselijk.  Liever betaal ik zelf dan dat het mij gratis aangeboden word en ik dus afhankelijk ben van die derden. Ik wil niet alleen mijn eigen data bezitten, ik wil ook daar zelf ook het beheer van doen (en dus betalen). 

(Daarbij heb ik 5 minuten lang mijn best gedaan om te zien hoe zowel Qiy als de Qiy foundation gefinancieerd zijn. Niet gevonden. Dit soort transparantie lijkt mij wel essentieel)

En zoals ook eerder werd gezegd; er is nog een hele hele kleine groep actief mee bezig. Deze groep zo goed mogelijk betrekken en de systemen sowieso in het dagelijks leven laten testen zal veel voordeel opleveren. Omdat dit waarschijnlijk ook direct de meest veeleisende personen zijn. Dus zo met een kleine eitje bestaansrecht opbouwen lijkt mij the only way to go.

beantwoord 30 apr, 2014 door edwinres (740 punten)
0 stemmen
Een paar jaar terug zag ik QIY en was verkocht :). Maar de onderneming waar ik werkte, pikte het niet op. Dat deden er meer. Daarin spelen andere argumenten dan kwaliteit en betrouwbaarheid. Die hoor je als excuses. Relaties spelen een grotere rol. Persoonlijk zou ik aan die kant niet beginnen, omdat men elkaar 'adviseert' en die onderlinge adviezen hoger waardeert dan die van experts (niet ik, voor alle duidelijkheid).

Ik zou het zoeken in het BuitenBetermodel. Gemeenten wilden daar ook niet aan: vervelende burgers die iets gedaan willen hebben in de openbare ruimte, en wel snel. Daarvoor bestaan procedures en BuitenBeter stapt daar midden in. De truc is de meestgebruikte: geef belanghebbenden de drukmacht (BuitenBeter-app) en als ze die gebruiken volgt de andere kant vanzelf.

Mooist zou zijn alle Nederlanders een QIYaccount te géven. Dat lukt nooit. Maar alle ABNAmro'ers? Of: stad voor stad?
beantwoord 25 jun, 2014 door janvds55 (750 punten)
...