Ik zou eerst wel eens weten wat jullie nu doen met "online" (een breed begrip). Ik zie dat jullie:
Op basis van dit bijzonder beknopte onderzoekje concludeer ik: kijk eerst eens naar wat je al doet voordat je allemaal moeilijke campagnes gaat starten. Er wordt door jullie bezoekers zo ontzagwekkend veel waardevolle content gecreëerd op bovenstaande en nog veel meer plaatsen, doe daar wat mee!
Elke keer als mijn broer naar een concert gaat, dan plaatst ie minimaal één foto of video + zijn mening op Instagram, Twitter en Facebook. Zo zijn er per concert een boel mensen die hetzelfde doen. Als jullie dat op dezelfde avond weten te delen, retweeten etc. en dat bij (bijna) elk concert voor elkaar krijgen. Dan krijgt een bezoeker al veel meer gevoel bij wie jullie zijn en waarom ze naar Paradiso moeten komen dan met een videoclip van een artiest. Daarnaast zal broerlief het ook kicken vinden om te zien dat zijn foto aankomt bij duizenden andere mensen en de volgende keer nog beter zijn best doen. :)
YouTube
Vooral op YouTube liggen denk ik heel veel kansen. Met de telefoons van tegenwoordig maakt zelfs de grootste digibeet concertregistraties van hoge kwaliteit. Jullie hoeven die content niet te claimen, maar je kunt het heel makkelijk verzamelen, zelf weer verspreiden en mixen met eigen content.
Spotify enzo
En zoals Leonieke al zegt: Spotify! Doe iets met Spotify en andere streaming diensten waar je publiek zit. Waarom niet de samenwerking (of concurrentie) aangaan met
Perfects.nl?
Voorbeeldje: #BKS14
Ik vind de aanpak van festival Best Kept Secret een geweldig voorbeeld van hoe je met social media kan omgaan. Elke dag actief (
vooral op Instagram), met een slimme mix van eigen foto's, filmpjes en aankondigingen.
Kortom: denk eerst eens na wat je in handen hebt: je website, social media en andere tools waarmee je content kunt verzamelen en verspreiden én waar je in gesprek kunt met je bezoekers. Kijk waar je publiek zit, wat ze er doen en hoe. Probeer deel van hun wereld te worden en geef hen de kans om deel van die van jullie te worden.
Als dat goed staat, dan heb je een fundament op basis waarvan je makkelijker dan ooit allemaal hippe, slimme campagnes kunt organiseren.