settingsLogin | Registersettings
FMT Workforce - Innovation on demand
Show Menu

Paradiso: Hoe kan online van toegevoegde waarde zijn voor bezoekers van de zaal?

+6 stemmen

Een sterke band met de bezoekers is belangrijk. Paradiso wil daarom inventariseren met welke ideeen of concepten voor online services of diensten de zaal volgens de FMT Workforce nog waardevoller voor het publiek kan zijn.

Vraag

Hoe kan Paradiso online van toegevoegde waarde zijn voor zijn bezoekers om zo de band met het publiek te versterken?

Antwoord

Geef per antwoord ėėn beschrijving van een dienst of service en beschrijf wat de toegevoegde waarde voor de bezoeker is en waarom het de band met Paradiso versterkt.

Criteria

We willen in de 30 dagen dat deze vraag openstaat minimaal 20 bruikbare suggesties. Dan wordt de 500 euro uitgekeerd en naar rato over deelnemers verdeeld. Wie actiever is of meer gewaardeerd wordt, ontvangt relatief meer. 

Meer info over Paradiso:

Site Paradiso

PS

Geef per antwoord slechts één idee zodat mensen per idee kunnen stemmen en reageren. En doe dat allemaal, want ook die bijdragen worden beloond! Lees HIER meer over FMT Workforce.

gevraagd 18 mar, 2014 in Brainstorm door fmt (1,260 punten)
bewerkt 24 mar, 2014 door erwblo

34 Antwoorden

+1 stem
Maak van Paradiso een schakelpunt.

 

Niet 1-2-3 te doen omdat afspraken moeten worden gemaakt. maar waarom niet een systeem waarbij Paradiso-leden kaartjes kunnen kopen voor concerten elders (buitenlanden!) en thuis kunnen kijken?

 

Op die manier biedt je iets aan dat Paradiso-eigen is. En Paradiso heeft vast (hopelijk) goede contacten in het internationaal zalencircuit.
beantwoord 1 apr, 2014 door janvds55 (750 punten)
0 stemmen

Giglocker is een mooi Nederlands initiatief dat in een beta fase is blijven hangen. Maar het idee is leuk. En aldus: Met een app check je in op de optredens die je bezoekt en je vertelt wat je er van vond, voegt media toe e.d. Waarom kijkt Paradiso niet of je dat kan overnemen? En dan niet exclusief, maar met het complete NL clubcircuit? Leuk om te doen, waardevol om te hebben. Giglocker verdient het om een nieuwe kans te krijgen. Te mooi concept om te laten liggen! 

beantwoord 3 apr, 2014 door erwblo (5,690 punten)
+1 stem

Nog eens goed de vraagstelling gelezen: "Hoe kan online van toegevoegde waarde zijn voor bezoekers van de zaal?". Faciliteer online als platform tijdens de optredens?!

Laat mensen tweeten over het optreden onder de juiste hashtag. Of breng alles samen op de Paradiso website: Live collectief social verslag van het optreden. Laat mensen foto's daarbij plaatsen, video's (mensen filmen toch met hun smartphone camera's). Niet-zaal-bezoekers krijgen dan 'live' mee wat er gaande is. Vernieuwd, leuk. Inspireert.

beantwoord 4 apr, 2014 door lennard (2,270 punten)
Je hebt gelijk, Lennard, maar ik weet dat Paradiso bijdragen in de breedte waardeert. En soms triggeren die weer andere ideeen. Als moderator laat ik ze toe ;-)
+1 stem
Het lijkt me kleine moeite om Fabchannelstudio te gebruiken zonder of met een exclusief klein publiek tussen de soundcheck en het optreden. Zo kan je makkelijk kleine sessies met de headliners of alleen het voorprogramma opnemen. Hoge kwaliteit en exclusieve content! Waar het management nog altijd aan kan schaven of selecteren achteraf.
beantwoord 8 apr, 2014 door gideon-hofland (240 punten)
+1 stem
Verder, met die Fabchannelstudio, alleen al de mogelijkheid om de minder bekende voorprogramma's (zo had ik graag het Amersfoortse Project Bongo willen zien als voorprogramma van The 1975) te streamen. Achteraf natuurlijk ook on demand te zien. Ik vond in dat geval de hoofdact niet zo spannend, maar als het kon had ik het voorprogramma even live meegekeken. En als de grote jongens daarna dwarsliggen gaan de camera's na de support weer uit. Their loss....
beantwoord 8 apr, 2014 door gideon-hofland (240 punten)
+1 stem
Abonneren op jouw favoriete programmeur. De programmeur kiest --zeg-- 10 concerten en dat wordt als abonnement aangeboden. Je weet (bijna) zeker dat je een aantal goede concerten gaat zien, je gaat zeker verrast worden en je hebt de kaartjes vooraf digitaal al in huis (ook voor concerten die nog niet in voorverkoop zijn).
beantwoord 10 apr, 2014 door lara (360 punten)
Ik vind ook dat Paradiso zijn programmeurs veel meer naar voren zou moeten schuiven. Programmeurs hebben de neiging zichzelf onbelangrijk te maken ('het gaat om de muziek'), maar ze zijn filters, ze zijn gids, ze zijn als de dj die ons helpt het kaf van het koren te scheiden!
Misschien kan Paradiso beginnen met de Programmeurs op de Paradiso site te linken met hun Spotify account. Dan krijgen wij een beeld van de Programmeur en zijn/haar muziek keuze.
Ik ben voor! ;-)
0 stemmen

Iedere bezoeker van Paradiso moet een lidmaatschap aanschaffen om toegang te krijgen tot de zaal. De meeste mensen vinden dit irritant en overbodig. Dit kan echter in één klap veranderen.

Gebruik het lidmaatschap als sleutel naar een online platform en sla daarmee letterlijk een brug tussen de fysieke en digitale wereld van bezoekers. Het Paradiso Leden Platform is een plek waar momenten  worden vastgelegd en herinneringen aan deze momenten worden bewaard door (bijv.) in te checken op concerten, foto's en video's te posten en een timeline van bezochte concerten bij te houden. Dit begint op de locatie zelf en daarom komt het platform primair tot uitdrukking in een mobiele app. Door de principes van gamification toe te passen wordt het leuk om trouwe bezoeker van Paradiso te zijn. Loyaliteit word beloond met een verhoogde status en extra perks (push notificaties tijdens concerten, backstage content, early access).

Door ook het posten vanuit de app naar sociale media te belonen genereert de app rond ieder evenement buzz vanuit bezoekers en profileert Paradiso zich nog meer als het kloppend hart van de NLse popscene. Uiteindelijk vergroot het platform de binding tussen Paradiso en haar bezoekers met de herinneringen die daar ontstaan. Daarmee overstijgt het mooiste poppodium van Nederland definitief het niveau van kale evenement locaties als de HMH en Ziggo Dome.

beantwoord 18 apr, 2014 door tvanwijk (140 punten)
0 stemmen
Voorinschrijven op concerten, aangeven hoeveel dagen het nog duurt voor de kaarten gekocht kunnen worden, ook aangeven hoeveel er zijn verkocht en hoeveel nog beschikbaar.
beantwoord 22 apr, 2014 door ajadur (260 punten)
0 stemmen
Het ligt erg voor de hand, misschien, maar ik geloof heilig in locatie based sociale media als Foursquare en Instagram (met geotags). Door heel actief zelf content te delen op Instagram voor, tijdens en na een concert kun je de excitement en de experience perfect delen. En Instagram is een enorm snel groeiend platform. Je zou zelfs kunnen zorgen dat alle content rondom de geotag ergens geagregeerd wordt, artiesten stimuleren om op zo'n platform foto's te delen met geotag, etc.

Hetzelfde geldt voor Foursquare. Als je vrienden hebt die daar actief zijn en dingen delen, gaat daar een enorme kracht van uit. Weliswaar checken mensen pas in als ze er al zijn (en heeft het qua promotie geen zin voor diezelfde dag), het zijn allemaal kleine stukjes promotie van mensen uit je netwerk. Met de nieuwe Swarm app zal dat nog veel sterker worden.

De kunst is denk ik om als organisatie te zorgen dat je bezoekers en fans ook WETEN dat je op zo'n platform actief bent door het overal onder de aandacht te brengen. Het vraagt daarnaast om een planning, om redactie. Iemand moet bedenken wat er op Instagram gedeeld gaat worden en wanneer. Volgens mij is het de moeite waard om een tijdje heel actief aan de slag te gaan en vervolgens ook meetbare campagnes te voeren (kortingsacties voor Instagrammer oid, prijsvragen op Instagram) om te zien of het effect heeft.
beantwoord 3 jun, 2014 door elja1op1 (650 punten)
...